Pagina 2 van 2

Re: NS zet stap ter vervanging van oude Sprinters (SGMm)

Geplaatst: ma 06 mei 2013, 19:49
door Thom91
Jawel.

Re: NS zet stap ter vervanging van oude Sprinters (SGMm)

Geplaatst: di 07 mei 2013, 13:01
door deadlock
Vinny schreef:De sprinter Utrecht-Zwolle wordt nu niet meer met dubbeldeks materieel gereden? :shock:
De laatste keer zag ik nog gewoon keurig netjes DDZ klaarstaan voor deze treinserie.
Er hebben een poos lang enkele composities SGMm in meegetuft maar dat is niet meer aan de orde sinds december.

Re: NS zet stap ter vervanging van oude Sprinters (SGMm)

Geplaatst: di 07 mei 2013, 13:16
door reisthijs
Sinds december tuft er wel af en toe SLT in rond.
Maar de hoofdmoot gewoon nog steeds dubbeldeks (afgelopen zondag zelfs met 8 bakken!)

Re: NS zet stap ter vervanging van oude Sprinters (SGMm)

Geplaatst: di 07 mei 2013, 13:21
door 010jongen
volgens mij zijn er tussen Zwolle en Utrecht wel vaker ritten met 8 bakken NID. als het goed is gaan er op lange termijn 4 sprinters per uur rijden tussen Harderwijk en Utrecht, dan zal het wel niet meer nodig zijn om dubbeldeksmaterieel in te zetten.

Re: NS zet stap ter vervanging van oude Sprinters (SGMm)

Geplaatst: di 07 mei 2013, 13:49
door reisthijs
010jongen schreef:volgens mij zijn er tussen Zwolle en Utrecht wel vaker ritten met 8 bakken NID.
Ja, in de spits. Op zondagmiddag normaal dus niet. (Het was ook geen NID maar de onverbouwde versie.)

Re: NS zet stap ter vervanging van oude Sprinters (SGMm)

Geplaatst: di 07 mei 2013, 14:20
door Suus
Zondagmiddag reed de s5600 versterkt vanwege het bevrijdingsfestival in Zwolle. :)

Re: NS zet stap ter vervanging van oude Sprinters (SGMm)

Geplaatst: di 07 mei 2013, 18:01
door Daelea
reisthijs schreef:
010jongen schreef:volgens mij zijn er tussen Zwolle en Utrecht wel vaker ritten met 8 bakken NID.
Ja, in de spits. Op zondagmiddag normaal dus niet. (Het was ook geen NID maar de onverbouwde versie.)
Ook doordeweeks staan er een aantal slagen met 2x DDZ gekoppeld gepland, en ook afgelopen zondag reden deze series ter versterking voor het Bevrijdingsfestival, samen met o.a. een slag 2x mDDM.

Ik mocht met zo'n compositie van 2x DDZ mee, en blijf erbij dat dit materieel een IC-sfeer uitademt. Het lijkt me dus zeker geen slechte optie om nieuw sprintermat te gaan bestellen, alleen roept het dan terzijdestellen van SGM bij mij de vraag op hoe de verdeling over IC / Sprinter dan genomen wordt... Als je het SGM vervangt door de nieuwe sprinter, hou je volgens mij nog steeds een overschot aan IC-materieel (VIRM, ICM, DDZ), waardoor ik het zo zie gebeuren dat DDZ in de sprinterseries blijft 'hangen'.

Re: NS zet stap ter vervanging van oude Sprinters (SGMm)

Geplaatst: di 07 mei 2013, 18:23
door Karl
ICR gaat er ook uit (vervanging door NID?) en deelopties SLT zijn nooit in bestelling gegaan; dit zorgt weer voor meer balans tussen IC en Sprintermaterieel.

Re: NS zet stap ter vervanging van oude Sprinters (SGMm)

Geplaatst: di 07 mei 2013, 21:47
door Thom91
Op termijn alsnog terugkomen van de PRIO-Rijtuigen uit de Fyra en vervangende Benelux heft dat weer op ;)

Re: NS zet stap ter vervanging van oude Sprinters (SGMm)

Geplaatst: wo 08 mei 2013, 11:21
door reisthijs
Dat is dus maar tijdelijk, zoals Karl al zei gaat ICR er (op termijn) dus uit. Aan de andere kan, NS heeft al eens aangekondigd dat het tegen die tijd weer vervangen wordt door iets nieuws.
Karl schreef:deelopties SLT zijn nooit in bestelling gegaan;
Die worden nu dus alsnog besteld in de vorm van een nieuw type Sprinter.
Thom69 schreef:Ik mocht met zo'n compositie van 2x DDZ mee, en blijf erbij dat dit materieel een IC-sfeer uitademt.
Ja, gek he, in een Intercity-Dubbeldekker... :wink: