Korte vragen #3
Re: Korte vragen #3
Voor een tweede klasse is die loungebank prima. Maar voor in de eerste klasse ga ik het nooit snappen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Korte vragen #3
Massagestoelen en rustgevende vogelmuziek op je i-pad :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Korte vragen #3
Ik zag hier (http://www.rocovutrecht.nl/adviezen) een advies over het vervoersplan 2014 van Connexxion voor Provincie Utrecht Bus. Weet iemand toevallig waar het vervoersplan zelf staat? Dat moet toch ook haast wel ergsn te vinden zijn op internet. Ik kan het zelf alleen helaas niet vinden.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #3
Ja, die ken ik ook maar dat gaat over een ander vervoerder en een andere concessie...
Vervoersplan voor de provincie-concessie kan ik helaas ook nergens vinden.
Vervoersplan voor de provincie-concessie kan ik helaas ook nergens vinden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen #3
Excuus, te snel gelezen. Dan heb ik niets gezegd; het plan voor de concessie Provincie Utrecht Bus kan ik ook niet vinden.
Re: Korte vragen #3
Ik heb een paar vraagjes.
1. Waar in Arnhem-Nijmegen zijn de lijnfolders van Breng verkrijgbaar?
2. Zijn deze gratis of niet?
1. Waar in Arnhem-Nijmegen zijn de lijnfolders van Breng verkrijgbaar?
2. Zijn deze gratis of niet?
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Korte vragen #3
Ik zat vandaag in de Fyra van Rotterdam naar Schiphol, en na mijn werkdag weer terug. Nou heb ik eerder wel eens eerder gezien tijdens die omvangrijke werkzaamheden in Amsterdam-Zuid dat er aan elk eind van de Fyra stam een loc mee rijdt. Normaal zit er alleen aan de voorkant een loc.
Wat mij opvalt is dat de Fyra dan slechts 140 km/h rijd over de HSL dan de gebruikelijke 160 km/h. Ik weet wel vrijwel zeker dat iets te maken heeft met die tweede loc die achteraan als dummy mee rijdt.
Alleen mijn vraag luidt:
Wat is de precieze reden waarom er slechts 140 km/h wordt gereden en niet 160 km/h.
Wat mij opvalt is dat de Fyra dan slechts 140 km/h rijd over de HSL dan de gebruikelijke 160 km/h. Ik weet wel vrijwel zeker dat iets te maken heeft met die tweede loc die achteraan als dummy mee rijdt.
Alleen mijn vraag luidt:
Wat is de precieze reden waarom er slechts 140 km/h wordt gereden en niet 160 km/h.
Re: Korte vragen #3
De trein is zwaarder dus heeft een langere remweg en anders ECTS het niet meer?
Het is een spectrum.
Re: Korte vragen #3
Dubbeltractie op de HSL met twee TRAXX'en is niet toegestaan en een sleeploc over de HSL mag maximiaal 140 km/h.
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #3
Dat is kolder. De EVC zal een remcurve dan eerder laten aanvangen wegens de ingevoerde gegevens in ETCS.Karl schreef:De trein is zwaarder dus heeft een langere remweg en anders ECTS het niet meer?
Sowieso een traxx op sleep mag niet harder dan 140 km/u.Thom91 schreef:...en een sleeploc over de HSL mag maximiaal 140 km/h.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
But nothing is ever designed to be idiot proof!
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Korte vragen #3
Dank u allen! :)
Ik weet genoeg.
Ik weet genoeg.
Re: Korte vragen #3
Vraag 1: bij de VVV naast station Arnhem en bij het loket op station Nijmegen. Als de lijnfolders er nog zijn.BrengMe schreef:Ik heb een paar vraagjes.
1. Waar in Arnhem-Nijmegen zijn de lijnfolders van Breng verkrijgbaar?
2. Zijn deze gratis of niet?
Vraag 2: ze zijn gratis.
Re: Korte vragen #3
Hoe wordt er op de lijnen 215 & 216 (AML) Almere/Schiphol Oost gecontroleerd dat je een Schipholpas hebt. Laatste traject richting Schiphol mag je alleen in als je zo'n pas hebt. Gaat de chauffeur iedereen dan langs?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Korte vragen #3
De chauffeur niet, maar de bus moet door een sluis heen, waarbij er beveiligers de bus inkomen die iedereen controleren.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Korte vragen #3
Omdat dat deel van Schiphol alleen voor werknemers toegankelijk is (hangars enzo), dus kom je alleen dat terrein op met een Schipholpas.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Korte vragen #3
Bedankt. Ik zag het op de Wiki-pagina staan en vroeg mij af hoe dat dan gecontroleerd werd. Hoef het dus niet te proberen om een keer tot het einde mee te willen.tsov schreef:De chauffeur niet, maar de bus moet door een sluis heen, waarbij er beveiligers de bus inkomen die iedereen controleren.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Korte vragen #3
Weet iemand of je recht hebt op €15 compensatie vanwege rituitval in de SRE als je langer dan 30 minuten op een (buurt)bus moet wachten omdat hij vol is en je dus niet meeneemt of krijg je niets omdat de rit gewoon gereden heeft en niet is uitgevallen ?
Re: Korte vragen #3
Er staat hier niet dat het niet voor buurtbussen geldt.Mr-W schreef:Weet iemand of je recht hebt op €15 compensatie vanwege rituitval in de SRE als je langer dan 30 minuten op een (buurt)bus moet wachten omdat hij vol is en je dus niet meeneemt of krijg je niets omdat de rit gewoon gereden heeft en niet is uitgevallen ?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Korte vragen #3
Ik kan het je nog leuker vertellen. Een goede vriend van mij, was laatst gevraagd om als chauffeur in te vallen op lijn 193, dit terwijl hij normaal alleen vanuit standplaats Uithoorn rijdt. Hij had echter op dat geval nog geen 'schipholpas' (nu inmiddels wel hoor...). Dit betekende dat de bus bij de sluis op Schiphol Oost werd tegengehouden en ook niet het terrein op mocht. Er was 'gelukkig' slechts 1 passagiers, die kon mooi naar zijn werk gaan lopen, vloekend en scheldend. Het schijnt wel vaker voor te komen hoorde ik later van de beveiliger.tsov schreef:Omdat dat deel van Schiphol alleen voor werknemers toegankelijk is (hangars enzo), dus kom je alleen dat terrein op met een Schipholpas.
Ik blijft het overigens vreemd vinden dat dit soort dingen niet expliciet in de dienstregeling worden vermeld. Vroeger (in de CN-tijd) stond dit wel bij de tabellen vermeld, dat een bepaald gebied niet voor iedereen toegankelijk was.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #3
Is een tijdhalte altijd een tijdhalte voor alle lijnen of zijn de tijdhaltes per buslijn bepaald? Weet iemand dat?
Verder: een tijdhalte moet te herkennen zijn aan een T en/of een plaatje van een klok op het haltebord, echter in Almere heb ik beide varianten nog nooit gezien. Iemand die hier meer van weet of zijn er nog andere dingen waar je een tijdhalte aan kunt herkennen?
Verder: een tijdhalte moet te herkennen zijn aan een T en/of een plaatje van een klok op het haltebord, echter in Almere heb ik beide varianten nog nooit gezien. Iemand die hier meer van weet of zijn er nog andere dingen waar je een tijdhalte aan kunt herkennen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen #3
Op het haltebord kan op dezelfde regel als het bussymbool een tijdhalte-symbool staan, zoals bij mij in Pijnacker staat. Nadeel is bijvoorbeeld dat de bus één halte daarvoor wel eens met -6 voorbij komt en dan vrolijk kan gaan wachten bij deze halte. (wat overigens niet altijd gebeurt, en de bus dus met -6 blijft rijden).
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Korte vragen #3
Vraag over de OV chipkaart en de (Rotterdamse) metro: als je met de metro reist, bijvoorbeeld van Den Haag Centraal naar Nesselande of naar Spijkenisse de Akkers, hoeveel tijd heb je dan om uit te checken? Stel dat je op Beurs even de metro uitstapt, bij de broodzaak (zit op het perron, geen poortje!) een broodje koopt en dan de volgende metro neemt en die valt uit ofzo, hoe werkt dat dan? Zit er een maximumtijd aan of moet je op dezelfde dag uitchecken (net zoals NS)?
Edit: en natuurlijk bewaar je dat broodje tot je eindstation, want in de metro mag je geen broodje eten. :6
Edit: en natuurlijk bewaar je dat broodje tot je eindstation, want in de metro mag je geen broodje eten. :6
Het is een spectrum.
Re: Korte vragen #3
Ik weet dat het bij het GVB 2 uur is. Als je na die twee uur pas uitcheckt wordt er 4 euro afgeschreven bovenop de 4 euro die je al kwijt was bij het inchecken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 184 gasten