Korte vragen #3

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: Za 23 Jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Korte vragen #3

Berichtdoor Edwin » Wo 04 Sep 2013, 10:10

Voor een tweede klasse is die loungebank prima. Maar voor in de eerste klasse ga ik het nooit snappen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Korte vragen #3

Berichtdoor Vinny » Wo 04 Sep 2013, 12:02

Massagestoelen en rustgevende vogelmuziek op je i-pad :)
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

wouter15
Berichten: 850
Lid geworden op: Di 24 Jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Korte vragen #3

Berichtdoor wouter15 » Wo 04 Sep 2013, 20:09

Ik zag hier (http://www.rocovutrecht.nl/adviezen) een advies over het vervoersplan 2014 van Connexxion voor Provincie Utrecht Bus. Weet iemand toevallig waar het vervoersplan zelf staat? Dat moet toch ook haast wel ergsn te vinden zijn op internet. Ik kan het zelf alleen helaas niet vinden.

Gebruikersavatar
Tochjo
Berichten: 911
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen #3

Berichtdoor Tochjo » Wo 04 Sep 2013, 20:42


Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4002
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen #3

Berichtdoor reisthijs » Wo 04 Sep 2013, 22:21

Ja, die ken ik ook maar dat gaat over een ander vervoerder en een andere concessie...
Vervoersplan voor de provincie-concessie kan ik helaas ook nergens vinden.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Tochjo
Berichten: 911
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen #3

Berichtdoor Tochjo » Wo 04 Sep 2013, 23:18

Excuus, te snel gelezen. Dan heb ik niets gezegd; het plan voor de concessie Provincie Utrecht Bus kan ik ook niet vinden.

Gebruikersavatar
BrengMe
Berichten: 1387
Lid geworden op: Za 04 Aug 2012, 22:02
Locatie: Arnhem

Re: Korte vragen #3

Berichtdoor BrengMe » Za 07 Sep 2013, 14:03

Ik heb een paar vraagjes.
1. Waar in Arnhem-Nijmegen zijn de lijnfolders van Breng verkrijgbaar?
2. Zijn deze gratis of niet?
---

Gebruikersavatar
jesse-cruzu
Berichten: 218
Lid geworden op: Ma 22 Dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re: Korte vragen #3

Berichtdoor jesse-cruzu » Za 07 Sep 2013, 21:41

Ik zat vandaag in de Fyra van Rotterdam naar Schiphol, en na mijn werkdag weer terug. Nou heb ik eerder wel eens eerder gezien tijdens die omvangrijke werkzaamheden in Amsterdam-Zuid dat er aan elk eind van de Fyra stam een loc mee rijdt. Normaal zit er alleen aan de voorkant een loc.
Wat mij opvalt is dat de Fyra dan slechts 140 km/h rijd over de HSL dan de gebruikelijke 160 km/h. Ik weet wel vrijwel zeker dat iets te maken heeft met die tweede loc die achteraan als dummy mee rijdt.

Alleen mijn vraag luidt:
Wat is de precieze reden waarom er slechts 140 km/h wordt gereden en niet 160 km/h.

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Korte vragen #3

Berichtdoor Karl » Za 07 Sep 2013, 22:05

De trein is zwaarder dus heeft een langere remweg en anders ECTS het niet meer?
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #3

Berichtdoor Thom91 » Za 07 Sep 2013, 22:34

Dubbeltractie op de HSL met twee TRAXX'en is niet toegestaan en een sleeploc over de HSL mag maximiaal 140 km/h.
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Gertjan
Berichten: 301
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Korte vragen #3

Berichtdoor Gertjan » Zo 08 Sep 2013, 01:44

Karl schreef:De trein is zwaarder dus heeft een langere remweg en anders ECTS het niet meer?
Dat is kolder. De EVC zal een remcurve dan eerder laten aanvangen wegens de ingevoerde gegevens in ETCS.

Thom91 schreef:...en een sleeploc over de HSL mag maximiaal 140 km/h.
Sowieso een traxx op sleep mag niet harder dan 140 km/u.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!

Gebruikersavatar
jesse-cruzu
Berichten: 218
Lid geworden op: Ma 22 Dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re: Korte vragen #3

Berichtdoor jesse-cruzu » Zo 08 Sep 2013, 12:04

Dank u allen! :)
Ik weet genoeg.

Frank
OVNL-beheerder
Berichten: 1273
Lid geworden op: Za 31 Mei 2008, 12:44

Re: Korte vragen #3

Berichtdoor Frank » Zo 08 Sep 2013, 12:09

BrengMe schreef:Ik heb een paar vraagjes.
1. Waar in Arnhem-Nijmegen zijn de lijnfolders van Breng verkrijgbaar?
2. Zijn deze gratis of niet?


Vraag 1: bij de VVV naast station Arnhem en bij het loket op station Nijmegen. Als de lijnfolders er nog zijn.
Vraag 2: ze zijn gratis.

Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: Za 23 Jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Korte vragen #3

Berichtdoor Edwin » Zo 08 Sep 2013, 14:16

Hoe wordt er op de lijnen 215 & 216 (AML) Almere/Schiphol Oost gecontroleerd dat je een Schipholpas hebt. Laatste traject richting Schiphol mag je alleen in als je zo'n pas hebt. Gaat de chauffeur iedereen dan langs?
Remember to check-out with your ov-chipcard.

Gebruikersavatar
tsov
Berichten: 3605
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: Korte vragen #3

Berichtdoor tsov » Zo 08 Sep 2013, 18:54

De chauffeur niet, maar de bus moet door een sluis heen, waarbij er beveiligers de bus inkomen die iedereen controleren.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Korte vragen #3

Berichtdoor Karl » Zo 08 Sep 2013, 22:45

Waaron is dat?
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
tsov
Berichten: 3605
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: Korte vragen #3

Berichtdoor tsov » Ma 09 Sep 2013, 07:44

Omdat dat deel van Schiphol alleen voor werknemers toegankelijk is (hangars enzo), dus kom je alleen dat terrein op met een Schipholpas.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.

Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: Za 23 Jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Korte vragen #3

Berichtdoor Edwin » Ma 09 Sep 2013, 08:56

tsov schreef:De chauffeur niet, maar de bus moet door een sluis heen, waarbij er beveiligers de bus inkomen die iedereen controleren.

Bedankt. Ik zag het op de Wiki-pagina staan en vroeg mij af hoe dat dan gecontroleerd werd. Hoef het dus niet te proberen om een keer tot het einde mee te willen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2382
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Korte vragen #3

Berichtdoor Mr-W » Di 10 Sep 2013, 15:56

Weet iemand of je recht hebt op €15 compensatie vanwege rituitval in de SRE als je langer dan 30 minuten op een (buurt)bus moet wachten omdat hij vol is en je dus niet meeneemt of krijg je niets omdat de rit gewoon gereden heeft en niet is uitgevallen ?

Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: Za 23 Jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Korte vragen #3

Berichtdoor Edwin » Di 10 Sep 2013, 16:18

Mr-W schreef:Weet iemand of je recht hebt op €15 compensatie vanwege rituitval in de SRE als je langer dan 30 minuten op een (buurt)bus moet wachten omdat hij vol is en je dus niet meeneemt of krijg je niets omdat de rit gewoon gereden heeft en niet is uitgevallen ?

Er staat hier niet dat het niet voor buurtbussen geldt.
Remember to check-out with your ov-chipcard.

Bluearrow
Berichten: 268
Lid geworden op: Za 23 Jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Korte vragen #3

Berichtdoor Bluearrow » Do 12 Sep 2013, 14:07

tsov schreef:Omdat dat deel van Schiphol alleen voor werknemers toegankelijk is (hangars enzo), dus kom je alleen dat terrein op met een Schipholpas.


Ik kan het je nog leuker vertellen. Een goede vriend van mij, was laatst gevraagd om als chauffeur in te vallen op lijn 193, dit terwijl hij normaal alleen vanuit standplaats Uithoorn rijdt. Hij had echter op dat geval nog geen 'schipholpas' (nu inmiddels wel hoor...). Dit betekende dat de bus bij de sluis op Schiphol Oost werd tegengehouden en ook niet het terrein op mocht. Er was 'gelukkig' slechts 1 passagiers, die kon mooi naar zijn werk gaan lopen, vloekend en scheldend. Het schijnt wel vaker voor te komen hoorde ik later van de beveiliger.

Ik blijft het overigens vreemd vinden dat dit soort dingen niet expliciet in de dienstregeling worden vermeld. Vroeger (in de CN-tijd) stond dit wel bij de tabellen vermeld, dat een bepaald gebied niet voor iedereen toegankelijk was.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !

Milco
Berichten: 3579
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Korte vragen #3

Berichtdoor Milco » Do 12 Sep 2013, 20:31

Is een tijdhalte altijd een tijdhalte voor alle lijnen of zijn de tijdhaltes per buslijn bepaald? Weet iemand dat?

Verder: een tijdhalte moet te herkennen zijn aan een T en/of een plaatje van een klok op het haltebord, echter in Almere heb ik beide varianten nog nooit gezien. Iemand die hier meer van weet of zijn er nog andere dingen waar je een tijdhalte aan kunt herkennen?
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4064
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: Korte vragen #3

Berichtdoor Etienne » Do 12 Sep 2013, 20:40

Op het haltebord kan op dezelfde regel als het bussymbool een tijdhalte-symbool staan, zoals bij mij in Pijnacker staat. Nadeel is bijvoorbeeld dat de bus één halte daarvoor wel eens met -6 voorbij komt en dan vrolijk kan gaan wachten bij deze halte. :roll: (wat overigens niet altijd gebeurt, en de bus dus met -6 blijft rijden).
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Korte vragen #3

Berichtdoor Karl » Za 14 Sep 2013, 22:15

Vraag over de OV chipkaart en de (Rotterdamse) metro: als je met de metro reist, bijvoorbeeld van Den Haag Centraal naar Nesselande of naar Spijkenisse de Akkers, hoeveel tijd heb je dan om uit te checken? Stel dat je op Beurs even de metro uitstapt, bij de broodzaak (zit op het perron, geen poortje!) een broodje koopt en dan de volgende metro neemt en die valt uit ofzo, hoe werkt dat dan? Zit er een maximumtijd aan of moet je op dezelfde dag uitchecken (net zoals NS)?

Edit: en natuurlijk bewaar je dat broodje tot je eindstation, want in de metro mag je geen broodje eten. :6
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4470
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Korte vragen #3

Berichtdoor JWM » Za 14 Sep 2013, 22:23

Ik weet dat het bij het GVB 2 uur is. Als je na die twee uur pas uitcheckt wordt er 4 euro afgeschreven bovenop de 4 euro die je al kwijt was bij het inchecken.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yahoo [Bot] en 1 gast