Pagina 8 van 11

Re: Korte vragen #3

Geplaatst: za 14 sep 2013, 22:28
door dylanwild94
Karl schreef:Vraag over de OV chipkaart en de (Rotterdamse) metro: als je met de metro reist, bijvoorbeeld van Den Haag Centraal naar Nesselande of naar Spijkenisse de Akkers, hoeveel tijd heb je dan om uit te checken? Stel dat je op Beurs even de metro uitstapt, bij de broodzaak (zit op het perron, geen poortje!) een broodje koopt en dan de volgende metro neemt en die valt uit ofzo, hoe werkt dat dan? Zit er een maximumtijd aan of moet je op dezelfde dag uitchecken (net zoals NS)?

Edit: en natuurlijk bewaar je dat broodje tot je eindstation, want in de metro mag je geen broodje eten. :6
sowieso moet je voor de genoemde route al overstappen op een andere metro en als je dat op beurs doet heb je genoeg tijd om een broodje te halen hoor. *O*

Re: Korte vragen #3

Geplaatst: ma 16 sep 2013, 19:43
door Suus
Milco schreef:Is een tijdhalte altijd een tijdhalte voor alle lijnen of zijn de tijdhaltes per buslijn bepaald? Weet iemand dat?

Verder: een tijdhalte moet te herkennen zijn aan een T en/of een plaatje van een klok op het haltebord, echter in Almere heb ik beide varianten nog nooit gezien. Iemand die hier meer van weet of zijn er nog andere dingen waar je een tijdhalte aan kunt herkennen?
Ja, onder de lijnen een rode sticker met daarop de tekst Meethalte.

Re: Korte vragen #3

Geplaatst: ma 16 sep 2013, 19:48
door ODRAIL
En wat mag dit dan inhouden / betekenen?

Re: Korte vragen #3

Geplaatst: ma 16 sep 2013, 20:39
door Aking
Als ik het goed heb moet de bus bij die halte wachten tot dienstregelingstijd...

Weet iemand trouwens waarom stel 953 op het "postspoor" bij Asd staat?
Op de cabinedeuren zaten iig mooie "Materieel niet inzetbaar" stickers, dus zo handig staat ie daar dan volgens mij niet...

Re: Korte vragen #3

Geplaatst: ma 16 sep 2013, 21:10
door Daniel
Die is bestemd voor de herinstructie Mat'64, daartoe zijn her en der in het land wat V'tjes op de diverse standplaatsen neergezet.

Re: Korte vragen #3

Geplaatst: di 17 sep 2013, 12:22
door Milco
Volgens de website van Connexxion rijdt de Parkshuttle Rotterdam op afroep in de daluren. Wat houdt dat in? Bij de halte op een knop drukken om een busje te krijgen of wordt er iets anders mee bedoeld? En kan met de ov-chipkaart betaald worden?

Re: Korte vragen #3

Geplaatst: di 17 sep 2013, 13:15
door dylanwild94
ja inderdaad op een knopje drukken en dan komt de bus. Ik heb geen idee de enige keer dat ik er in zat was hij nog gratis :mrgreen:

Re: Korte vragen #3

Geplaatst: di 17 sep 2013, 13:20
door Karl
Kan met chipkaart, kost een euro ofzo.

Re: Korte vragen #3

Geplaatst: di 17 sep 2013, 13:24
door Dennenboom
Weet iemand of er de laatste tijd nog iets gebeurd is met de Superbus?

Re: Korte vragen #3

Geplaatst: di 17 sep 2013, 14:33
door Aking
Daniel schreef:Die is bestemd voor de herinstructie Mat'64, daartoe zijn her en der in het land wat V'tjes op de diverse standplaatsen neergezet.
Ah zo...

Maar is het dan statische herinstructie, of kunnen ze gewoon rijden maar mogen er enkel geen reizigers mee vervoerd worden ofzo?

Re: Korte vragen #3

Geplaatst: di 17 sep 2013, 19:26
door Daniel
Die herinstructie is gewoon statisch ja. Normaal komen de machinisten daarvoor naar Amersfoort maar het programma daar zat met SLT en DDZ al vol, waardoor is gekozen om wat V'tjes neer te zetten op diverse standplaatsen.

De stellen zullen wel gewoon kunnen rijden, maar mogen het niet omdat ze een verlopen revisietermijn hebben.

Re: Korte vragen #3

Geplaatst: di 17 sep 2013, 19:52
door Thom91
Bee schreef:
Milco schreef:Is een tijdhalte altijd een tijdhalte voor alle lijnen of zijn de tijdhaltes per buslijn bepaald? Weet iemand dat?

Verder: een tijdhalte moet te herkennen zijn aan een T en/of een plaatje van een klok op het haltebord, echter in Almere heb ik beide varianten nog nooit gezien. Iemand die hier meer van weet of zijn er nog andere dingen waar je een tijdhalte aan kunt herkennen?
Ja, onder de lijnen een rode sticker met daarop de tekst Meethalte.
Station Alkmaar is voor alle lijnen een meethalte. Heb er volgens mij ooit een foto van gemaakt maar kan hem niet terugvinden.

Re: Korte vragen #3

Geplaatst: wo 18 sep 2013, 21:07
door Gertjan
Daniel schreef:De stellen zullen wel gewoon kunnen rijden, maar mogen het niet omdat ze een verlopen revisietermijn hebben.
Nou, die 953 zit anders wel aan een kant goed in de prak :wink:

Re: Korte vragen #3

Geplaatst: do 19 sep 2013, 12:47
door marlies
Ik heb gister gereisd met een Dal Vrij dagkaart. Omdat ik in de spits terug moest heb ik rond 15.00 alvast stiekem in Amstel ingecheckt (ik kwam er met de metro doorheen op weg naar Amstelveen). De terugreis ben ik in Amsterdam Zuid ingestapt. Volgens mij heb ik dan dus het stuk tussen Amsterdam Zuid en Duivendrecht 'tegen de richting' ingereden. Met reizen op saldo of een papieren kaartje had dat denk ik niet gemogen, maar geldt die beperking ook met een dagkaart? Lijkt me niet, toch? Niet dat de kans groot was geweest dat ik gecontroleerd was op dat kleine stukje, maar toch.

Re: Korte vragen #3

Geplaatst: do 19 sep 2013, 13:17
door deadlock
In principe geldt die beperking ook voor deze kaarten maar de NS Twitterfabriek beweert wel eens van niet.

Re: Korte vragen #3

Geplaatst: do 19 sep 2013, 13:18
door marlies
Ah, dank je. :)

Re: Korte vragen #3

Geplaatst: do 19 sep 2013, 13:56
door webguy
deadlock schreef:In principe geldt die beperking ook voor deze kaarten maar de NS Twitterfabriek beweert wel eens van niet.
Maar hoe ga je dat controleren? Want als je incheckt en geldige route reist mag het. Mogelijk moet je wel ergens onpraktisch in en uit checken.

Re: Korte vragen #3

Geplaatst: wo 25 sep 2013, 13:24
door Edwin
Weet iemand waarom er op de TBPs, wanneer alle stationsnamen ze op twee of drie regels passen ze allemaal te zien zijn en niet 'scrollen' (wat goed is) en wanneer het niet op alle regels past het maar op één regel scrollend wordt getoond ipv op twee of drie regels.

Re: Korte vragen #3

Geplaatst: wo 25 sep 2013, 13:29
door webguy
Nooit gespecificeerd of zo gebouwd.

Re: Korte vragen #3

Geplaatst: wo 25 sep 2013, 13:58
door deadlock
webguy schreef:
deadlock schreef:In principe geldt die beperking ook voor deze kaarten maar de NS Twitterfabriek beweert wel eens van niet.
Maar hoe ga je dat controleren? Want als je incheckt en geldige route reist mag het. Mogelijk moet je wel ergens onpraktisch in en uit checken.
De conducteur kan zien dat je tegen de incheckrichting inreist.

Re: Korte vragen #3

Geplaatst: wo 25 sep 2013, 14:13
door Meltrain
webguy schreef:Nooit gespecificeerd of zo gebouwd.
et zou welheelfijn zijn als daardan een update voor komt. :)
Het best zou zijn als de bovenste twee regels "vast" blijven staan en alleen de onderste regel scrollt. Op die manier kunnen de eerstvolgende 3/4 stations toch altijd getoond worden.

Re: Korte vragen #3

Geplaatst: wo 25 sep 2013, 14:15
door webguy
Ik heb geen flauw idee of het er komt, maar verwacht het maar niet morgen.

Re: Korte vragen #3

Geplaatst: wo 25 sep 2013, 14:43
door marlies
deadlock schreef:
webguy schreef:
deadlock schreef:In principe geldt die beperking ook voor deze kaarten maar de NS Twitterfabriek beweert wel eens van niet.
Maar hoe ga je dat controleren? Want als je incheckt en geldige route reist mag het. Mogelijk moet je wel ergens onpraktisch in en uit checken.
De conducteur kan zien dat je tegen de incheckrichting inreist.
Ik vind 't eigenlijk maar vreemd dat een dagkaart niet als netkaart geldt, eigenlijk. Of mag je met bijv. een SOV ook niet meer tegen de incheckrichting in reizen?

Re: Korte vragen #3

Geplaatst: wo 25 sep 2013, 15:02
door reisthijs
Formeel gezien gelden bij NS voor alle reizen met de OV-chipkaart dezelfde reisregels, om goed te kunnen registreren waar jij reist.

Ook met een Dal Vrij-abonnement bijvoorbeeld mag je officieel niet zomaar afwijken van van de toegestane reisroutes, ook al reis je gratis.

Re: Korte vragen #3

Geplaatst: wo 25 sep 2013, 15:13
door marlies
Slechte zaak, als je 't mij vraagt. Voor een Dal Vrij valt er nog wat voor te zeggen, zo voorkom je dat iemand die in de spits terug moet gewoon niet tussendoor uit- en weer ingecheckt om de terugreis ook gratis te doen. Al denk ik niet dat dat nou echt heel veel zou voorkomen als 't wel mocht.