Korte vragen #3

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Srananbloke
Berichten: 418
Lid geworden op: Di 28 Sep 2010, 21:35

Re: Korte vragen #2

Berichtdoor Srananbloke » Di 16 Jul 2013, 21:57

Ik stap over van de auto op de stadtbahn bij station Altenessen, dus als het goed is vind ik daar wel een DB kaartautomaat. Bedankt Bee.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Joetoep <> Sauntklaut
Elke werkdag Arnhem - Driebergen-Zeist v.v.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11003
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Korte vragen #2

Berichtdoor Vinny » Di 16 Jul 2013, 22:35

Bee schreef:Ik weet niet precies wat voor automaten de EVAG heeft, maar het kaartassortiment van de VRR (waar de EVAG aan deelneemt) is ook te koop bij de kaartautomaten van DB waar het VRR-sextant op staat en die accepteren wel Nederlandse pinpassen.

In Berlijn kun je metrokaartjes met een Nederlandse pinpas uit de automaat vissen sinds minimaal 2006. Maar dat beantwoord je vraag helaas niet...
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #2

Berichtdoor Thom91 » Di 16 Jul 2013, 22:48

Milco schreef:Vraagje: ik zie dat trein t859 in Maastricht om 18.32 uur op spoor 1 hoort aan te komen, maar dat trein t870 om 18.58 uur op spoor 3 vertrekt. Hoe kan dit? Is dit een fout in de reisplanner of vindt er een materieelwisseling plaats tussen deze twee treinen? Ik dacht namelijk altijd dat de s800 op Maastricht een kering had van 26 minuten. Iemand die weet hoe dit zit?

Rangeeractie.
Komt wel goed schatje.

Milco
Berichten: 3564
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Korte vragen #2

Berichtdoor Milco » Di 16 Jul 2013, 23:29

Ik bedoelde trouwens t872, sorry...

Maar hoe bedoel je: wat heeft het dan voor nut om vanaf spoor 1 weggerangeerd te worden en zo'n 25 minuten later weer op spoor 3 aan te komen? Of snap ik iets niet? (Kan best hoor.)
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11929
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Korte vragen #2

Berichtdoor Geert » Di 16 Jul 2013, 23:50

Waarschijnlijk wordt de aankomende trein omgewisseld met een trein van het opstelterrein (bijvoorbeeld voor schoonmaak, onderhoud, ...).

Milco
Berichten: 3564
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Korte vragen #2

Berichtdoor Milco » Wo 17 Jul 2013, 00:08

Oh, op die manier dus. Maar is het niet een beetje raar dat een treinstel dan rond die tijd (18.58 uur) met z'n dienst begint? Een keer naar Amsterdam en terug en de avond is zowat voorbij... Of kan het eventueel zijn dat hij vanuit Heerlen komt als tweede stel van een s3500 en dan leeg naar Maastricht komt?
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: Do 19 Jan 2012, 21:57

Re: Korte vragen #2

Berichtdoor zone5324bericht... » Wo 17 Jul 2013, 06:49

deadlock schreef:
zone5324bericht... schreef:
Srananbloke schreef:Ik ben zaterdag een paar uurtjes in Essen (D). Kun je bij kaartautomaten van de EVAG met een Nederlandse pinpas betalen?



als je op een automaat in het buitenland (EU/eurozone) al kunt pinnen, kan dat ook met een Nederlandse pinpas als zowel op je pas als op de automaat het Maesteo-logo staat.

Nee. Dat kan niet zomaar.


als op jouw pinpas het maestro logo staat en dit logo staat ook op de automaat, zou het volgens DNB moeten kunneh, omdat dit logo aangeeft, dat aangesloten banken elkaars passen accepteren voor pin-betalingen.
maar wil je dat zeker weten moet je eerst maar even contact opnemen mmet je eigen bank.
het kan wel zijn, dat er kosten in rekening worden gebracht (hoewel dit binnen de Eurozone) eigenlijk niet zou mogen of het moeten kosten van de aanbieder zijn).

ik heb een paar jaar geleden al met m'n pin pas kaartjes uit de automaat in Spanje kunnen halen.
dus ik weet, dat het kan.

zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: Do 19 Jan 2012, 21:57

Re: Korte vragen #2

Berichtdoor zone5324bericht... » Wo 17 Jul 2013, 06:53

Milco schreef:Oh, op die manier dus. Maar is het niet een beetje raar dat een treinstel dan rond die tijd (18.58 uur) met z'n dienst begint? Een keer naar Amsterdam en terug en de avond is zowat voorbij... Of kan het eventueel zijn dat hij vanuit Heerlen komt als tweede stel van een s3500 en dan leeg naar Maastricht komt?



tja, dan zou je het omloopschema moeten kunneh bekijken, want misschien gaat dat stel in Amsterdam wel verder als andere trin en komt niet eens meer terug naar het zuiden.

er zal in ieder geval vast wel een reden voor zijn die voor NS logisch is, maar die de reiziger nooit teweten zal komen...

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #2

Berichtdoor Thom91 » Wo 17 Jul 2013, 10:21

Milco schreef:Oh, op die manier dus. Maar is het niet een beetje raar dat een treinstel dan rond die tijd (18.58 uur) met z'n dienst begint? Een keer naar Amsterdam en terug en de avond is zowat voorbij... Of kan het eventueel zijn dat hij vanuit Heerlen komt als tweede stel van een s3500 en dan leeg naar Maastricht komt?

Overdag onderhoud gehad in Maastricht en dan een uitwisseling van materieel is niet raar hoor. Die lui bij Nedtrain werken ook overdag...
Komt wel goed schatje.

Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: Za 23 Jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Korte vragen #2

Berichtdoor Edwin » Wo 17 Jul 2013, 16:05

Iemand enig idee waarom ik op de NS App de werkzaamheden t/m 11 augustus kan zien en online op ns.nl maar tot en met eind juli?
Remember to check-out with your ov-chipcard.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31487
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #2

Berichtdoor Suus » Wo 17 Jul 2013, 16:11

De werkzaamheden na 29 juli zijn internationale werkzaamheden, die worden eerder bekend gemaakt.

De binnenlandse werkzaamheden zijn natuurlijk ook wel eerder bekend, maar de uitwerking en het invoeren van de dienstregeling is pas op kortere termijn gereed.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11929
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Korte vragen #2

Berichtdoor Geert » Wo 17 Jul 2013, 16:54

De vraag is denk ik waarom op ns.nl (en in de NS API) deze werkzaamheden niet vermeld zijn en in de NS app wel. Het is toch niet zo dat deze werkzaamheden wel relevant zijn op je smartphone maar niet als je NS.nl bezoekt?

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4442
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Korte vragen #2

Berichtdoor JWM » Wo 17 Jul 2013, 17:50

Krijg je vast een heel verhaal over een ander systeem waar nog converter zus en zo tussen zit en het allemaal heel complex is om dat te synchroniseren maar men in 2016 op z'n vroegst een oplossing voor heeft.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11929
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Korte vragen #2

Berichtdoor Geert » Do 18 Jul 2013, 14:45

Het antwoord van NS is minder complex: ;)
Ik heb even het een en ander nagevraagd: in de private API (die achter de reisplanner xtra zit) gebruiken we een periode van de aankomende 4 weken. In de public API gebruiken we echter 2 weken. Vandaar dat er een verschil inzit. We gaan die twee periodes gelijktrekken naar 4 weken.

Probleem wordt dus binnenkort opgelost, er wordt hier gesproken over de NS-API maar allicht zal men dat dan ook gelijktrekken voor m.ns.nl en NS.nl.

Milco
Berichten: 3564
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Korte vragen #2

Berichtdoor Milco » Do 18 Jul 2013, 23:33

Vraagje: zijn er nog plannen om de s4900 in de nabije toekomst altijd ieder half uur te laten rijden, dus ook 's avonds en op zondag? Ik zat vanavond in de t4976 (v. Ut om 21.11 uur) en het SLT-IV'tje was best goed gevuld. En dan heb ik het niet eens over hoe irritant ik het persoonlijk vind om de s4900 op Ut te missen en dan via Wp te moeten reizen. Ik vind Wp 's avonds nou niet echt een prettig station om tien minuten vanuit de s5700 op de s4300 te moeten wachten...
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #2

Berichtdoor Thom91 » Do 18 Jul 2013, 23:35

Niet per aanstaande dienstregeling in ieder geval.
Komt wel goed schatje.

NintendoC
Berichten: 335
Lid geworden op: Di 15 Nov 2011, 16:58

Re: Korte vragen #2

Berichtdoor NintendoC » Vr 19 Jul 2013, 00:06

Van mij mogen er sowieso wel meer treinen op de Flevolijn/Hanzelijn gaan komen. De 4300 doortrekken naar Zwolle lijkt mij een mooie eerste stap. Ik vind 4 treinen per uur per richting op een gloednieuw spoortraject nou niet echt veel. Hebben reizigers richting Schiphol vanuit Dronten/Kampen ook niet meer een overstap van een kwartier op Lelystad.

Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: Za 23 Jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Korte vragen #2

Berichtdoor Edwin » Vr 19 Jul 2013, 09:56

Geert schreef:Het antwoord van NS is minder complex: ;)
Ik heb even het een en ander nagevraagd: in de private API (die achter de reisplanner xtra zit) gebruiken we een periode van de aankomende 4 weken. In de public API gebruiken we echter 2 weken. Vandaar dat er een verschil inzit. We gaan die twee periodes gelijktrekken naar 4 weken.

Probleem wordt dus binnenkort opgelost, er wordt hier gesproken over de NS-API maar allicht zal men dat dan ook gelijktrekken voor m.ns.nl en NS.nl.

Waar een vraag op dit forum naar kan leiden. Vond het inderdaad vreemd dat er een verschil tussen ns.nl en de NS App qua weken was. Ik had inderdaad wel gezien dat week 3 en 4 alleen internationaal was, maar alsnog zou het bij beide gelijk moeten zijn. Dank :D
Remember to check-out with your ov-chipcard.

Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: Za 23 Jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Korte vragen #2

Berichtdoor Edwin » Vr 19 Jul 2013, 09:58

NintendoC schreef:Van mij mogen er sowieso wel meer treinen op de Flevolijn/Hanzelijn gaan komen. De 4300 doortrekken naar Zwolle lijkt mij een mooie eerste stap. Ik vind 4 treinen per uur per richting op een gloednieuw spoortraject nou niet echt veel. Hebben reizigers richting Schiphol vanuit Dronten/Kampen ook niet meer een overstap van een kwartier op Lelystad.

1 sprinter per half uur tussen Almere Centrum en Lelystad Centrum (vooral voor reizigers vanaf Parkwijk, Buiten en Oostvaarders) is inderdaad wel mager.
Remember to check-out with your ov-chipcard.

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: Korte vragen #2

Berichtdoor Justin » Za 20 Jul 2013, 23:45

Heb ik iets gemist, of zie ik iets over het hoofd, maar sinds wanneer rijdt de s4900 weer door naar Almere Oostvaarders?

En welke klootviool heeft al die werkzaamheden tegelijkertijd gepland op de assen:
Amsterdam Zuid - Amsterdam RAI (metro)
Amsterdam Centraal - Amsterdam Bijlmer Arena (trein)
Amsterdam Centraal - Amsterdam Amstel (metro)

???

Ik meen me te herinneren dat ook Schiphol paar weken terug erg amused was (NOT) toen EN de A4 deels afgesloten was voor wegverkeer en op de zuidas geen treinen reden.

Mijn wederhelft komt elke dag zwaar chagrijnig thuis van al dat extra gereis op die lullige afstanden. Hij moet naar Oud-West en ging dan meestal vanaf Weesperplein met tram 7 er naar toe. Daarop stuur ik hem tegenwoordig maar naar Lelylaan om de 17 te pakken, wat niet zo gek veel langer is. Maar ja, met die metrowerkzaamheden tussen Zuid en RAI gaat dat ook niet zo snel meer. Voortaan maar naar Amstel en hem de tram 12 in dirigeren....

Als ik nu vanuit Zuidoost naar Centraal moet, moet ik eerst op de metro naar v/d Madenweg, dan weer naar Amstel, dan op pendelbus (en die vermijd ik liever). Alternatief is maar naar Weesp fietsen ofzo (tja, mijn fiets staat in Zaltbommel, kom daar niet ver mee nu), en dan op de extra treinen naar Centraal. Gedoe ook allemaal :\.

(Ach ben allang blij dat er OV is, ik ben dat lullige rotbusje in uursdienst in Zwijndrecht gewend die nergens aansluiting op bood :mrgreen: )
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Milco
Berichten: 3564
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Korte vragen #2

Berichtdoor Milco » Za 20 Jul 2013, 23:54

Justin schreef:Heb ik iets gemist, of zie ik iets over het hoofd, maar sinds wanneer rijdt de s4900 weer door naar Almere Oostvaarders?

Al sinds 09-12-12, de eerste dag van dienstregeling 2013 ;-)
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: Korte vragen #2

Berichtdoor Justin » Zo 21 Jul 2013, 09:51

Zow hey, dan lag ik flink te slapen haha.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9086
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Korte vragen #2

Berichtdoor Michael » Zo 21 Jul 2013, 10:14

Bij Tilburg op spoor 1 in de richting van Eindhoven/Den Bosch staat een sein dat 4 lampen heeft in plaats van 3. Weet iemand misschien waarvoor dat is?
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25102
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Korte vragen #2

Berichtdoor Daniel » Zo 21 Jul 2013, 10:17

Dat zal een sein zijn wat het oude seinbeeld hoog groen kon tonen. Iets wat niet meer gebruikt wordt, maar de seinen die het konden tonen staan er nog (bij station Bilthoven aan het spoor ri. Amersfoort staat er ook nog eentje)
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9086
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Korte vragen #2

Berichtdoor Michael » Zo 21 Jul 2013, 10:18

Ah okee. Bedankt. En wat hield dat hoog groen dan in?
Vaste reiziger van Arriva Brabant.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast