Pagina 2 van 2

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Geplaatst: za 12 jul 2008, 00:23
door JeePee
Toch is er regelmatig met ICM naar Bh gereden, waarvan regelmatig ongepland. Is daar een uitzondering van toepassing of niet?

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Geplaatst: za 12 jul 2008, 09:14
door Maik
Ik kwam gisteren rond 21:15 een Plan V tegen bij Duiven die naar Arnhem reed. Blijkbaar werd er toch gependeld tussen Arnhem en Emmerich :mrgreen:

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Geplaatst: za 12 jul 2008, 10:12
door Vinny
JeePee schreef:Toch is er regelmatig met ICM naar Bh gereden, waarvan regelmatig ongepland. Is daar een uitzondering van toepassing of niet?

Ik zal het volgende week eens vragen aan iemand die daadwerkelijk over materieeltoelating gaat ;)

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Geplaatst: za 12 jul 2008, 22:26
door Wubbo
ICM-0 en ICM-1 zijn al heel lang toegelaten geweest op de grensbaanvakken, voor de chopperstellen (ICM-2, 3 en 4) zijn enkele jaren geleden toelatingsritten geweest, en die stellen zijn toen ook toegelaten. Ook Mat 64, plan U en naar ik meen Mat 54 zijn op de grensbaanvakken toegelaten (al zal die van de laatste twee wel verlopen zijn). Bron: een editie van Spoor en Trein (ik meen 10, maar dat zou ik na moeten kijken) en een HOV (nummer ook niet bij de hand).

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Geplaatst: zo 13 jul 2008, 18:02
door timtrein
Correct, en dat spul rijdt er dus ook. Alleen even opletten dat je geen gemoderniseerde Koploper die kant op stuurt...

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Geplaatst: zo 13 jul 2008, 18:10
door reisthijs
Vanmiddag reed er gewoon weer een ICE3 in trein t129 (vertrek rond 5 uur uit Utrecht).

Geplaatst: zo 13 jul 2008, 22:20
door KM46
Volgens teletekst is er weer een beperkte dienstregeling.

Groet, R :) nald

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Geplaatst: di 15 jul 2008, 22:39
door reisthijs
Vinny schreef:Ja. Dat ding heeft geen gesloten sanitair systeem volgens mij (vandaar dat de Duitsers het hebben afgeschreven). Overigens weet ik dit niet zeker, want in ICL ben ik nog nooit naar de wc geweest :oops:

Ik heb het even gecheckt: ICL heeft inderdaad géén gesloten systeem.

reisthijs schreef:Die regels gelden dacht ik ook alleen voor nieuwe - of gemoderniseerde - treinen. Dat zou ook betekenen dat met ICL naar Emmerich rijden geen probleem moet zijn, dat zijn gewoon Duitse rijtuigen waar behalve een likje verf niets aan veranderd is.

Om op mijn eerdere veronderstelling terug te komen: ik heb naar de letters die op de rijtuigen staan gekeken, en de letter 'D' ontbreekt, ICL is dus toch niet meer toegelaten in Duitsland (ICK en ICR ook niet overigens). Maar in tegenstelling tot ICK mag het nog wel 200km/u rijden...

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Geplaatst: di 15 jul 2008, 22:41
door webguy
ICL is tuurlijk wel toegelaten in Duitsland: elk weekend gaan er zo'n 10 rijtuigen via Venlo naar Duitsland voor onderhoud...
Verder crosst Plan V regelmatig naar Emmerich als er een ICE uitvalt, dus ze konden gewoon niet op de korte termijn een Plan Vtje regelen . Waarom is vraag 2, maar dat gebeurt regelmatig, al dan misschien niet structureel...

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Geplaatst: di 15 jul 2008, 22:58
door Ruben
webguy schreef:ICL is tuurlijk wel toegelaten in Duitsland: elk weekend gaan er zo'n 10 rijtuigen via Venlo naar Duitsland voor onderhoud...
Met reizigers is natuurlijk wel weer wat anders dan zonder reizigers. Zonder reizigers speelt het "probleem" van die open toilet sowieso helemaal niet. SGM-II is ook toegelaten zonder passagiers en op sleeptouw, en ICL is ook altijd op sleeptouw.
Dus onderhoudsritjes zeggen in principe niks, maar goed...lekker met die ICM over die grens, dat mag best. :pos:

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Geplaatst: wo 16 jul 2008, 06:48
door Wubbo
webguy schreef:Verder crosst Plan V regelmatig naar Emmerich als er een ICE uitvalt, dus ze konden gewoon niet op de korte termijn een Plan Vtje regelen . Waarom is vraag 2, maar dat gebeurt regelmatig, al dan misschien niet structureel...
Een plan V is ook wat weinig voor de reizigers van een complete ICE... ;-)

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Geplaatst: wo 16 jul 2008, 07:09
door webguy
Ja, OK, maar twee gekoppelde stellen of een T'tje zijn al wel eerder ingezet :) Nu is dat wat weinig, maar lijkt me dat ze beter iets dan niks kunnen bieden, en bussen zijn sowieso nogal rompslomp...