'NS wist vooraf al van problemen met Fyra'
Voordat de Fyra V250 werd opgenomen in de dienstregeling, waarschuwden NS-medewerkers al meerdere malen dat er van alles mis was met de treinen.
Dat meldt de NOS donderdagmiddag op basis van documenten die de omroep in handen heeft gekregen door middel van de Wet Openbaarheid van Bestuur.
Uit de documenten blijkt dat er zeker 71 testritten hebben plaatsgevonden in het halfjaar voor de start van de dienstregeling in december 2012. Daarbij werden 11 verschillende treinen ingezet, aldus de NOS.
Lees verder op: http://www.nu.nl/binnenland/3551372/ns- ... -fyra.html
'NS wist vooraf al van problemen met Fyra'
Re: 'NS wist vooraf al van problemen met Fyra'
Als dit waar is dan lijkt het me dat er koppen moeten rollen.
Re: 'NS wist vooraf al van problemen met Fyra'
En dat AnsaldaBreda hiermee de NS kan afdwingen om de treinstellen "alsnog" af te nemen. 

5e jaars student Geodesie / Geo-Informatie
Kijk ook eens op mijn wandelwebsite voor wandelverslagen en bijbehorende foto's.
Kijk ook eens op mijn wandelwebsite voor wandelverslagen en bijbehorende foto's.
Re: 'NS wist vooraf al van problemen met Fyra'
De mensen die vermoedden dat NS niet zo makkelijk van het contract af zou komen als de spoorwegen zelf beweerden hebben dus nu gelijk gekregen.
Van die dingen, ja!
- Geert
- OVNL-beheerder
- Berichten: 12491
- Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
- Locatie: Den Haag
- Contact:
Re: 'NS wist vooraf al van problemen met Fyra'
Dat valt nog te bezien, de juridische strijd is nog niet losgebarsten... Erg positief voor de positie van NS is het natuurlijk niet.
Re: 'NS wist vooraf al van problemen met Fyra'
Dat is toch geen nieuws? Alles was (op dit forum) toch al min of meer bekend, alleen niet van officiële zijde bevestigd.
Ik denk nog steeds dat de NS wel degelijk van plan is geweest om de Fyra - met wellicht zwaar nawerk - van de Italianen over te nemen.
Ik heb zelf een beetje een SM '90 scenario in mijn hoofd:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stoptreinmaterieel_'90
Uiteindelijk denk ik dat het gewoon niet meer haalbaar is om kleinschalige hogesnelheidstreinen te bouwen. Gewoon aansluiten bij de grote jongens: Eurostar, ICE, of Thalys en voor IR vervoer meer de Catalogustreinen van Stadler. Dat er dan een gat valt in het IC-min segment is jammer, maar niet ononverkomelijk.
Ik denk nog steeds dat de NS wel degelijk van plan is geweest om de Fyra - met wellicht zwaar nawerk - van de Italianen over te nemen.
Ik heb zelf een beetje een SM '90 scenario in mijn hoofd:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stoptreinmaterieel_'90
Uiteindelijk denk ik dat het gewoon niet meer haalbaar is om kleinschalige hogesnelheidstreinen te bouwen. Gewoon aansluiten bij de grote jongens: Eurostar, ICE, of Thalys en voor IR vervoer meer de Catalogustreinen van Stadler. Dat er dan een gat valt in het IC-min segment is jammer, maar niet ononverkomelijk.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"
-
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:36
Re: 'NS wist vooraf al van problemen met Fyra'
Stadler maakt ook gewoon spul dat 200 km/h kan.
Re: 'NS wist vooraf al van problemen met Fyra'
Etienne schreef:En dat AnsaldaBreda hiermee de NS kan afdwingen om de treinstellen "alsnog" af te nemen.
Dat intern bij NS er ook alles aan gelegen was om die krengen de baan op te krijgen staat los van de wanprestatie die Ansaldo heeft geleverd. Met andere woorden NS kan zich prima beroepen op de slechte kwaliteit van de treinen ook al was men zich daar al geruime tijd van bewust.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: 'NS wist vooraf al van problemen met Fyra'
Dit bericht zegt duidelijk: NS wist dat de treinen niet deugden, maar AnsaldoBreda ontkende dat de treinen niet voldeden.
Dan is er maar één manier om Ansaldo mee te krijgen in het oplossen van de problemen: gaan rijden en laten zien dat de treinen nog niet voldoen. Ook is er maar één manier om het contract te kunnen ontbinden: gaan rijden en laten zien dat de treinen niet voldoen.
Strategisch gezien een volkomen logische oplossing dus. In het belang van de reizigers allerminst en het ontbreken van een vangnet door bijvoorbeeld 8x Fyra + 8x IC Gv Brusz te gaan rijden verdient ook duidelijk niet de schoonheidsprijs.
Dan is er maar één manier om Ansaldo mee te krijgen in het oplossen van de problemen: gaan rijden en laten zien dat de treinen nog niet voldoen. Ook is er maar één manier om het contract te kunnen ontbinden: gaan rijden en laten zien dat de treinen niet voldoen.
Strategisch gezien een volkomen logische oplossing dus. In het belang van de reizigers allerminst en het ontbreken van een vangnet door bijvoorbeeld 8x Fyra + 8x IC Gv Brusz te gaan rijden verdient ook duidelijk niet de schoonheidsprijs.
-
- Berichten: 6485
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
- Locatie: Deventer/Amersfoort/Amsterdam
Re: 'NS wist vooraf al van problemen met Fyra'
Het ontbreken van een vangnet is gewoon echt slecht geweest.
Terug naar “OV in Geheel Nederland”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten