Pagina 2 van 2

Re: NS:Werkzaamheden eerder communiceren niet klantvriendeli

Geplaatst: do 22 aug 2013, 11:26
door zone5324bericht...
zoals ik al zei, zou een kalender met een overzicht van de planning geen kwaad kunnen.
dat dus zonder verder in details te treden.
dit doet de site van AnaarBeter voor de snelwegen ook, dus voor het spoor zou het ook moeten kunnen.

voor mij is het dan niet nodig om dit ook met een melding in de reisplanner te verwerken, want daar is een paar weken van te voren verwerken volgens mij wel voldoende voor.
je moet eigenlijk toch altijd voor vertrek nog nakijken of er niets aan de hand is, dus meer dan 2 weken van te voren je reis meer definitief plannen moet voldoende zijn.

als je van te voren in ieder geval maar rekening kan houden met mogelijk aanpassingen door werkzaamheden, zou inderdaad wel eens handig kunnen zijn.

------------------------

wat betreft "reiziger".
ga er maar vanuit, dat iedereen die op dit forum zit, zich niet de gemiddelde "reiziger" kan noemen, omdat we (bijna) allemaal iets meer weten en/of verder denken dan die "gemiddelde reiziger" en in het OV is de informatievoorziening nu eenmaal gericht op die "gemiddelde reiziger" en dat betekend dus voor mensen met iets meer kennis, dat er te weinig informatie gegeven wordt.
Geef je echter die informatie ook aan de "gemiddelde reiziger" dan is de kans groot, dat dit eerder tot verwarring kan leiden, dan dat het zal helpen en is niet te lang van te voren informeren meer dan voldoende...

Re: NS:Werkzaamheden eerder communiceren niet klantvriendeli

Geplaatst: do 22 aug 2013, 15:04
door Thom91
Ronald schreef:En trouwens, Hispeed meldt wel werkzaamheden tot een half jaar vooruit. Niet altijd met volledige details, maar vaak wel met een indicatie van de gevolgen.
Vooral dat dus, dat moeten ze bij NS ook wel kunnen regelen. Dropdown menu met weeknummers of data, en dat een lijst van alle werkzaamheden dat weekend.

Re: NS:Werkzaamheden eerder communiceren niet klantvriendeli

Geplaatst: do 22 aug 2013, 20:31
door WSM
Ze kunnen misschien wel, maar zoals uit eerdere berichten bleek willen ze het gewoon niet...
Toch knap dat je als leverancier de klantwensen beter weet dan de klant zelf.

Re: NS:Werkzaamheden eerder communiceren niet klantvriendeli

Geplaatst: do 22 aug 2013, 22:20
door Thom91
WSM schreef:Ze kunnen misschien wel, maar zoals uit eerdere berichten bleek willen ze het gewoon niet...
Toch knap dat je als leverancier de klantwensen beter weet dan de klant zelf.
Algemeen probleem bij Self-Loading-Cargo.

Re: NS:Werkzaamheden eerder communiceren niet klantvriendeli

Geplaatst: vr 23 aug 2013, 10:52
door deadlock
Klaasje schreef:Het hele betoog klopt van geen kanten want het is zelden het geval dat de gevolgen buiten het getroffen traject zo groot zijn dat de treindienst substantieel afwijkt. 90 % van alle reizen zal je met summiere info dus gewoon kunnen afdekken. Voor de rest van de reizen zullen de gevolgen alleen vervelend zijn als je met grote koffers of iets dergelijks moet overstappen. Dan krijg je zo'n kleine groep dat bij een dienstregelingswijziging NS zou zeggen dat de netto vooruitgang zoveel groter is dan de achteruitgang, dat het daarom goed is.

Er is gewoon sprake van angst om aangesproken te worden op onvolledige info. Als dat echt ernstig is had je maar geen spoorbedrijf moeten worden.
Juist, denken in Oplossingen en niet in Problemen (y)

Re: NS:Werkzaamheden eerder communiceren niet klantvriendeli

Geplaatst: vr 23 aug 2013, 13:26
door Ennes
De vraag is meer hoe lang van tevoren zou dan wel wenselijk zijn?

Veel mensen boeken een vakantie tot soms wel een jaar vooruit, concertkaartjes voor grote concerten koop je vaak meer als een jaar vooruit. En ik vraag me dan ook af of die reiziger bij het boeken in de reisplanner gaat kijken of er dan wel een rechtstreekse trein gaat. En ik vraag me ook ten zeerste af of een gemiddelde reiziger zijn geplande reisdata zou aanpassen als ze zouden weten dat er werkzaamheden zijn.

Daarnaast is het nog altijd zo dat er bijna altijd een alternatief is d.m.v. een omreis-advies of busvervoer is. En de hele grote werkzaamheden die een grote impact hebben, worden overigens wel eerder gecommuniceerd, en ook dan blijkt dat met name de incidentele reiziger vaak van niets blijkt te weten.
(zo ben ik bijvoorbeeld tijdens de bds van Ht en Es echt talloze reizigers tegengekomen die van niets wisten en compleet in de stress waren omdat ze te laat op schiphol zouden aankomen. Vaak plannen deze reizigers hun treinreis bij het boeken of anders zodra de vliegtijden bekend zijn, schrijven dit op een servetje en kijken verder niet meer of er veranderingen zijn. Of reizigers die tijdens een negatief reisadvies zoals jaren terug met die storm, toch gezellig een dagje naar Asd gaan omdat ze dat zo hadden gepland)

Hoe je het ook doet, je zal nooit iedereen tevreden maken.

Ga je eerder een globale planning publiceren zonder details, dan komt er commentaar op dat men nog niets wist.
Gewoon kort van tevoren plannen, doe je ook als je via de weg op reis gaat. Men heeft ook nog een eigen verantwoordelijkheid.

Re: NS:Werkzaamheden eerder communiceren niet klantvriendeli

Geplaatst: vr 23 aug 2013, 16:15
door marlies
Ennes schreef: En de hele grote werkzaamheden die een grote impact hebben, worden overigens wel eerder gecommuniceerd, en ook dan blijkt dat met name de incidentele reiziger vaak van niets blijkt te weten.
(zo ben ik bijvoorbeeld tijdens de bds van Ht en Es echt talloze reizigers tegengekomen die van niets wisten en compleet in de stress waren omdat ze te laat op schiphol zouden aankomen.
Maar hoeveel meer incidentele reizigers zouden daar verdwaasd gestaan hebben als deze grote werkzaamheden niet eerder waren gecommuniceerd? Vast veel meer. En da's het hele punt. Dat er ondanks eerdere communicatie alsnog sufferds komen opdagen die van niets weten, tsja, daar valt verder weinig aan te doen.

Re: NS:Werkzaamheden eerder communiceren niet klantvriendeli

Geplaatst: vr 23 aug 2013, 17:13
door WSM
Ennes schreef:Gewoon kort van tevoren plannen, doe je ook als je via de weg op reis gaat. Men heeft ook nog een eigen verantwoordelijkheid.
Vanuit die eigen verantwoordelijkheid weet ik graag ruim van te voren waar ik aan toe ben. Hoe eerder ik bepaalde informatie heb, hoe meer opties ik heb om alternatieven te zoeken. Ik ben namelijk - in tegenstelling tot wat NS en consorten denken - geen Preiser-poppetje maar een betalende klant.

Re: NS:Werkzaamheden eerder communiceren niet klantvriendeli

Geplaatst: vr 23 aug 2013, 23:46
door Ronald
Een dagje naar Zandvoort plan ik echt geen half jaar van tevoren, maar als ik bijvoorbeeld op een zaterdag een vroege Thalys zou boeken en er zijn werkzaamheden op het "aanvoertraject", dan is er een grote kans dat je planning alsnog de kachel in kan omdat je dan ineens je Thalys niet kan halen. Dat weet ik dus graag langer van tevoren dan twee weken.

Re: NS:Werkzaamheden eerder communiceren niet klantvriendeli

Geplaatst: za 24 aug 2013, 12:08
door Vinny
Hispeed geeft dat dus wel aan en eerder van te voren...

Re: NS:Werkzaamheden eerder communiceren niet klantvriendeli

Geplaatst: za 24 aug 2013, 12:24
door WSM
HiSpeed geeft het alleen HiSpeed-centrisch aan...

Re: NS:Werkzaamheden eerder communiceren niet klantvriendeli

Geplaatst: za 24 aug 2013, 12:30
door Vinny
Aanreizen ook, maar dan misschien niet zo ver van te voren.

Re: NS:Werkzaamheden eerder communiceren niet klantvriendeli

Geplaatst: za 24 aug 2013, 16:16
door Ronald
Als ik de Thalys uit Rtd wil nemen, weet ik pas twee weken van tevoren of ik vanuit Amf op tijd kan zijn. Bijvoorbeeld dan.

Re: NS:Werkzaamheden eerder communiceren niet klantvriendeli

Geplaatst: zo 25 aug 2013, 13:45
door IC140
Het advies voor Hispeed-reizigers is dan ook altijd: plan uw aanreis 10 dagen voor vertrek. De wijzigingen van de Hispeed-treinen zelf zitten 91 dagen van te voren in de boekingssystemen. Het feit dat ze al in de boekingssystemen zitten voordat er een conflictvrij dagplan is levert soms nogal wat hoofdbrekens op. Een minuutje later vertrekken om een conflict op te lossen is geen probleem, maar een paar minuten eerder vertrekken en er zouden een hoop reizigers met een reservering zijn die te laat op het perron staan.

Met de eerste treinen levert dat inderdaad mogelijk problemen op als je de trein niet meer blijkt te kunnen halen. Sowieso is de zon- en skiThalys een lastige omdat daar de reserveringen al 6 maanden van te voren open gaan. In zes maanden wil er nog weleens een aanvraag voor werkzaamheden worden ingediend (waarbij de vr-za en za-zo nachten erg populair zijn), maar dan wordt er alles aan gedaan om deze Thalyssen volgens plan te kunnen blijven rijden.

Re: NS:Werkzaamheden eerder communiceren niet klantvriendeli

Geplaatst: zo 25 aug 2013, 19:09
door Thom91
Oftewel, bij NSH zijn ze wel bereid te vechten voor wat verbetering maar de grote broer niet echt?