Eilandlijnen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plutona
Berichten: 245
Lid geworden op: Vr 25 Jul 2008, 15:33

Eilandlijnen

Berichtdoor Plutona » Vr 06 Sep 2013, 02:00

De Brabantse lijn 26 Deurne-Meijel (Hermes) is een interessant fenomeen. In Meijel is er enkel overstap mogelijk op lijnen van Veolia, in Deurne is er enkel overstap mogelijk op buurtbussen, trein en opnieuw een lijn van Veolia.
Dit alles maakt lijn 26 tot een curieuze lijn, aangezien deze bus dus los van het andere ''groot openbaar vervoer'' van Hermes rijdt.

Zijn er nog meer voorbeelden van dit soort eilandlijnen?

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 1328
Lid geworden op: Di 11 Dec 2012, 21:28
Locatie: Borne

Re: Eilandlijnen

Berichtdoor julsteren » Vr 06 Sep 2013, 07:10

Er was een buurtbus 57 van Borne naar Azelo, die was van syntus en had in Borne enkel aansluiting op een connexxion-buurtbus, en een halte verder ook streeklijn 51 van wederom connexxion.

Plutona
Berichten: 245
Lid geworden op: Vr 25 Jul 2008, 15:33

Re: Eilandlijnen

Berichtdoor Plutona » Vr 06 Sep 2013, 09:23

Klopt, maar dat is dan een vorm van klein openbaar vervoer. Ik doelde op groot openbaar vervoer

Gebruikersavatar
BrengMe
Berichten: 1375
Lid geworden op: Za 04 Aug 2012, 22:02
Locatie: Arnhem

Re: Eilandlijnen

Berichtdoor BrengMe » Vr 06 Sep 2013, 09:34

Tot 2009 had je in Rhoon en Portugaal (bij Rotterdam) een lijn 65. Deze had enkel een overstap op de metro.
Ook in Hoogvliet was dit zo, daar had je lijn 78.
---

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Eilandlijnen

Berichtdoor Daniel » Vr 06 Sep 2013, 09:38

Vrij letterlijk een eilandlijn (gezien waar ´ie rijdt) is ook de 104 tussen Hellevoetsluis en Renesse die op beide eindpunten alleen op Connexxion-bussen aansluit. Al komt deze wel onderweg (traject Stellendam - Ouddorp) andere lijnen van Ariva tegen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11123
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Eilandlijnen

Berichtdoor Meltrain » Vr 06 Sep 2013, 09:56

Tussen Vierhuizen en Ulrum rijdt scholierenlijn 665 die zelfs geen enkele overstap biedt op een andere buslijn. Die lijn rijdt echter wel met een klein busje.
Een letterlijk voorbeeld van eilandlijn is natuurlijk ook lijn 110 op Vlieland. :p
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 1328
Lid geworden op: Di 11 Dec 2012, 21:28
Locatie: Borne

Re: Eilandlijnen

Berichtdoor julsteren » Vr 06 Sep 2013, 15:43

Plutona schreef:Klopt, maar dat is dan een vorm van klein openbaar vervoer. Ik doelde op groot openbaar vervoer


Volgens het busboekje en dienstregeling van syntus was het een streeklijn, maar de dienst werd uitgevoerd met buurtbussen.

Gebruikersavatar
BrengMe
Berichten: 1375
Lid geworden op: Za 04 Aug 2012, 22:02
Locatie: Arnhem

Re: Eilandlijnen

Berichtdoor BrengMe » Vr 06 Sep 2013, 16:26

Daar zijn wel meer voorbeelden van, zoals de lijnen 35, 64 en 65 in Arnhem-Nijmegen.
---

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 3238
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: Eilandlijnen

Berichtdoor Ronald » Vr 06 Sep 2013, 16:32

"Buurtbus" is trouwens iets anders dan "achtpersoonsbus".

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2110
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Eilandlijnen

Berichtdoor Michael 1988 » Vr 06 Sep 2013, 16:51

Plutona schreef:De Brabantse lijn 26 Deurne-Meijel (Hermes) is een interessant fenomeen. In Meijel is er enkel overstap mogelijk op lijnen van Veolia, in Deurne is er enkel overstap mogelijk op buurtbussen, trein en opnieuw een lijn van Veolia.
Dit alles maakt lijn 26 tot een curieuze lijn, aangezien deze bus dus los van het andere ''groot openbaar vervoer'' van Hermes rijdt.

Zijn er nog meer voorbeelden van dit soort eilandlijnen?


Je kunt beter ook even kijken waarom die lijn zo nog bestaat. Oorspronkelijk liep de lijn tot december 2011 door naar Helmond. Echter door bezuinigingen is de lijn ingekort tot Deurne. Oorspronkelijk zou de lijn ook overgegaan naar Veolia, maar dit is niet doorgegaan. Tenminste zo staat het kort samengevat in de Wiki. Daarnaast was er in het verleden ook een lijn 127 (reed tot 2008) van Helmond naar Venray. Die lijn was ook van Hermes, echter is die in 2008 opgeheven.

Overigens keek ik in de haltelijst van een busboekje van Veolia uit 2010 en bij lijn 146 zag ik wel een eilandhalte die erg ver uit de route ligt. Schijnbaar hoort de halte Roselaar in Roosendaal ook bij lijn 146 Reusel - Goirle (van de dienstregeling ingaande per december 2010). Een fout die in de dienstregeling van 2012 er niet meer stond, aangezien de lijn was opgeheven. Schijnbaar was de omweg naar Roosendaal te veel geworden ;).

Maar bedoel je met eilandlijnen, lijnen die bij het begin en eindpunt geen andere lijn van dezelfde maatschappij tegen komen of lijnen die over de gehele route geen lijnen van dezelfde maatschappij tegenkomen (behalve buurtbuslijnen)?
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5688
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Eilandlijnen

Berichtdoor fogeltje » Vr 06 Sep 2013, 19:21

Michael 1988 schreef:
Plutona schreef:De Brabantse lijn 26 Deurne-Meijel (Hermes) is een interessant fenomeen. In Meijel is er enkel overstap mogelijk op lijnen van Veolia, in Deurne is er enkel overstap mogelijk op buurtbussen, trein en opnieuw een lijn van Veolia.
Dit alles maakt lijn 26 tot een curieuze lijn, aangezien deze bus dus los van het andere ''groot openbaar vervoer'' van Hermes rijdt.

Zijn er nog meer voorbeelden van dit soort eilandlijnen?


Je kunt beter ook even kijken waarom die lijn zo nog bestaat. Oorspronkelijk liep de lijn tot december 2011 door naar Helmond. Echter door bezuinigingen is de lijn ingekort tot Deurne. Oorspronkelijk zou de lijn ook overgegaan naar Veolia, maar dit is niet doorgegaan. Tenminste zo staat het kort samengevat in de Wiki. Daarnaast was er in het verleden ook een lijn 127 (reed tot 2008) van Helmond naar Venray. Die lijn was ook van Hermes, echter is die in 2008 opgeheven.

Overigens keek ik in de haltelijst van een busboekje van Veolia uit 2010 en bij lijn 146 zag ik wel een eilandhalte die erg ver uit de route ligt. Schijnbaar hoort de halte Roselaar in Roosendaal ook bij lijn 146 Reusel - Goirle (van de dienstregeling ingaande per december 2010). Een fout die in de dienstregeling van 2012 er niet meer stond, aangezien de lijn was opgeheven. Schijnbaar was de omweg naar Roosendaal te veel geworden ;).

Maar bedoel je met eilandlijnen, lijnen die bij het begin en eindpunt geen andere lijn van dezelfde maatschappij tegen komen of lijnen die over de gehele route geen lijnen van dezelfde maatschappij tegenkomen (behalve buurtbuslijnen)?
Je verhaal klopt niet helemaal De verbinding Meijel - Deurne was vroeger juist onderdeel van lijn 75 vanuit Roermond. Bij Veolia is dat in november 2009 geknipt en het deel Meijel - Deurne in december aan Hermes gegeven. Die hebben hem verlengd naar Helmond en later weer ingekort. Eerst reed het traject Deurne - Helmond alleen in de spits. Een jaar later is de lijn ook buiten de spits verlengd en verving het vervallen gedeelte van lijn 27/127 toen Veolia besloot de lijnen uit Venray ook te gaan knippen. Dat heeft het dan weer een jaar vol gehouden, toen verviel Helmond - Deurne wegens gebrek aan reizigers helemaal.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

huibf
Berichten: 2520
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Eilandlijnen

Berichtdoor huibf » Vr 06 Sep 2013, 19:27

fogeltje schreef:
Michael 1988 schreef:
Plutona schreef:De Brabantse lijn 26 Deurne-Meijel (Hermes) is een interessant fenomeen. In Meijel is er enkel overstap mogelijk op lijnen van Veolia, in Deurne is er enkel overstap mogelijk op buurtbussen, trein en opnieuw een lijn van Veolia.
Dit alles maakt lijn 26 tot een curieuze lijn, aangezien deze bus dus los van het andere ''groot openbaar vervoer'' van Hermes rijdt.

Zijn er nog meer voorbeelden van dit soort eilandlijnen?


Je kunt beter ook even kijken waarom die lijn zo nog bestaat. Oorspronkelijk liep de lijn tot december 2011 door naar Helmond. Echter door bezuinigingen is de lijn ingekort tot Deurne. Oorspronkelijk zou de lijn ook overgegaan naar Veolia, maar dit is niet doorgegaan. Tenminste zo staat het kort samengevat in de Wiki. Daarnaast was er in het verleden ook een lijn 127 (reed tot 2008) van Helmond naar Venray. Die lijn was ook van Hermes, echter is die in 2008 opgeheven.

Overigens keek ik in de haltelijst van een busboekje van Veolia uit 2010 en bij lijn 146 zag ik wel een eilandhalte die erg ver uit de route ligt. Schijnbaar hoort de halte Roselaar in Roosendaal ook bij lijn 146 Reusel - Goirle (van de dienstregeling ingaande per december 2010). Een fout die in de dienstregeling van 2012 er niet meer stond, aangezien de lijn was opgeheven. Schijnbaar was de omweg naar Roosendaal te veel geworden ;).

Maar bedoel je met eilandlijnen, lijnen die bij het begin en eindpunt geen andere lijn van dezelfde maatschappij tegen komen of lijnen die over de gehele route geen lijnen van dezelfde maatschappij tegenkomen (behalve buurtbuslijnen)?
Je verhaal klopt niet helemaal De verbinding Meijel - Deurne was vroeger juist onderdeel van lijn 75 vanuit Roermond. Bij Veolia is dat in november 2009 geknipt en het deel Meijel - Deurne in december aan Hermes gegeven. Die hebben hem verlengd naar Helmond en later weer ingekort. Eerst reed het traject Deurne - Helmond alleen in de spits. Een jaar later is de lijn ook buiten de spits verlengd en verving het vervallen gedeelte van lijn 27/127 toen Veolia besloot de lijnen uit Venray ook te gaan knippen. Dat heeft het dan weer een jaar vol gehouden, toen verviel Helmond - Deurne wegens gebrek aan reizigers helemaal.


Ik ga d'r niks meer over zeggen. Een ding dan: De verantwoordelijke in Limburg zitten nog op zijn plaats. Deze personen hadden allang de zak moeten krijgen en op zijn minst verboden moeten worden om iets te 'vertellen' hebben in het OV of andere functies bekleden waar ze 'iets' voor het zeggen hebben.

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5688
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Eilandlijnen

Berichtdoor fogeltje » Vr 06 Sep 2013, 19:53

huibf schreef:
fogeltje schreef:
Michael 1988 schreef:
Plutona schreef:De Brabantse lijn 26 Deurne-Meijel (Hermes) is een interessant fenomeen. In Meijel is er enkel overstap mogelijk op lijnen van Veolia, in Deurne is er enkel overstap mogelijk op buurtbussen, trein en opnieuw een lijn van Veolia.
Dit alles maakt lijn 26 tot een curieuze lijn, aangezien deze bus dus los van het andere ''groot openbaar vervoer'' van Hermes rijdt.

Zijn er nog meer voorbeelden van dit soort eilandlijnen?


Je kunt beter ook even kijken waarom die lijn zo nog bestaat. Oorspronkelijk liep de lijn tot december 2011 door naar Helmond. Echter door bezuinigingen is de lijn ingekort tot Deurne. Oorspronkelijk zou de lijn ook overgegaan naar Veolia, maar dit is niet doorgegaan. Tenminste zo staat het kort samengevat in de Wiki. Daarnaast was er in het verleden ook een lijn 127 (reed tot 2008) van Helmond naar Venray. Die lijn was ook van Hermes, echter is die in 2008 opgeheven.

Overigens keek ik in de haltelijst van een busboekje van Veolia uit 2010 en bij lijn 146 zag ik wel een eilandhalte die erg ver uit de route ligt. Schijnbaar hoort de halte Roselaar in Roosendaal ook bij lijn 146 Reusel - Goirle (van de dienstregeling ingaande per december 2010). Een fout die in de dienstregeling van 2012 er niet meer stond, aangezien de lijn was opgeheven. Schijnbaar was de omweg naar Roosendaal te veel geworden ;).

Maar bedoel je met eilandlijnen, lijnen die bij het begin en eindpunt geen andere lijn van dezelfde maatschappij tegen komen of lijnen die over de gehele route geen lijnen van dezelfde maatschappij tegenkomen (behalve buurtbuslijnen)?
Je verhaal klopt niet helemaal De verbinding Meijel - Deurne was vroeger juist onderdeel van lijn 75 vanuit Roermond. Bij Veolia is dat in november 2009 geknipt en het deel Meijel - Deurne in december aan Hermes gegeven. Die hebben hem verlengd naar Helmond en later weer ingekort. Eerst reed het traject Deurne - Helmond alleen in de spits. Een jaar later is de lijn ook buiten de spits verlengd en verving het vervallen gedeelte van lijn 27/127 toen Veolia besloot de lijnen uit Venray ook te gaan knippen. Dat heeft het dan weer een jaar vol gehouden, toen verviel Helmond - Deurne wegens gebrek aan reizigers helemaal.


Ik ga d'r niks meer over zeggen. Een ding dan: De verantwoordelijke in Limburg zitten nog op zijn plaats. Deze personen hadden allang de zak moeten krijgen en op zijn minst verboden moeten worden om iets te 'vertellen' hebben in het OV of andere functies bekleden waar ze 'iets' voor het zeggen hebben.
Maar klopt de samenvatting een beetje, moest uit mijn hoofd omdat ik lui was.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

huibf
Berichten: 2520
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Eilandlijnen

Berichtdoor huibf » Vr 06 Sep 2013, 20:08

Jep. Detail wellicht dat Hermes normaliter alles uivoert met eigen Hermes personeel. Deze lijn wordt uitbesteed aan Hebben en Tax4u. Wel met Hermesmaterieel gewoon uit de stalling in Helmond.

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2110
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Eilandlijnen

Berichtdoor Michael 1988 » Za 07 Sep 2013, 00:11

BrengMe schreef:Daar zijn wel meer voorbeelden van, zoals de lijnen 35, 64 en 65 in Arnhem-Nijmegen.

Lijnen 64 en 65 komen elkaar tegen in Doesburg. En die twee lijnen komen nog enkele lijnen meer tegen. Lijn 35 (ook als die bij Elst begint) komt nog altijd lijn 14 tegen in Elst en lijn 33 in Bemmel (op het eindpunt). Zijn dus niet echt goede voorbeelden denk ik. ;) Maar vreemdgenoeg is lijn 14 wel een lijn die bij stadsdienst Nijmegen hoort, terwijl je eerder zou zeggen dat het een streeklijn is, gezien die tussen Nijmegen en Arnhem rijdt. Geldt ook voor lijn 53 Arnhem - Wageningen. Die hoort bij stadsdienst Arnhem, maar is ook eerder een streeklijn naar mijn mening.
Laatst gewijzigd door Michael 1988 op Za 07 Sep 2013, 00:27, 3 keer totaal gewijzigd.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Eilandlijnen

Berichtdoor Karl » Za 07 Sep 2013, 00:16

Heb je een indicatie dat Ts online is geweest?
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2110
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Eilandlijnen

Berichtdoor Michael 1988 » Za 07 Sep 2013, 00:26

Laat maar, hou het op het tweede. Een lijn die op nergens een andere lijn tegen komt van dezelfde maatschappij.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Plutona
Berichten: 245
Lid geworden op: Vr 25 Jul 2008, 15:33

Re: Eilandlijnen

Berichtdoor Plutona » Za 07 Sep 2013, 03:43

Ik doel inderdaad op een lijn die op het GEHELE traject geen andere lijnen van die maatschappij tegenkomt, met uitzondering van buurtbussen.

Gebruikersavatar
BrengMe
Berichten: 1375
Lid geworden op: Za 04 Aug 2012, 22:02
Locatie: Arnhem

Re: Eilandlijnen

Berichtdoor BrengMe » Za 07 Sep 2013, 07:39

Michael 1988 schreef:
BrengMe schreef:Daar zijn wel meer voorbeelden van, zoals de lijnen 35, 64 en 65 in Arnhem-Nijmegen.

Lijnen 64 en 65 komen elkaar tegen in Doesburg. En die twee lijnen komen nog enkele lijnen meer tegen. Lijn 35 (ook als die bij Elst begint) komt nog altijd lijn 14 tegen in Elst en lijn 33 in Bemmel (op het eindpunt). Zijn dus niet echt goede voorbeelden denk ik. ;)

Ik bedoelde dit als reactie op julsteren die het had over een streekbus die met een achtpersoonsbus wordt gereden, ik bedoelde niet dat dit eilandlijnen zijn.
Michael 1988 schreef:Maar vreemdgenoeg is lijn 14 wel een lijn die bij stadsdienst Nijmegen hoort, terwijl je eerder zou zeggen dat het een streeklijn is, gezien die tussen Nijmegen en Arnhem rijdt. Geldt ook voor lijn 53 Arnhem - Wageningen. Die hoort bij stadsdienst Arnhem, maar is ook eerder een streeklijn naar mijn mening.

Even offtopic, wat jij zegt van Lijn 14 Arnhem Centraal Station - Nijmegen Brakkenstein klopt, maar Lijn 53 Arnhem Het Duifje - Wageningen Busstation is toch echt een streeklijn, kijk maar naar het nummer :wink:
---

huibf
Berichten: 2520
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Eilandlijnen

Berichtdoor huibf » Za 07 Sep 2013, 10:15

En nummer zegt niets. Liijn 55 als stadsdienst in Eindhoven. En wat te denken van lijn 103....

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5688
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Eilandlijnen

Berichtdoor fogeltje » Za 07 Sep 2013, 10:26

huibf schreef:Jep. Detail wellicht dat Hermes normaliter alles uivoert met eigen Hermes personeel. Deze lijn wordt uitbesteed aan Hebben en Tax4u. Wel met Hermesmaterieel gewoon uit de stalling in Helmond.

Ik dacht dat Hebben de grote bus zelf stalt? Wat voor grote toegevoegde waarde heeft uitbesteden dan nog (behalve natuurlijk besparen op personeelskosten)? Je wilt vooral de dure matritten besparen.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11123
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Eilandlijnen

Berichtdoor Meltrain » Za 07 Sep 2013, 10:44

Lijn 58 Holten Station - Nijverdal Station is ook een beetje apart.
Deze lijn rijdt (met een taxibusje) alleen in het weekend en op zondag kun je nergens overstappen op een andere buslijn.

Lijn 138 Enkhuizen Station - Wervershoof Gemeentehuis is 's avonds en in het weekend een eilandlijn.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
BrengMe
Berichten: 1375
Lid geworden op: Za 04 Aug 2012, 22:02
Locatie: Arnhem

Re: Eilandlijnen

Berichtdoor BrengMe » Za 07 Sep 2013, 11:24

huibf schreef:En nummer zegt niets. Liijn 55 als stadsdienst in Eindhoven. En wat te denken van lijn 103....

In de regio Arnhem-Nijmegen is er een duidelijkere scheiding dan in Eindhoven wat betreft lijnnummers.
---

huibf
Berichten: 2520
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Eilandlijnen

Berichtdoor huibf » Za 07 Sep 2013, 14:54

fogeltje schreef:
huibf schreef:Jep. Detail wellicht dat Hermes normaliter alles uivoert met eigen Hermes personeel. Deze lijn wordt uitbesteed aan Hebben en Tax4u. Wel met Hermesmaterieel gewoon uit de stalling in Helmond.

Ik dacht dat Hebben de grote bus zelf stalt? Wat voor grote toegevoegde waarde heeft uitbesteden dan nog (behalve natuurlijk besparen op personeelskosten)? Je wilt vooral de dure matritten besparen.

Nee, dat leek het plan. Maar is niet doorgegaan. Een tijdje hebben ze een bus gehad die alleen voor lijn 26 was (en SRE kleuren) maar sinds kort wisselt deze ook gewoon. Ik denk dat het te maken heeft met het beheren van de Chipkaart data.

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2110
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Eilandlijnen

Berichtdoor Michael 1988 » Za 07 Sep 2013, 18:51

BrengMe schreef:Even offtopic, wat jij zegt van Lijn 14 Arnhem Centraal Station - Nijmegen Brakkenstein klopt, maar Lijn 53 Arnhem Het Duifje - Wageningen Busstation is toch echt een streeklijn, kijk maar naar het nummer :wink:

Zoals Fogel al zei, een nummer zegt niets en volgens breng.nl is lijn 53 een stadslijn van de stadsdienst Arnhem. Lijnen 73 en 77 zijn volgens de lijnenfolder van stadsdienst Arnhem ook stadslijnen, terwijl volgens jouw theorie ze streeklijnen horen te zijn. Kijk hier maar (als de link het doet). Overigens zie ik in Nijmegen dat er nog meer rare vogels in de bijt zitten. Zie hier.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 1 gast