Pagina 1 van 1

NS wil V250's weg hebben van Watergraafsmeer

Geplaatst: ma 16 sep 2013, 08:00
door Daniel
NS wil V250's weg hebben van Watergraafsmeer
Geplaatst op: maandag 16 september 2013 07:59
Laatst bijgewerkt: maandag 16 september 2013 08:00


NS wil dat de fabrikant van de Fyra zo snel mogelijk zestien V250's komt ophalen die in de weg staan op een opstel- en werkterrein van NS in de Watergraafsmeer.
Een woordvoerder van NS zegt maandag dat vrijdag een brief met die eis aan de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda de deur uit is gegaan. AnsaldoBreda heeft nog niet op de eis gereageerd. NS zegt dat de Fyra's in de weg staan en dat het terrein nodig is voor andere treinen.
Lees verder | Dossier Fyra-problematiek | Meer nieuws over Fyra-problematiek

Re: NS wil V250's weg hebben van Watergraafsmeer

Geplaatst: ma 16 sep 2013, 09:34
door VIRM
De inleiding spreekt over zestient reinen terug naar Italie, de NS heeft het over negen... Koffiezetapparaat op de redactie bij nu.nl is zeker stuk deze maandagmorgen? :)

Maar ik ben benieuwd waar AnsaldoBreda vanmiddag mee gaat komen. NS heeft het contract al opgezegd, dus of ze hebben een verschrikkelijk goed plan, of ze hebben totaal geen flauw benul wat ze moeten doen.

Re: NS wil V250's weg hebben van Watergraafsmeer

Geplaatst: ma 16 sep 2013, 09:51
door jesse-cruzu
Ik denk eerder het laatste...

Re: NS wil V250's weg hebben van Watergraafsmeer

Geplaatst: ma 16 sep 2013, 17:04
door Thom91
VIRM schreef:De inleiding spreekt over zestient reinen terug naar Italie, de NS heeft het over negen... Koffiezetapparaat op de redactie bij nu.nl is zeker stuk deze maandagmorgen? :)

Maar ik ben benieuwd waar AnsaldoBreda vanmiddag mee gaat komen. NS heeft het contract al opgezegd, dus of ze hebben een verschrikkelijk goed plan, of ze hebben totaal geen flauw benul wat ze moeten doen.
Ik denk dat jij je koffie op moet drinken. Er staan 16 V250 stellen op de Meer waarvan er 9 van NS zijn en 7 van AB.

Re: NS wil V250's weg hebben van Watergraafsmeer

Geplaatst: ma 16 sep 2013, 17:34
door Karl
Heeft NS daar iets over te zeggen? ProRail gaat toch over infra?

Re: NS wil V250's weg hebben van Watergraafsmeer

Geplaatst: ma 16 sep 2013, 18:32
door Wubbo
Op emplacementen worden sporen verdeeld aan vervoerders. Die V250's staan waarschijnlijk op sporen van de Watergraafsmeer die verdeeld zijn aan NS en/of NS Hispeed, en staan daar in de weg om het proces van NS en/of NS Hispeed uit te voeren. De Meer is sowieso eigenlijk te krap om het proces ongestoord te doen, dan wil je niet nog zo'n 3200 meter trein in de weg hebben staan.

AnsaldoBreda vindt Fyra 'veilig en onbeperkt inzetbaar'

Geplaatst: ma 16 sep 2013, 18:35
door Wubbo
AnsaldoBreda vindt Fyra 'veilig en onbeperkt inzetbaar'
Geplaatst op: maandag 16 september 2013 18:34
Laatst bijgewerkt: maandag 16 september 2013 18:35


De Fyra is veilig en onbeperkt inzetbaar voor commerciële doeleinden. De hogesnelheidstrein heeft daarvoor de nodige vergunningen gekregen.

Dit heeft AnsaldoBreda-topman Maurizio Manfellotto maandag gezegd tijdens een persconferentie in het Italiaanse Pistoia.

Hij voelt zich het slachtoffer van een campagne in de media die de publieke opinie negatief hebben beïnvloed.
Lees verder | Dossier Fyra-problematiek | Meer nieuws over Fyra-problematiek

Re: NS wil V250's weg hebben van Watergraafsmeer

Geplaatst: ma 16 sep 2013, 18:59
door Thom91
Wubbo schreef:Op emplacementen worden sporen verdeeld aan vervoerders. Die V250's staan waarschijnlijk op sporen van de Watergraafsmeer die verdeeld zijn aan NS en/of NS Hispeed, en staan daar in de weg om het proces van NS en/of NS Hispeed uit te voeren. De Meer is sowieso eigenlijk te krap om het proces ongestoord te doen, dan wil je niet nog zo'n 3200 meter trein in de weg hebben staan.
Binnenkort komt er gelukkig 2500 meter extra opstelcapaciteit bij! :)

Re: NS wil V250's weg hebben van Watergraafsmeer

Geplaatst: ma 16 sep 2013, 20:19
door webguy
Overigens las ik op een andere bron dat het (ook/vooral?) de sporen van de werkplaats op Watergraafsmeer betreft.

Re: NS wil V250's weg hebben van Watergraafsmeer

Geplaatst: ma 16 sep 2013, 21:17
door Suus
Een groot deel staat gewoon buiten, niet in een hangar zoals de Ansaldo-baas beweert en ze staan niet vlak voor de werkplaats maar op de opstelsporen vlakbij de achteruitgang. Of en wat er in de werkplaats staat is mij niet duidelijk, maar het zou mij niets verbazen als ze alles achterin hebben weggezet en andere klussen hebben opgepakt.

Re: NS wil V250's weg hebben van Watergraafsmeer

Geplaatst: ma 16 sep 2013, 22:42
door Thom91
webguy schreef:Overigens las ik op een andere bron dat het (ook/vooral?) de sporen van de werkplaats op Watergraafsmeer betreft.
Staat er 1 binnen en 1 aan de 'voorkant'.

Re: NS wil V250's weg hebben van Watergraafsmeer

Geplaatst: di 17 sep 2013, 10:17
door isadora
Volgens Manfellotto kan daar geen sprake van zijn: de treinen staan in een hangar die speciaal voor de Fyra is gebouwd.
Maar, ik heb nooit ergens gezien, dat er een "speciale Fyra-hal" is opgetrokken. :?

Re: NS wil V250's weg hebben van Watergraafsmeer

Geplaatst: di 17 sep 2013, 11:51
door reisthijs
Er is inderdaad speciaal voor de komst van de Fyra een nieuwe hal opgetrokken, dat is de werkplaats waar we het hier over hebben. Maar die wordt dus ook voor andere treinen gebruikt.

Dat is heel wat anders dan een "hangar" waar je 16 treinstellen kwijt zou kunnen.

Re: NS wil V250's weg hebben van Watergraafsmeer

Geplaatst: di 17 sep 2013, 12:44
door webguy
Hij is toch al gebouwd voor de ICEs die in Amsterdam (gingen?) overnachten?

Re: NS wil V250's weg hebben van Watergraafsmeer

Geplaatst: di 17 sep 2013, 16:01
door reisthijs
Hij is gebouwd om het materieel van HSA te kunnen onderhouden en was eind 2007 klaar, precies op tijd voor de opening van de HSL-zuid volgens de oorspronkelijke planning.

Re: NS wil V250's weg hebben van Watergraafsmeer

Geplaatst: di 17 sep 2013, 16:29
door ODRAIL
Te onderhouden ja. Dat is wel iets anders dan opstellen.