Pagina 5 van 5

Re: NS wil intercity tussen Dordrecht en Breda behouden

Geplaatst: di 01 jul 2014, 21:52
door Daniel
BR628 schreef:De 2200 is gewoon een halfuursdienst die nu tot Ddr rijdt. Waarom zou je m dan maar 1x per uur doortrekken naar Bd? Trek m dan gewoon 2x per uur door.
Dat lijkt inderdaad wel de betere optie, vooral gezien het geen extra materieel kost. Met de rijtijd voor een IC tussen Dordrecht en Breda heb je voor de verlenging één omloop extra nodig: 18 min. rijden dus de trein die nu om .11 aankomt zou dan om .50 weer terug kunnen zijn in Dordrecht op weg naar Amsterdam (nu keert deze nog op de trein van .20).
Bij 1x/uur doorrijden zou dan echter de trein die om .41 aankomt zo'n 40 minuten staan te keren om om .20 weer te vertrekken. In die tijd kan je makkelijk nog een slagje naar Breda maken.

Re: Trein Dordrecht-Breda e.v. bij IC op HSL

Geplaatst: di 01 jul 2014, 22:16
door Wubbo
De kans dat tijdsliggingen van bestaande treinseries wijzigen als in het land lijnvoeringen overhoop gaan (door inpassing van de HSL en aangekondigde frequentieverhodingen uit PHS) lijkt me levensgroot, dus beoordelen op huidige tijden lijkt me niet heel zinvol.

Re: Trein Dordrecht-Breda e.v. bij IC op HSL

Geplaatst: di 01 jul 2014, 23:56
door iljitsch
Hij rijdt toch al via Dordrecht, daar wordt-ie toch niet trager van? Of moet Dordrecht sneuvelen om zo de omleiding langs Zaventem te compenseren?

Re: Trein Dordrecht-Breda e.v. bij IC op HSL

Geplaatst: wo 02 jul 2014, 00:53
door Z2N
't is nog erger, de trein gaat dan over de HSL (dus niet via Dordt), maar mét stop in Breda en Noorderkempen.

Re: Trein Dordrecht-Breda e.v. bij IC op HSL

Geplaatst: wo 02 jul 2014, 01:50
door starx
Meest voor de hand liggende scenario lijkt mij inderdaad om de s2200 door te trekken naar Breda. Later kan er een kwartierdienst Eindhoven-Breda komen, twee series waarvan één via de HSL en één via Dordrecht doorrijdt naar Den Haag.

Ik vind het trouwens wel weer erg kortzichtig van de politiek dat ze zich zo ontzettend druk maken om Dordrecht-Breda. Het is heus wel een relatie die een IC-verbinding rechtvaardigt, maar dit heeft toch wel weer verdacht veel weg van micro management. Ze mogen zich dan ook wel eens druk gaan maken om het feit dat de s3600 een veredelde stoptrein is.

Re: Trein Dordrecht-Breda e.v. bij IC op HSL

Geplaatst: wo 02 jul 2014, 10:32
door iljitsch
Z2N schreef:'t is nog erger, de trein gaat dan over de HSL (dus niet via Dordt), maar mét stop in Breda en Noorderkempen.
Gesponsord door thalys N.V....

Re: Trein Dordrecht-Breda e.v. bij IC op HSL

Geplaatst: wo 02 jul 2014, 10:50
door Nitein-Repart
starx schreef:Meest voor de hand liggende scenario lijkt mij inderdaad om de s2200 door te trekken naar Breda. Later kan er een kwartierdienst Eindhoven-Breda komen, twee series waarvan één via de HSL en één via Dordrecht doorrijdt naar Den Haag.

Ik vind het trouwens wel weer erg kortzichtig van de politiek dat ze zich zo ontzettend druk maken om Dordrecht-Breda. Het is heus wel een relatie die een IC-verbinding rechtvaardigt, maar dit heeft toch wel weer verdacht veel weg van micro management. Ze mogen zich dan ook wel eens druk gaan maken om het feit dat de s3600 een veredelde stoptrein is.
Volgens mij staat versnelling van Arnhem-Nijmegen op de planning.

Re: Trein Dordrecht-Breda e.v. bij IC op HSL

Geplaatst: wo 02 jul 2014, 11:13
door reisthijs
starx schreef:(...) maar dit heeft toch wel weer verdacht veel weg van micro management. Ze mogen zich dan ook wel eens druk gaan maken om het feit dat de s3600 een veredelde stoptrein is.
Alsof dat geen micro management is...

Re: Trein Dordrecht-Breda e.v. bij IC op HSL

Geplaatst: wo 02 jul 2014, 12:00
door Karl
Eh, dat staat er toch ook? Als men aan micromanagement doet, dàn (dus gevolg van) mag men zich ook wel eens druk gaan maken om...