NS dumpt de naam Fyra

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS dumpt de naam Fyra

Bericht door Geert »

Dat was zelfs bewust door elkaar gehusseld, ik weet alleen niet meer waarom..
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS dumpt de naam Fyra

Bericht door webguy »

Omdat de naam FYRA nog niet bekend was.
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: NS dumpt de naam Fyra

Bericht door robert55 »

Als ik me goed herinner mochten de prio rijtuigen toen ze in de BNL reden niet in de juiste volgorde worden gezet omdat dat nog niet de echte inzet was. En inderdaad nog zonder het woordmerk, en met een geel/rode stuurstand
Met de vaste stammen van tegenwoordig is het in de juiste volgorde niet zo'n probleem meer.

Ik denk dat de eerste set waar we gaan zien welke kant het opgaat de Olympische is (die is trouwens wel fraai) die als het goed is in december uitbreiding van Den Haag - Brussel nodig is.

Nog twee heel bekende voorbeelden van merken die gesneuveld zijn: Planta en Exota. En nog een voorbeeld van waarmee Fyra geassocieerd wordt: een megaduur plan voor vier nieuwe kankerbehandelcentra werd al de 'fyra van de zorg'genoemd. Ik ga het maar met een kleine letter schrijven [net zoals aspirine], fyra maakt voorlopig goede kans om het woord voor opzichtig en kostbaar falen in de publieke sector te worden.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS dumpt de naam Fyra

Bericht door reisthijs »

robert55 schreef:Als ik me goed herinner mochten de prio rijtuigen toen ze in de BNL reden niet in de juiste volgorde worden gezet omdat dat nog niet de echte inzet was.
Ja, omdat de met de rijtuigen in de juiste volgorde automatisch een groot Fyra-logo werd gevormd. Dat moest toen nog even geheim blijven :wink:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten