Pagina 1 van 1

Minder vaak aangepaste treindienst in winter

Geplaatst: do 17 okt 2013, 11:39
door Daniel
Minder vaak aangepaste treindienst in winter
Geplaatst op: donderdag 17 oktober 2013 11:37
Laatst bijgewerkt: donderdag 17 oktober 2013 11:39


De Nederlandse Spoorwegen (NS) zullen deze winter minder lang achter elkaar met een aangepaste dienstregeling blijven rijden. Ook worden de eisen voor het invoeren van zo'n uitgedund spoorboekje iets verscherpt.
Een aangepaste dienstregeling wordt nu ingevoerd als de verwachting is dat er drie centimeter sneeuw valt of als er 10 procent kans is dat het meer dan tien graden Celsius gaat vriezen. Komende winter wordt de treindienst pas uitgedund bij een kans van 50 procent op strenge vorst.
Lees verder

Re: Minder vaak aangepaste treindienst in winter

Geplaatst: do 17 okt 2013, 13:04
door Ardan
Heh fijn, geen gekloot met winterdienstregeling terwijl de zon schijnt en het ongeveer weer bloedheet is.

Re: Minder vaak aangepaste treindienst in winter

Geplaatst: do 17 okt 2013, 13:12
door Edwin
Zo zal de winterdienstregeling eruit gaan zien (via treinreiziger.nl):
Afbeelding

De s4900 wordt er nog steeds uitgehaald. De rest vind ik nog lastig te ontcijferen.

Re: Minder vaak aangepaste treindienst in winter

Geplaatst: do 17 okt 2013, 13:37
door fogeltje
De s3500 en s3100 zullen waarschijnlijk dan ook een winterslaap gaan houden. Dat is voorgaande jaren ook zo geweest. Vandaar oa meer overstappen in Sittard (voor Heerlen)

Re: Minder vaak aangepaste treindienst in winter

Geplaatst: do 17 okt 2013, 13:45
door reisthijs
Afgelopen februari reed de s3500 juist wel (alleen naar Maastricht ipv Heerlen) en was het de s800 die werd geschrapt. Zoals blijkt uit het overzicht van 6 februari 2013.
Edwin schreef:Zo zal de winterdienstregeling eruit gaan zien (via treinreiziger.nl):
Niets nieuws onder de winterzon. Zo zag de uitgedunde dienstregeling er de afgelopen winter ook ongeveer uit.

Re: Minder vaak aangepaste treindienst in winter

Geplaatst: do 17 okt 2013, 13:50
door webguy
fogeltje schreef:De s3500 en s3100 zullen waarschijnlijk dan ook een winterslaap gaan houden. Dat is voorgaande jaren ook zo geweest. Vandaar oa meer overstappen in Sittard (voor Heerlen)
Ik hoorde ook een gerucht dat de s3000 tussen Utrecht en Nijmegen er juist uit zou gaan en de s3100 wel zou rijden, dus ben benieuwd. Das vooral voor mezelf - ik moest afgelopen winter half uur in Arnhem wachten omdat de s7600 op de s3100 aansluit.

Re: Minder vaak aangepaste treindienst in winter

Geplaatst: do 17 okt 2013, 14:00
door wouter15
Ik denk dat de tussen Utrecht en Den Haag/Rotterdam de 2000 en 2800 weer uit zullen halen en ik vermoed dat de 6100 er ook tussenuit wordgehaald en de 9800 extra zal gaan stoppen te Utrecht Leidsche Rijn.

Re: Minder vaak aangepaste treindienst in winter

Geplaatst: do 17 okt 2013, 14:57
door Freek
S3100 gaat er uit. Voor de a2-as geldt dat ten zuiden van Utrecht de andere serie er uit gaat dan afgelopen jaar. Ten noorden blijft de huidige uitsnijding.

Re: Minder vaak aangepaste treindienst in winter

Geplaatst: do 17 okt 2013, 16:15
door Daniel
Oftewel feitelijk een knip in de series op Utrecht?

Wat gaat er eigenlijk tussen Amersfoort en Hilversum uit? Volgens mij kende die lijn vorig jaar toch geen uitsnijding.
Gezien in Lelystad de s2600 er zo te zien uit gaat zou het puur lijntjes volgend de (1)1600 zijn (immers ook minder ICs op Weesp - Amsterdam Zuid), maar dan mis ik nog wel ergens een vaker overstappen-symbooltje.

Re: Minder vaak aangepaste treindienst in winter

Geplaatst: do 17 okt 2013, 16:26
door fogeltje
Normaal vliegt er de 3500 altijd uit bij verstoringen (zoals met die kraan). Wellicht dat het nu dan anders is. Beetje onlogisch als ook de 3100 blijft rijden en de 3000 er ook uit gaat, maar goed.

Re: Minder vaak aangepaste treindienst in winter

Geplaatst: do 17 okt 2013, 16:34
door Edwin
Daniel schreef:Oftewel feitelijk een knip in de series op Utrecht?

Wat gaat er eigenlijk tussen Amersfoort en Hilversum uit? Volgens mij kende die lijn vorig jaar toch geen uitsnijding.
Gezien in Lelystad de s2600 er zo te zien uit gaat zou het puur lijntjes volgend de (1)1600 zijn (immers ook minder ICs op Weesp - Amsterdam Zuid), maar dan mis ik nog wel ergens een vaker overstappen-symbooltje.
De s2600 zat ik ook aan te denken maar ik kan mij van de vorige winterdienstregeling herinneren dat ik van Almere naar Schiphol alleen met de 2600 kon en niet met de s700 (en s12700). Alleen is het nu inderdaad zo dat het pas vanaf Lelystad is en niet verder naar Zwolle.

Re: Minder vaak aangepaste treindienst in winter

Geplaatst: do 17 okt 2013, 16:36
door Freek
fogeltje schreef:Normaal vliegt er de 3500 altijd uit bij verstoringen (zoals met die kraan). Wellicht dat het nu dan anders is. Beetje onlogisch als ook de 3100 blijft rijden en de 3000 er ook uit gaat, maar goed.
Even goed lezen, de s3100 gaat er juist uit tijdens winterweer.

Re: Minder vaak aangepaste treindienst in winter

Geplaatst: do 17 okt 2013, 16:40
door Freek
Daniel schreef:
Wat gaat er eigenlijk tussen Amersfoort en Hilversum uit? Volgens mij kende die lijn vorig jaar toch geen uitsnijding.
Vorig jaar jaar gingen de ic's tussen amsterdam cs en amersfoort er uit, nu is dat ook zo, maar blijven ze in de spitsrichting rijden.

Re: Minder vaak aangepaste treindienst in winter

Geplaatst: do 17 okt 2013, 16:55
door VIRM
*gaap* Er is de laatste jaren al zoveel beloofd en zoveel geblunderd, waarom zou ik als reiziger het dit keer moeten geloven?

Re: Minder vaak aangepaste treindienst in winter

Geplaatst: do 17 okt 2013, 18:15
door fogeltje
Freek schreef:
fogeltje schreef:Normaal vliegt er de 3500 altijd uit bij verstoringen (zoals met die kraan). Wellicht dat het nu dan anders is. Beetje onlogisch als ook de 3100 blijft rijden en de 3000 er ook uit gaat, maar goed.
Even goed lezen, de s3100 gaat er juist uit tijdens winterweer.
Had ik ook gedaan en mijn bericht aangepast, maar dat heeft hij schijnbaar niet gepakt.