Korte vragen #4

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #4

Bericht door webguy »

Dat aangeven dus... Het product verwijderen wel.
Ik heb alleen slecht nieuws - zover ik weet heeft geen een kaartautomaat in de Achterhoek OVChipkaart functionaliteit. Je zal naar Arnhem (Velperpoort) moeten, en een automaat zoeken die het wel heeft.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Korte vragen #4

Bericht door marlies »

Er zal toch wel een supermarkt of sigarenwinkeltje zijn met TLS-apparaat? Daar kan dat ook mee. Kon iig wel.
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Korte vragen #4

Bericht door IC140 »

Wubbo schreef:Maar een ICE zou dus wel over de Betuweroute kunnen rijden tussen Meteren en Elst? Of is er nog een regel die dat tegenhoudt (afgezien van de roest op de bogen)?
De boog bij Elst is zo lang niet bereden dat hij geslepen moet worden om te ontroesten. Voor een weekendje omleiden is het maar de vraag of het die kosten waar zijn.

Overigens liggen er wel plannen van goederenvervoerders om deze boog regelmatig te gaan gebruiken en ligt er een verzoek van NS Hispeed bij ProRail om gebruik te mogen maken van de Betuweroute tussen Meteren en Elst. Kwa regelgeving lijkt het een en ander mogelijk op dit gebied en doordat er nu dus goederen gebruik van de boog willen maken lijkt er weer beweging in te komen, zeker nu alle stellen het komende jaar van ETCS worden voorzien.

De tweede vraag is hoeveel het oplevert. Zoals eerder gezegd worden werkzaamheden tussen Utrecht en Arnhem vaak gecombineerd met werk tussen Arnhem en Oberhausen. De enige winst zit hem dus in het aantal keer werkzaamheden Ut - Ah min het aantal keer werk op Ah - Ober. Met het werk aan het derde spoor Zv - Ober wat de komende jaren gepland staat kan ik me moeilijk voorstellen dat er meer werkzaamheden zijn tussen Ut en Ah dan tussen Ah en Ober.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Korte vragen #4

Bericht door Edwin »

Erno-BE schreef:Ik heb een vraagje. Hoe zet je het studentenreisproduct stop? Ik heb al zitten prutsen bij een automaat, maar het is me niet gelukt. Hoe moet je SOV stopzetten? Het gaat om de automaten in de Achterhoek.
Hier is ook een demo te vinden: http://studentenreisproduct.nl/hoe-werk ... omaat.aspx (rechterkolom klikken op Stopzetten studentenreisproduct).

Edit:
Ben je klaar met stopzetten bij een gewone gele automaat, zegt de demo dit:
Bied je OV-chipkaart nogmaals aan bij de NS-kaartautomaat om direct te bekijken of het stopzetten goed is gegaan. In dat geval is de knop 'stopzetten producten' niet meer zichtbaar in het startscherm van de automaat.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Korte vragen #4

Bericht door fogeltje »

Heeft er ooit in de afgelopen tien jaar een rechtstreekse trein van Eindhoven naar Den Helder gereden (in die richting) al dan niet een spitsrit?
"Een touringcar is geen bus"
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Korte vragen #4

Bericht door Karl »

Eén of andere trein in de serie 3500 staat me bij, maar ik heb geen nadere informatie (jaar, bron). Maar de 3500 heeft zo'n beetje overal gereden als spitstoevoeger.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #4

Bericht door Suus »

Volgens mij op de Havendagen o.i.d. in Den Helder dat men nog wel eens zo'n trucje uithaalt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Korte vragen #4

Bericht door Frank »

fogeltje schreef:Heeft er ooit in de afgelopen tien jaar een rechtstreekse trein van Eindhoven naar Den Helder gereden (in die richting) al dan niet een spitsrit?
Incidentele treinen weet ik niet maar veel van de oude bediening is terug te vinden op:

http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Eindhoven/Bediening

Ook nog een niet afgerond project waar vele uren van me in verloren zijn gegaan :P .
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #4

Bericht door webguy »

Antwoord is 2007-2009 dus, twee ritten per dag
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Korte vragen #4

Bericht door Frank »

Dat was in omgekeerde richting volgens mij. Is dat nu niet nog steeds zo? De opmerkingen bij de treinseries zijn nooit echt consequent geweest :P .
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Korte vragen #4

Bericht door julsteren »

Waarom vertrekt in Hengelo de Sprinter naar Enschede van spoor 2a i.p.v. 3a en de stoptrein naar Zutphen van 3a i.p.v. 2a? Deze perronwijziging is alleen maar lastig volgens mij?
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #4

Bericht door Suus »

Frank schreef:Dat was in omgekeerde richting volgens mij. Is dat nu niet nog steeds zo? De opmerkingen bij de treinseries zijn nooit echt consequent geweest :P .
Ja, er zijn nog steeds twee ritten van de s800 die 's ochtends in Den Helder starten, de t827 en t829.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Korte vragen #4

Bericht door fogeltje »

Maar het gaat mij dus om richting Den Helder. Gingen er in 2007 - 2009 ook twee ritten die kant op?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #4

Bericht door reisthijs »

Nee de s800 reed nooit verder dan Schagen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #4

Bericht door Thom91 »

fogeltje schreef:Heeft er ooit in de afgelopen tien jaar een rechtstreekse trein van Eindhoven naar Den Helder gereden (in die richting) al dan niet een spitsrit?
Dit jaar al twee weekenden. Wordt de s800 omgeleid via Hlm en komt vanaf Amr in het pad van de s3000 naar Hdr. s3000 rijdt dan naar Zd. Niet planmatig dus maar het gebeurt wel ;)
Komt wel goed schatje.
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Korte vragen #4

Bericht door Mr-W »

Ik ben in de kerstvakantie van plan om met de trein van Turnhout naar Lille Flanders te reizen en terug op 1 dag via Antwerpen Berchem en Gent.
Wat is/zijn de goedkoopste kaartje(s) om naar Lille te kopen.(wel of niet Belgisch deel apart) ons reisgezelschap bestaat uit 1 18 jarige,1 14 jarige en 2 65+ers. We willen het liefst in de 1e klas reizen vanwege het comfort maar als dat veel duurder is gaan we in de 2e klas.
Ik zou zelf ook graag willen weten welke materieel er rijdt in IR g en IC C (momenteel Break en AM96)
Welke Metro/Tramlijn rijdt er van Lille Flanders naar Lille Europe ?
Wat moet ik absoluut zien/doen in Lille ?(zowel OV gerelateerd als niet OV gerelateerd)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #4

Bericht door Thom91 »

Lille-Flandres <-> Lille Europe is loopbaar, en anders kan je metro twee nemen of Tram R/T.
Afbeelding
Lille-Flanders zelf, de voorkant van het station is de originele voorkant Gare du Nord van Parijs.
Verder gewoon lekker door de stad banjeren en een tripje nemen met de VAL.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #4

Bericht door Suus »

Er rijdt wel een tram tussen Lille-Flanders en Lille-Europe, lijn R en T van de Mongy.

Gewone tickets voor Turnhout - Lille zonder TGV zijn 33,20 per persoon enkele reis.

Afbeelding

Dat kan wel wat goedkoper natuurlijk, maar er is een klein probleempje: Het goedkoopste ticket is het Trampoline-ticket, waarmee je voor 8 euro een retour naar Lille kan maken van stations uit de Belgische grensstreek (bijvoorbeeld Kortrijk of Moeskroen). Maar dit kan je alleen kopen op de stations in die regio, niet via internet of in de trein. En om daarvoor uit te stappen is kost je veel tijd. Kortom, geen optie.

Maar je kan wel gaan stapelen, dat is geen enkel probleem *O*
Als je na negen uur vertrekt uit Turnhout dan neem je twee Seniorenbiljetten van 6 euro en
twee Christmas Deals van 10 euro (beide Belgisch dagretours) voor Turnhout - Moeskroen + tickets van NMBS Europe voor Moeskroen - Lille (zie hieronder) en je hebt een goedkope reis :Y

Afbeelding

Maken we even het sommetje:
Direct bestellen bij NMBS Europe is 265,60 in de tweede klas
Combineren is: 6+6+10+10+46,40 = 78,40 in de tweede klas of
Combineren is: 13+13+15+15+70,40 = 126,40 in de eerste klas.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Korte vragen #4

Bericht door Mr-W »

Bedankt Bee en Thom 91 voor het researchwerk :)
We gaan in België gewoon kaartjes kopen Turnhout-Moeskroen(4 Christmasdeals 2e klas want we vertrekken voor 9:00) bij het loket
Volgens NMBS.be
Van 08:30 tot 18:30: verkoop en naverkoop van een beperkt gamma producten internationaal verkeer
Van openingsuur tot 08:30 en van 18:30 tot sluitingsuur: verkoop en naverkoop van een beperkt gamma producten internationaal verkeer, beperkt tot het vertrek op de dag zelf en de dag nadien
Aan de loketten van dit station kan je je internationale biljetten afhalen die je via internet of telefonisch bestelde en betaalde

Betekend dit dat je gewoon een retourtje Moeskroen-Lille Flanders kunt kopen (of moet je die in de trein kopen /Antwerpen Centraal/Antwerpen Berchem).
Laatst gewijzigd door Mr-W op ma 02 dec 2013, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #4

Bericht door Suus »

Ik denk wel dat ze er te koop zijn, maar je kan ze ook via internet bestellen en betalen en daar afhalen indien gewenst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen #4

Bericht door VIRM »

Als het een beetje meezit, ga ik later deze maand met de Qliner 350 (Alkmaar-Leeuwarden). :) Kan ik daar vrij reizen met mijn studentenreisproduct (week)?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #4

Bericht door Suus »

Nee, maar wel met een Studenten-OV Weekkaart :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen #4

Bericht door VIRM »

Bee schreef:Nee, maar wel met een Studenten-OV Weekkaart :P
Studentenreisproduct-Week en Studenten-OV Weekkaart is toch hetzelfde? :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #4

Bericht door Suus »

Neenee, dat is totaal verschillend. Een Weekkaart is voor mensen die hip zijn, een studentenreisproduct is voor mensen die teveel willen typen :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Korte vragen #4

Bericht door fogeltje »

Thom91 schreef:
fogeltje schreef:Heeft er ooit in de afgelopen tien jaar een rechtstreekse trein van Eindhoven naar Den Helder gereden (in die richting) al dan niet een spitsrit?
Dit jaar al twee weekenden. Wordt de s800 omgeleid via Hlm en komt vanaf Amr in het pad van de s3000 naar Hdr. s3000 rijdt dan naar Zd. Niet planmatig dus maar het gebeurt wel ;)
Dank
"Een touringcar is geen bus"
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten