Korte vragen #4

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9095
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Michael » Wo 30 Okt 2013, 12:12

9165 en 9167 en 9168 staat er niet goed in. Maar ik dacht dat die in Ijsselmond zitten.
9169 t/m 9171: Emmeloord
9172: Den Helder
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Somoht
Berichten: 1190
Lid geworden op: Di 11 Sep 2012, 22:03

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Somoht » Wo 30 Okt 2013, 22:39

Michael schreef:9165 en 9167 en 9168 staat er niet goed in. Maar ik dacht dat die in Ijsselmond zitten.
9169 t/m 9171: Emmeloord
9172: Den Helder

9165 heeft gister ritjes gereden op de Y082
9167 op de G641
9168 G141
Dus idd IJssselmond ;)

Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: Za 23 Jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Edwin » Do 31 Okt 2013, 11:40

Bedankt :D
Het ik deze serie (9100-9113, 9120-9147, 9151, 9153-9175, 9179-9181) nu compleet op de Wiki:
Maxx Almere: 9101, 9111, 9120 - 9143, 9145, 9146, 9153, 9154, 9157 - 9161
Amstelland-Meerlanden: 9100, 9102 - 9104, 9107 - 9109, 9113 (grijs), 9151, 9162 - 9164
IJsselmond: 9165, 9167 - 9171
Noord-Holland Noord: 9172
Twente (rood): 9106, 9155, 9156
Voorne-Putten (grijs): 9105, 9144, 9147, 9173 - 9175, 9179 - 9181
9110 in Alkmaar uitgebrand, 9112 in IJsselmond uitgebrand, 9166 staat te koop na vandalisme.


Iemand enig idee wat er met de 9176, 9177 en 9178 is/waar die zijn? Ook VP of Utrecht?
Remember to check-out with your ov-chipcard.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9095
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Michael » Do 31 Okt 2013, 12:17

De 9176 t/m 9178 rijden in Eindhoven op lijn 400 (Airportshuttle)
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2382
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Mr-W » Wo 06 Nov 2013, 15:28

Weet iemand waar ik de dienstregeling 2014 voor EC Brussel-Luxemburg-Strasbourg kan vinden?
Is de NMBS Christmas Deal geldig tussen Brussel en Arlon in de EC?
Welk materieel rijdt er vooral ?

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4002
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor reisthijs » Wo 06 Nov 2013, 16:34

De dienstregeling kan je vinden in de reisplanners bijvoorbeeld op http://www.railtime.be/
Op het Belgische deel van de route rijden die treinen als een gewone IC.
Materieel bestaat uit Zwitserse rijtuigen, aangevuld met Belgische, getrokken door een NMBS-loc (reeks 20 of 13)
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 1328
Lid geworden op: Di 11 Dec 2012, 21:28
Locatie: Borne

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor julsteren » Wo 06 Nov 2013, 17:13

Afbeelding
Wat doet dit?

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9095
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Michael » Wo 06 Nov 2013, 17:28

Dat ding zorgt ervoor dat de bovenleiding strak blijft hangen.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

lint41
Berichten: 421
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2008, 19:49

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor lint41 » Wo 06 Nov 2013, 17:38


Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 1328
Lid geworden op: Di 11 Dec 2012, 21:28
Locatie: Borne

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor julsteren » Wo 06 Nov 2013, 18:09

Dank jullie.

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Freek » Wo 06 Nov 2013, 19:04

Als bijvoorbeeld Arnhem-Utrecht er uitligt wordt de ICE niet opgeheven maar omgeleid. Nu de boel bij Almelo geblokkeerd is, wordt de IC s140 dan ook omgeleid? Zo nee, iemand enig idee waarom de ICE wel omleidingen kent en de IC niet?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Suus » Wo 06 Nov 2013, 19:07

Er is bij de huidige verstoring geen enkele manier om de s140 nog van de ene kant naar de andere kant te krijgen zonder een diesellocomotief. Bij werkzaamheden tussen Weesp en Deventer kan men de s140 nog via Lelystad en Zwolle sturen, soms wordt het via Amersfoort en Zwolle gedaan. Afgelopen weekend werd de s140 tot Amersfoort ingekort omdat er op zondag ook geen treinen tussen Amsterdam Muiderpoort en Weesp konden rijden.
Rame à l'approche

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Freek » Wo 06 Nov 2013, 19:10

Maar waarom niet Amsterdam -> Arnhem -> Emmerich en dia via Dusseldorf richting de gebruikelijke route? Bij de ICE maakt de lengte van een ongeplande omleiding ook niet uit, tijd is blijkbaar niet een criterium.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Suus » Wo 06 Nov 2013, 19:13

Bij de ICE kan je via Venlo en kom je alsnog uit in Köln, wat weer op de route ligt. Als je de s140 via Emmerich het land in of uit stuurt heb je zo'n gigantische omleidingsroute af te leggen dat het tijdverlies enige uren zal zijn.

Ik zal eens uittekenen hoe die route dan moet worden.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9276
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Ardan » Wo 06 Nov 2013, 19:21

Via Dortmund - Hamm - Münster en Osnabrück, daar wat van die stomme boogjes pakken en hoppa verder.
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Suus » Wo 06 Nov 2013, 19:37

Je hebt meerdere opties:
Vlak voor Oberhausen aftakken, via Gelsenkirchen en Recklinghausen naar Münster, dan verder naar Rheine (kopmaken nodig) of Osnabrück (haltering boven ipv beneden), of na Oberhausen afbuigen richting Essen - Dortmund - Hamm - Bielefeld en aantakken bij Löhne. In alle gevallen spreek je al snel over minstens 100 kilometer omrijden.

Zie http://goo.gl/maps/L6YP2 voor de mogelijke routes.

Dortmund - Hamm - Münster is heel erg om, de rechtstreekse lijn Dortmund - Münster is door enkelsporigheid chronisch overbelast, de route via Gelsenkirchen is doorgaand tweesporig.
Laatst gewijzigd door Suus op Wo 06 Nov 2013, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11161
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Meltrain » Wo 06 Nov 2013, 21:58

De makkelijkste oplossing lijkt me dus om vanaf Deventer naar Zutphen te gaan, daar een 6400 aan de andere zijde van de trein te koppelen en dan via Hengelo naar Bad Bentheim te rijden, alwaar de Br 101 de trein kan overnemen.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Klaasje
Berichten: 5992
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Klaasje » Wo 06 Nov 2013, 22:17

Dan moet je die dingen wel op zo korte termijn kunnen huren. Bovendien heb je dan ook nog een exemplaar met ATB-NG nodig. Die zijn schaars. Dan heb ik het nog niet gehad over de spoorcapaciteit waar het ook allemaal maar niet moet passen.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Suus » Wo 06 Nov 2013, 22:22

En ik weet niet of de 6400 ook geschikt is om elektriciteit te leveren aan de rijtuigen.
Rame à l'approche

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Freek » Wo 06 Nov 2013, 22:24

Begreep dat er vandaag meerdere goederentreinen die route hebben gereden vandaag. 't kan dus wel.

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 3247
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Ronald » Wo 06 Nov 2013, 22:26

Je moet dat dan allemaal wel op kunnen tuigen voor die paar dagen. Trouwens, ik denk dat de extra reistijd met de bus Deventer-Bad Bentheim best meevalt, zal een uurtje rijden zijn vermoed ik. Omrijden zal zeker niet sneller zijn. Probleem van de bus is dan wel natuurlijk het extra overstappen en het comfort.
Trouwens, de site van NS adviseert om naar Hannover om te reizen via Arnhem en Duisburg. Wel een beetje een paardenmiddel...
Laatst gewijzigd door Ronald op Wo 06 Nov 2013, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11161
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Meltrain » Wo 06 Nov 2013, 22:28

Bee schreef:En ik weet niet of de 6400 ook geschikt is om elektriciteit te leveren aan de rijtuigen.

Tijdens de Wereldhavendagen reed er een 6400 met Bm238 rijtuigen van de SSN. Volgens mij zijn de rijtuigen in de s140 (min of meer) hetzelfde.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Klaasje
Berichten: 5992
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Klaasje » Wo 06 Nov 2013, 22:32

Bee schreef:En ik weet niet of de 6400 ook geschikt is om elektriciteit te leveren aan de rijtuigen.

Je hebt er minimaal twee nodig. Een voor de tractie, een voor de verwarming.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Suus » Wo 06 Nov 2013, 22:35

Freek schreef:Begreep dat er vandaag meerdere goederentreinen die route hebben gereden vandaag. 't kan dus wel.

De Goorlijn heeft inderdaad een aantal goederenpaden zover ik weet, dat is vandaag zelfs in het nieuws geweest.
Ronald schreef:Trouwens, de site van NS adviseert om naar Hannover om te reizen via Arnhem en Duisburg. Wel een beetje een paardenmiddel...

Die tekst is niet meer aangepast sinds vanochtend, op de site van NS Hispeed staat aangegeven dat je een uur eerder naar Deventer moet reizen en daar de bus kan nemen, in veel gevallen zal dat sneller zijn. Wel is je IC-kaart geldig in de ICE-route aldus de website.
Klaasje schreef:Je hebt er minimaal twee nodig. Een voor de tractie, een voor de verwarming.

Goed om te weten. Dankjewel :)
Rame à l'approche

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Freek » Wo 06 Nov 2013, 22:46

Bee schreef:
Freek schreef:Begreep dat er vandaag meerdere goederentreinen die route hebben gereden vandaag. 't kan dus wel.

De Goorlijn heeft inderdaad een aantal goederenpaden zover ik weet, dat is vandaag zelfs in het nieuws geweest

Is dat zo ja, past toch niet met de reguliere Syntustreinen.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten