Pagina 5 van 11

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: wo 30 okt 2013, 12:12
door Michael
9165 en 9167 en 9168 staat er niet goed in. Maar ik dacht dat die in Ijsselmond zitten.
9169 t/m 9171: Emmeloord
9172: Den Helder

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: wo 30 okt 2013, 22:39
door Somoht
Michael schreef:9165 en 9167 en 9168 staat er niet goed in. Maar ik dacht dat die in Ijsselmond zitten.
9169 t/m 9171: Emmeloord
9172: Den Helder
9165 heeft gister ritjes gereden op de Y082
9167 op de G641
9168 G141
Dus idd IJssselmond ;)

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: do 31 okt 2013, 11:40
door Edwin
Bedankt :D
Het ik deze serie (9100-9113, 9120-9147, 9151, 9153-9175, 9179-9181) nu compleet op de Wiki:
Maxx Almere: 9101, 9111, 9120 - 9143, 9145, 9146, 9153, 9154, 9157 - 9161
Amstelland-Meerlanden: 9100, 9102 - 9104, 9107 - 9109, 9113 (grijs), 9151, 9162 - 9164
IJsselmond: 9165, 9167 - 9171
Noord-Holland Noord: 9172
Twente (rood): 9106, 9155, 9156
Voorne-Putten (grijs): 9105, 9144, 9147, 9173 - 9175, 9179 - 9181
9110 in Alkmaar uitgebrand, 9112 in IJsselmond uitgebrand, 9166 staat te koop na vandalisme.
Iemand enig idee wat er met de 9176, 9177 en 9178 is/waar die zijn? Ook VP of Utrecht?

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: do 31 okt 2013, 12:17
door Michael
De 9176 t/m 9178 rijden in Eindhoven op lijn 400 (Airportshuttle)

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: wo 06 nov 2013, 15:28
door Mr-W
Weet iemand waar ik de dienstregeling 2014 voor EC Brussel-Luxemburg-Strasbourg kan vinden?
Is de NMBS Christmas Deal geldig tussen Brussel en Arlon in de EC?
Welk materieel rijdt er vooral ?

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: wo 06 nov 2013, 16:34
door reisthijs
De dienstregeling kan je vinden in de reisplanners bijvoorbeeld op http://www.railtime.be/
Op het Belgische deel van de route rijden die treinen als een gewone IC.
Materieel bestaat uit Zwitserse rijtuigen, aangevuld met Belgische, getrokken door een NMBS-loc (reeks 20 of 13)

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: wo 06 nov 2013, 17:13
door julsteren
Afbeelding
Wat doet dit?

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: wo 06 nov 2013, 17:28
door Michael
Dat ding zorgt ervoor dat de bovenleiding strak blijft hangen.

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: wo 06 nov 2013, 17:38
door lint41

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: wo 06 nov 2013, 18:09
door julsteren
Dank jullie.

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: wo 06 nov 2013, 19:04
door Freek
Als bijvoorbeeld Arnhem-Utrecht er uitligt wordt de ICE niet opgeheven maar omgeleid. Nu de boel bij Almelo geblokkeerd is, wordt de IC s140 dan ook omgeleid? Zo nee, iemand enig idee waarom de ICE wel omleidingen kent en de IC niet?

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: wo 06 nov 2013, 19:07
door Suus
Er is bij de huidige verstoring geen enkele manier om de s140 nog van de ene kant naar de andere kant te krijgen zonder een diesellocomotief. Bij werkzaamheden tussen Weesp en Deventer kan men de s140 nog via Lelystad en Zwolle sturen, soms wordt het via Amersfoort en Zwolle gedaan. Afgelopen weekend werd de s140 tot Amersfoort ingekort omdat er op zondag ook geen treinen tussen Amsterdam Muiderpoort en Weesp konden rijden.

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: wo 06 nov 2013, 19:10
door Freek
Maar waarom niet Amsterdam -> Arnhem -> Emmerich en dia via Dusseldorf richting de gebruikelijke route? Bij de ICE maakt de lengte van een ongeplande omleiding ook niet uit, tijd is blijkbaar niet een criterium.

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: wo 06 nov 2013, 19:13
door Suus
Bij de ICE kan je via Venlo en kom je alsnog uit in Köln, wat weer op de route ligt. Als je de s140 via Emmerich het land in of uit stuurt heb je zo'n gigantische omleidingsroute af te leggen dat het tijdverlies enige uren zal zijn.

Ik zal eens uittekenen hoe die route dan moet worden.

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: wo 06 nov 2013, 19:21
door Ardan
Via Dortmund - Hamm - Münster en Osnabrück, daar wat van die stomme boogjes pakken en hoppa verder.

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: wo 06 nov 2013, 19:37
door Suus
Je hebt meerdere opties:
Vlak voor Oberhausen aftakken, via Gelsenkirchen en Recklinghausen naar Münster, dan verder naar Rheine (kopmaken nodig) of Osnabrück (haltering boven ipv beneden), of na Oberhausen afbuigen richting Essen - Dortmund - Hamm - Bielefeld en aantakken bij Löhne. In alle gevallen spreek je al snel over minstens 100 kilometer omrijden.

Zie http://goo.gl/maps/L6YP2 voor de mogelijke routes.

Dortmund - Hamm - Münster is heel erg om, de rechtstreekse lijn Dortmund - Münster is door enkelsporigheid chronisch overbelast, de route via Gelsenkirchen is doorgaand tweesporig.

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: wo 06 nov 2013, 21:58
door Meltrain
De makkelijkste oplossing lijkt me dus om vanaf Deventer naar Zutphen te gaan, daar een 6400 aan de andere zijde van de trein te koppelen en dan via Hengelo naar Bad Bentheim te rijden, alwaar de Br 101 de trein kan overnemen.

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: wo 06 nov 2013, 22:17
door Klaasje
Dan moet je die dingen wel op zo korte termijn kunnen huren. Bovendien heb je dan ook nog een exemplaar met ATB-NG nodig. Die zijn schaars. Dan heb ik het nog niet gehad over de spoorcapaciteit waar het ook allemaal maar niet moet passen.

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: wo 06 nov 2013, 22:22
door Suus
En ik weet niet of de 6400 ook geschikt is om elektriciteit te leveren aan de rijtuigen.

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: wo 06 nov 2013, 22:24
door Freek
Begreep dat er vandaag meerdere goederentreinen die route hebben gereden vandaag. 't kan dus wel.

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: wo 06 nov 2013, 22:26
door Ronald
Je moet dat dan allemaal wel op kunnen tuigen voor die paar dagen. Trouwens, ik denk dat de extra reistijd met de bus Deventer-Bad Bentheim best meevalt, zal een uurtje rijden zijn vermoed ik. Omrijden zal zeker niet sneller zijn. Probleem van de bus is dan wel natuurlijk het extra overstappen en het comfort.
Trouwens, de site van NS adviseert om naar Hannover om te reizen via Arnhem en Duisburg. Wel een beetje een paardenmiddel...

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: wo 06 nov 2013, 22:28
door Meltrain
Bee schreef:En ik weet niet of de 6400 ook geschikt is om elektriciteit te leveren aan de rijtuigen.
Tijdens de Wereldhavendagen reed er een 6400 met Bm238 rijtuigen van de SSN. Volgens mij zijn de rijtuigen in de s140 (min of meer) hetzelfde.

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: wo 06 nov 2013, 22:32
door Klaasje
Bee schreef:En ik weet niet of de 6400 ook geschikt is om elektriciteit te leveren aan de rijtuigen.
Je hebt er minimaal twee nodig. Een voor de tractie, een voor de verwarming.

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: wo 06 nov 2013, 22:35
door Suus
Freek schreef:Begreep dat er vandaag meerdere goederentreinen die route hebben gereden vandaag. 't kan dus wel.
De Goorlijn heeft inderdaad een aantal goederenpaden zover ik weet, dat is vandaag zelfs in het nieuws geweest.
Ronald schreef:Trouwens, de site van NS adviseert om naar Hannover om te reizen via Arnhem en Duisburg. Wel een beetje een paardenmiddel...
Die tekst is niet meer aangepast sinds vanochtend, op de site van NS Hispeed staat aangegeven dat je een uur eerder naar Deventer moet reizen en daar de bus kan nemen, in veel gevallen zal dat sneller zijn. Wel is je IC-kaart geldig in de ICE-route aldus de website.
Klaasje schreef:Je hebt er minimaal twee nodig. Een voor de tractie, een voor de verwarming.
Goed om te weten. Dankjewel :)

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: wo 06 nov 2013, 22:46
door Freek
Bee schreef:
Freek schreef:Begreep dat er vandaag meerdere goederentreinen die route hebben gereden vandaag. 't kan dus wel.
De Goorlijn heeft inderdaad een aantal goederenpaden zover ik weet, dat is vandaag zelfs in het nieuws geweest
Is dat zo ja, past toch niet met de reguliere Syntustreinen.