Pagina 7 van 11

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: zo 17 nov 2013, 19:29
door Suus
Inderdaad, die rijdt nu al vanaf Hannover apart, maar blijkt straks tot Berlin Hbf bij het treindeel naar Praag, wordt daar afgekoppeld en dan achter de eerste EuroCity naar Warschau gehangen. Op zondag rijdt de eerste EuroCity niet, dus blijft de trein dan wel apart rijden en komt deze ook vroeger aan in Warschau.

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: ma 18 nov 2013, 21:24
door Aking
Weet iemand de kilometerafstanden van de metro in Rotterdam? (van begin- naar eindpunt is voldoende :wink: )

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: ma 18 nov 2013, 21:45
door Ardan
A: 17.2 km
B: 20.1 km
C: 30 km
D: 21 km
E: 27 km

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: ma 18 nov 2013, 22:02
door Aking
Dank :)

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: di 19 nov 2013, 13:28
door Citaro
Las op Somda dat de 1525 vanmorgen met +20 is opgeheven in Apd en de trein bestaande uit 2 x DDZ is gesplitst. Het ene deel werd de 1530 die op tijd weer vanuit Apd kon vertrekken richting Randstad, het andere deel is doorgereden naar Dv. Slimme actie! Maar hoe gaat dat in z'n werk? Op Apd is niet zomaar een machinist beschikbaar. En het ontkoppelen van de stellen, hoe gaat dat aangezien er geen rangeerder beschikbaar is in Apd?

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: di 19 nov 2013, 14:45
door Aking
Ik weet niet precies wat voor koppeling er op t spul zit, maar als het dezelfde is die op mddm/ddar zat dan kun je als machinist er in je eentje zo een stel aftrappen... Hoe dat regelgevingstechnisch zit (dus of het ook mag) durf ik je niet te vertellen ;)

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: di 19 nov 2013, 14:49
door Michael
De koppeling is gewoon hetzelfde gebleven bij de verbouwing naar DDZ.

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: di 19 nov 2013, 14:59
door Suus
Als een andere machinist de trein overneemt in Deventer dan stuur je die vooruit naar Apeldoorn en voila, je hebt twee machinisten om de trein te splitsen. En anders stuur je de rangeerder van Deventer, al weet ik niet hoeveel die daarvoor/daarna nog moet doen.

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: di 19 nov 2013, 15:09
door Citaro
Dank voor uw reacties :)

@Bee Waarschijnlijk is er dan al ver voor Apeldoorn, zeg bij vertrek uit Amf, besloten tot deze ingreep, zodat de mcn met een IC of Spr vanuit Dv op tijd in Apd kon zijn?

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: di 19 nov 2013, 15:10
door Freek
Is er ergens een overzicht te vinden van de eenheden die NS rekent tussen stations? Kaart, tabel maakt me niet zoveel uit.

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: di 19 nov 2013, 15:22
door reisthijs

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: di 19 nov 2013, 16:00
door webguy
"The holy grail"

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: di 19 nov 2013, 16:17
door Geert
Freek schreef:Is er ergens een overzicht te vinden van de eenheden die NS rekent tussen stations? Kaart, tabel maakt me niet zoveel uit.
http://blog.rijdendetreinen.nl/2013/07/ ... juli-2013/

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: di 19 nov 2013, 16:41
door Freek
Dank Geert. Het zal vast wel kloppen, maar misschien had ik er bij moeten zeggen dat het ook voor gewone Nederlanders het bestand moeten kunnen lezen. :mrgreen: Gebruik nu dus maar de kaart van reisthijs, dank.

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: di 19 nov 2013, 17:51
door Geert
Ah, dan heb je inderdaad meer aan de kaart ;)

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: wo 20 nov 2013, 14:31
door Aking
Weet iemand waarom het vervangen van een kapotte OV-chipkaart in het geval van een studentenreisproduct 11 euro kost, terwijl je voor 7,50 een persoonlijke OV-chipkaart hebt?

Dan kun je toch beter zelf een nieuwe kaart aanvragen en dan je product overzetten, zodat je bij de Burger King nog een king deal kan halen? :Y

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: wo 20 nov 2013, 15:05
door reisthijs
Kan je zomaar kosteloos al je producten én saldo over laten zetten op een andere kaart?

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: wo 20 nov 2013, 19:28
door marlies
Je kan een studentenreisproduct dat op een OCW-chipkaart staat niet zomaar op een andere persoonlijke OV-chipkaart laten zetten. Dat is een heel gezeik inclusief kopietjes van je paspoort en enkele weken zonder zitten.

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: wo 20 nov 2013, 22:26
door Geert
Maar dat geldt alleen voor oude studentenchipkaarten (die nog op een OCW-pas stonden)?
Saldo kan je inderdaad gratis over laten zetten als je een nieuwe chipkaart hebt, gewoon bij een NS-balie.

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: wo 20 nov 2013, 22:48
door Aking
Njahmijn reisproduct heb ik net een paar maanden en staat op een CXX-kaart, kan ik die dan zo overzetten op een andere kaart?

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: do 21 nov 2013, 10:43
door marlies
Geert schreef:Maar dat geldt alleen voor oude studentenchipkaarten (die nog op een OCW-pas stonden)?
Ja, daar doen ze raar mee. Ik weet ook niet waarom, maar een vriendin van me heeft het geprobeerd en uit frustratie opgegeven. De problemen komen vanuit de DUO/OCW kant, niet TLS.

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: vr 22 nov 2013, 07:15
door microshit
Vanmorgen zag ik in ICM stelnummr 4023 een lamp knipperen boven de cabinedeur met "machinist aanwezig". Hoe lang zitten die er al? Nog niet eerder gezien namelijk.

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: vr 22 nov 2013, 19:57
door Ardan
Als Arnhem eruit ligt, wordt de ICE meteen helemaal via Eindhoven en Mönchengladbach omgeleid. Waarom kan die niet bij Meteren de Betuweroute op en bij Zevenaar de gewone route weer op? Is dat puur regeltjes-mag-niet-geneuzel of kan het technisch niet?

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: vr 22 nov 2013, 19:58
door Suus
De tunnel die in die route zit is niet ingericht voor de evacuatie van reizigerstreinen, daarvoor zijn er te weinig nooduitgangen enzo.

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: vr 22 nov 2013, 20:07
door wouter15
Weet iemand toevallig waar ik de hele routes kan vinden van Syntus Twente? De busboekjes geven namelijk maar een paar haltes aan.