Korte vragen #4

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Xanland
Berichten: 287
Lid geworden op: Zo 30 Jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Xanland » Vr 22 Nov 2013, 20:11

Biedt Syntus dus gewoon niet. :x Je kan het proberen om met 9292 routes te plannen, als ze de nieuwe dienstregeling hebben. Anders misschien Syntus Maps (goed zoeken op de site) of via de Connexxionsite (maar dat ligt er dus aan of je de nieuwe of huidige drgl wil).

Succes! :P
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu op zoek naar nieuwe werk. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9256
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Ardan » Vr 22 Nov 2013, 20:11

Moet je de dienstregelingen per lijn opzoeken op de site, daar staan ze wel allemaal genoemd.
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

wouter15
Berichten: 844
Lid geworden op: Di 24 Jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor wouter15 » Vr 22 Nov 2013, 20:37

Xanland schreef:Biedt Syntus dus gewoon niet. :x Je kan het proberen om met 9292 routes te plannen, als ze de nieuwe dienstregeling hebben. Anders misschien Syntus Maps (goed zoeken op de site) of via de Connexxionsite (maar dat ligt er dus aan of je de nieuwe of huidige drgl wil).

Succes! :P

Ikmoet de nieuwe dienstregeling hebben. Gelukkig staat over het algemeen in de wijzizingen op de site alle route veranderingen (behalve dat lijn 508 niet meer rijdt en dat lijn 594 doorrijdt naar Nijveldal Centrum). Niet alle wijzigingen vindt Syntus blijkbaar de moeite waard om te melden.

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7692
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor webguy » Vr 22 Nov 2013, 21:15

We moeten nog maar eens bij OVNL een online busboekje maken in samenwerking met sohomt en skinkie :)
Reisinformatie/nerd

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9542
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Wubbo » Za 23 Nov 2013, 14:31

Ardan schreef:Als Arnhem eruit ligt, wordt de ICE meteen helemaal via Eindhoven en Mönchengladbach omgeleid. Waarom kan die niet bij Meteren de Betuweroute op en bij Zevenaar de gewone route weer op? Is dat puur regeltjes-mag-niet-geneuzel of kan het technisch niet?
Als dat vanwege werkzaamheden is, wordt dit vaak gecombineerd met werkzaamheden in Duitsland. Leid je tenminste niet voor niks om :)

Die bogen van de Betuweroute bij Elst zijn volgens mij ook al een hele tijd niet bereden, daar zal eerst wel wat roest weggehaald moeten worden voor je daar een trein overheen kan rijden.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Thom91 » Za 23 Nov 2013, 15:34

Je mag met een reizigerstrein de BR niet op.
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9256
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Ardan » Za 23 Nov 2013, 17:05

Thom91 schreef:Je mag met een reizigerstrein de BR niet op.

Ja dat snap ik, maar waarom niet? Dat was dus mijn vraag. Puur 'vanwege de Regeltjes' of is er ook nog een goede reden?
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Thom91 » Za 23 Nov 2013, 17:17

Tunnelveiligheid, je kan niet een hele trein vol lui evacueren in een tunnel op de BR.
Komt wel goed schatje.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9542
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Wubbo » Ma 25 Nov 2013, 18:43

Er zijn toch helemaal geen tunnels tussen de aansluiting bij Meteren en de aansluiting bij Elst?

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Thom91 » Ma 25 Nov 2013, 18:59

Wubbo schreef:Er zijn toch helemaal geen tunnels tussen de aansluiting bij Meteren en de aansluiting bij Elst?

Tussen Meteren en Elst niet, maar wel tussen Zevenaar en Meteren waar Ardan het over had ;)
Komt wel goed schatje.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9542
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Wubbo » Ma 25 Nov 2013, 19:25

Maar een ICE zou dus wel over de Betuweroute kunnen rijden tussen Meteren en Elst? Of is er nog een regel die dat tegenhoudt (afgezien van de roest op de bogen)?

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Thom91 » Ma 25 Nov 2013, 19:31

Dat het gewoon niet mag, ik ken als reden voornamelijk de tunnelveiligheid maar als die niet aanwezig is zal er vast wel een andere reden zijn. En die reden zal waarschijnlijk eindigen met 'veiligheid van reizigers komt in het geding'.
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Daniel » Ma 25 Nov 2013, 19:35

Telt het aantal vluchtwegen in de geluidsschermen niet ook gewoon mee? Da's immers net zo "onveilig" als een tunnel met te weinig vluchtwegen. En daarnaast zijn ICE's met ETCS ook nog niet erg talrijk als ik me niet vergis.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11929
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Geert » Ma 25 Nov 2013, 21:23

Een brand in een tunnel is wel iets anders dan brand in de buitenlucht, kan me voorstellen dat je in een geluidscherm minder nooduitgangen nodig hebt dan in een tunnel.

Klaasje
Berichten: 5986
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Klaasje » Ma 25 Nov 2013, 21:39

Bij branden komen de meeste mensen niet om door verbranding maar door het inademen van rook. En laat de rook nu net niet zo'n goede uitweg hebben in een tunnel.

Citaro
Berichten: 202
Lid geworden op: Di 01 Nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Citaro » Do 28 Nov 2013, 10:45

Hier even een heel ander vraagje. Ik wil solliciteren als Treindienstleider bij Prorail, heeft iemand ingangen of zou ik een keer met iemand kunnen meeten om is op de werkvloer te komen kijken? Na 10 jaar ondernemen toch behoefte aan vastigheid. Heb een verkeerskundige achtergrond.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9075
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Michael » Do 28 Nov 2013, 12:37

http://werkenbijprorail.nl/vacature/tre ... t-in-2014/

Dit niks voor jou? Heb je in ieder geval wat meer informatie.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Citaro
Berichten: 202
Lid geworden op: Di 01 Nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Citaro » Do 28 Nov 2013, 13:33

Yep, al gezien en ook mee bezig, maar dacht als het via een 'netwerk' kan, altijd beter natuurlijk. Maar wie weet, zit hier nog iemand die me op weg kan helpen.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Thom91 » Do 28 Nov 2013, 17:20

Citaro schreef:Hier even een heel ander vraagje. Ik wil solliciteren als Treindienstleider bij Prorail, heeft iemand ingangen of zou ik een keer met iemand kunnen meeten om is op de werkvloer te komen kijken? Na 10 jaar ondernemen toch behoefte aan vastigheid. Heb een verkeerskundige achtergrond.

Waarom zou je als verkeerskundige aan de slag gaan als TRDL? Het werk als TRDL is vooral volgen van scenario's en absoluut weinig op eigen inzicht.
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
marlies
Berichten: 2060
Lid geworden op: Za 10 Aug 2013, 15:34

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor marlies » Do 28 Nov 2013, 20:08

Ja, daar zitten ze juist niet te wachten op mensen die met creatieve oplossingen komen, vrees ik. Deels terecht, want dat brengt ook gevaar met zich mee.

Citaro
Berichten: 202
Lid geworden op: Di 01 Nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Citaro » Do 28 Nov 2013, 21:43

Thx voor jullie feedback. Het probleem is dat ik geen werkervaring heb in de verkeerskunde en dat banen niet voor het oprapen liggen. Ben dan weliswaar opgeleid als verkeerskundige aan de NHTV, maar na m'n studie in een totaal andere hoek terecht gekomen. Merk dat het zonder die werkervaring toch lastig solliciteren is in deze tijd. Kwam tijdens m'n zoektocht naar vastigheid de TRDL vacature tegen en het sluit enigszins aan bij m'n liefhebberij en eindelijk eens geen... werkervaring.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Thom91 » Do 28 Nov 2013, 22:16

Geen werk in de verkeerskunde? Volgens mij is er zat te vinden hoor..
Maar goed, ik zou vooral zeggen, doe waar je zin in hebt, jij moet het leuk vinden en misschien de rest van je leven doen.
Weet wel, er zitten vooraf twee zware testen die je moet doorkomen maar volgens mij ben je daarna free to go!
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1649
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Erno-BE » Vr 29 Nov 2013, 23:11

Ik heb een vraagje. Hoe zet je het studentenreisproduct stop? Ik heb al zitten prutsen bij een automaat, maar het is me niet gelukt. Hoe moet je SOV stopzetten? Het gaat om de automaten in de Achterhoek.

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Freek » Za 30 Nov 2013, 09:49

Bij duo aangeven dat je stopt, vervolgens het product laden dat er voorzorgt dat je studentenproduct blokkeert.

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor hauptbahnhof » Za 30 Nov 2013, 10:38



Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast