NS past dienstregeling aan om storm

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door marlies »

webguy schreef:.
Kijk, dat klinkt hoopvol. Fijn om te horen :) Waarom zijn ze daar niet gewoon opener in?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door Geert »

webguy schreef:Verder mis ik de s3100 die niet rijdt morgen, Geert: Schiphol - Nijmegen
Thanks, toegevoegd aan de lijst met details (stond al wel in de samenvatting).
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door Vinny »

Thom91 schreef:
webguy schreef:En op sommige trajecten kan het niet ivm perronlengtes. s3000 die dus nu 2x zoveel mensen mee moet nemen, die rijdt met 10 bakken, omdat Hdr sowieso niet meer aan kan, en Db waarschijnlijk ook niet (hoewel ik daar 12 kwijt kan volgens officiele cijfers). Resultaat? Morgen overvolle treinen...
What else is new. Dat probleem speelt al sinds de jaren 70.
Hier wordt ik ook heel moe van. Natuurlijk kan dat wel. Roep gewoon om dat de trein niet langs het perron past en dat reizigers voor de betreffende stations voor in moeten stappen. Maar ik snap het wel. Stel je voor dat er iemand perongeluk op het verkeerde knopje drukt en uit de trein valt. Dat moeten we niet hebben natuurlijk... :?

Verder roep ik al jaren dat bij dit soort weersverwachtingen een rondje rond de kerk gereden moet worden en alle treindiensten als pendeldienst geexploiteerd dienen te worden. En gewoon touch en go. Dan maar geen strak op elkaar aansluitende treinen in symmetriedienst. Jammer voor mensen die over willen stappen, maar de treindienst blijft tenminste hanteerbaar.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door ThePretender »

Vinny schreef:
Thom91 schreef:
webguy schreef:En op sommige trajecten kan het niet ivm perronlengtes. s3000 die dus nu 2x zoveel mensen mee moet nemen, die rijdt met 10 bakken, omdat Hdr sowieso niet meer aan kan, en Db waarschijnlijk ook niet (hoewel ik daar 12 kwijt kan volgens officiele cijfers). Resultaat? Morgen overvolle treinen...
What else is new. Dat probleem speelt al sinds de jaren 70.
Hier wordt ik ook heel moe van. Natuurlijk kan dat wel. Roep gewoon om dat de trein niet langs het perron past en dat reizigers voor de betreffende stations voor in moeten stappen. Maar ik snap het wel. Stel je voor dat er iemand perongeluk op het verkeerde knopje drukt en uit de trein valt. Dat moeten we niet hebben natuurlijk... :?
Vergis ik me nu of heb ik echt wel eerder de s3000 met 12 bakken zien rijden? Hdr kan het misschien niet aan maar het is altijd solomateriaal vanaf/tot Amr.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door Thom91 »

Het waait hier keihard trouwens.
Komt wel goed schatje.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door julsteren »

Ik ga zo maar eens richting het station om te kijken of mijn plan V er zin in heeft om te rijden :lol:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door Jef400 »

Zal straks kijken of ik rondvliegende verkeersborden, vallende bomen of doormidden gesneden bovenleidingen tegen kom.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door webguy »

ThePretender schreef:Vergis ik me nu of heb ik echt wel eerder de s3000 met 12 bakken zien rijden? Hdr kan het misschien niet aan maar het is altijd solomateriaal vanaf/tot Amr.
Vast wel, maar niet als er in Db wordt gestopt (wat dus wel moet bij LUD)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door Thom91 »

Boven Amr is ook 10 bakken.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door Daniel »

In Utrecht trouwens duidelijk hardere wind dan in Amersfoort. Netjes: men heeft een cross-platform overstap tussen de s1700 / s11700 en de s2800 geregeld (trein uit Amersfoort keert op 11).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door VIRM »

Dat er treinen worden geschrapt is een ding, maar correcte reisinformatie aangeven is iets anders. Ik zie op de AV in Zaandam de s800 noordwaarts naar Alkmaar rijden. Ook even gespeeld met de reisplanner, en de s800 rijdt doodleuk van Amsterdam Centraal naar Utrecht, terwijl hij op de AV van bijvoorbeeld Amsterdam Amstel staat weergegeven als 'rijdt vandaag niet'.

Hoe moeilijk kan het zijn?
Beul van de blindegeleidelijn
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door Klaasje »

webguy schreef:
ThePretender schreef:Vergis ik me nu of heb ik echt wel eerder de s3000 met 12 bakken zien rijden? Hdr kan het misschien niet aan maar het is altijd solomateriaal vanaf/tot Amr.
Vast wel, maar niet als er in Db wordt gestopt (wat dus wel moet bij LUD)
12 bakken past in de praktijk prima te Db.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door webguy »

Ach ja, het waren er echt maar 10 in de s3000 vandaag. Overigens hadden we ook nog even een overwegstoring in Db, maar kwamen uiteindelijk met +24 aan in Ut. Na 50 minuten staan was ik het wel zat eigenlijk...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door Geert »

VIRM schreef:Dat er treinen worden geschrapt is een ding, maar correcte reisinformatie aangeven is iets anders. Ik zie op de AV in Zaandam de s800 noordwaarts naar Alkmaar rijden. Ook even gespeeld met de reisplanner, en de s800 rijdt doodleuk van Amsterdam Centraal naar Utrecht, terwijl hij op de AV van bijvoorbeeld Amsterdam Amstel staat weergegeven als 'rijdt vandaag niet'.

Hoe moeilijk kan het zijn?
Een aantal treinen uit de s800 rijden wel het hele traject, ik citeer:
- t820 t/m t824 rijden wel Ut-Amr
- t861 t/m t865 rijden wel Amr-Ut
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door Jef400 »

De domino is begonnen
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door Suus »

De s800 en s3500 zijn te Utrecht aan elkaar gekoppeld met een stop van 21 minuten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door VIRM »

@Geer: dankje. Ik zag overigens in de avondspits ook al enkele s4700's op de reisplanner.

@JeffreyMeijer: ja...
Ik vraag mij af of er nu net een boom op dat viersporig stukje van Leiden naar de splitsing van het spoor richting Haarlem enerzijds en Schiphol anderzijds is gevallen. Beetje Murphy-achtig. :mrgreen:
Leuke is nu ook dat er een voorwerp op het spoor tussen Zaandam en Uitgeest ligt, terwijl de werkzaamheden tussen Uitgeest en Beverwijk net klaar zijn. Zal ook weer feest zijn. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door Suus »

VIRM schreef:Ik vraag mij af of er nu net een boom op dat viersporig stukje van Leiden naar de splitsing van het spoor richting Haarlem enerzijds en Schiphol anderzijds is gevallen. Beetje Murphy-achtig. :mrgreen:
Nee, betreft twee verschillende bomen, een bij Sassenheim en een bij Lisse.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door Michael »

Het treinverkeer rondom Asd is inmiddels ook stilgelegd wegens stormschade.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door microshit »

ben80

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door ben80 »

Ik hoop dat de NS gaat iets doen voor de abonnemen/ticket houder. Zoald een sorrypass, dat doet de NMBS.(een dag gratis rijden op het hele netwerl).
Ik zou het echt ongepast vinden, als morgen een conducteur mijn ticket controleert alsof niets is gebeurt.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door hauptbahnhof »

Misschien toch maar door blijven rijden dan? Zal prima gaan, alleen beetje bumpy.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door dylanwild94 »

ben80 schreef:Ik hoop dat de NS gaat iets doen voor de abonnemen/ticket houder. Zoald een sorrypass, dat doet de NMBS.(een dag gratis rijden op het hele netwerl).
Ik zou het echt ongepast vinden, als morgen een conducteur mijn ticket controleert alsof niets is gebeurt.
ik denk het niet de NS kennende -o-
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door Geert »

Momenteel 14 storingsberichten tegelijk. Dat is denk ik wel een record...

Kort overzicht:

Geen treinen rondom Amsterdam, Hilversum, 's-Hertogenbosch, Leeuwarden, tussen Leiden-Haarlem, Leiden-Schiphol-Amsterdam, Schiedam-Delft, Zwolle-Emmen, Ede-Wageniningen - Arnhem, Uitgeest-Zaandam en Heerhugowaard-Hoorn.
Minder treinen op het traject Weesp-Almere.

De spoorkaart van NS is errug rood...
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: NS past dienstregeling aan om storm

Bericht door Gekko123 »

Maak van dat geen treinen tussen Schiedam en Delft gerust tussen Schiedam en Den Haag. Al rijden er tussen Delft en Den Haag twee sprinters per uur. Ik wil niet weten hoe overvol die dingen rond rijden (evenals tramlijn 1 van HTM).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten