Pagina 2 van 2

Re: Fyra in 2014

Geplaatst: vr 01 nov 2013, 08:33
door Vinny
Het is ook dom van het bedrijf zelf. Met scherper geprijsde tickets zouden ze tussen Schiphol en Antwerpen een hogere bezettingsgraad hebben. Maar dat mogen ze zelf bedenken. De vervoerder mag het allemaal zelf bepalen.

Re: Fyra in 2014

Geplaatst: vr 01 nov 2013, 14:49
door Hainje
webguy schreef:Wij hadden al gegrapt vijfbee (na Fyra/4a), maar dat is 't geloof ik niet geworden
Dan krijg je dus de naam Fembe :P

Re: Fyra in 2014

Geplaatst: zo 10 nov 2013, 19:36
door Tristan
ov'tje schreef:
Geert schreef:Fary? Fayr? :p
Fairy Tale
Of: Fyasco ;)

Re: Fyra in 2014

Geplaatst: wo 13 nov 2013, 13:01
door Justin
Intercity Direct dus.

Dus.....

Re: Fyra in 2014

Geplaatst: wo 13 nov 2013, 18:33
door Z2N
Eh... Bij 'Direct' denk ik aan non-stop, vooral ook omdat Direct de Engelstalige term is voor een non-stop trein. Zal denk ik dus voor leuke situaties zorgen bij de Engelstalige voice-over te Asd: This InterCity Direct calls at Schiphol, Rotterdam Central and Breda.

Eigenlijk denk ik dat een naam als IC+ beter was..

Re: Fyra in 2014

Geplaatst: wo 13 nov 2013, 18:38
door Ardan
Ik vind het vooral nogal afgekeken van de Breng-formules.. Krijgen we straks dan ook Intercity Buurt en Intercity Nacht? :P

Re: Fyra in 2014

Geplaatst: wo 13 nov 2013, 20:02
door Karl
Of zoals de TGV's van SNCF. In ieder geval is direct een slecht gekozen naam, zeker omdat de trein nogal wat internationale steden aandoet. :(

Re: Fyra in 2014

Geplaatst: wo 13 nov 2013, 22:23
door webguy
Internationale steden? Bedoel je Amsterdam, Rotterdam en Breda? Tuurlijk internationaal, maar het past wel bij "nog een treinsoort".
Overigens op twitter meteen reacties: "Intercity zodirect", "Intercity defect" en nog meer mogelijke varianten ;)

Re: Fyra in 2014

Geplaatst: wo 13 nov 2013, 23:19
door Geert
Intercity indirect... ;)

Re: Fyra in 2014

Geplaatst: do 14 nov 2013, 00:53
door Michael 1988
Ze hadden, als ik het artikel goed lees, de Fyra beter "Sneltrein" kunnen noemen. Een Intercity is het niet en direct (zonder tussenstop) naar Schiphol rijdt die ook niet echt. Het enige verschil is dat die niet op alle (IC-)stations stopt die op het gewone traject liggen en dat die over de HSL rijdt.

Re: Fyra in 2014

Geplaatst: do 14 nov 2013, 01:09
door Anne
Z2N schreef: Eigenlijk denk ik dat een naam als IC+ beter was..
IC+ is zo jaren negentig :P
Werd toen ookICR voor gebruikt.

Re: Fyra in 2014

Geplaatst: do 14 nov 2013, 07:56
door IC140
Geert schreef:Intercity indirect... ;)
Die gaat via Haarlem ;)

Re: Fyra in 2014

Geplaatst: do 14 nov 2013, 09:46
door reisthijs
Michael 1988 schreef:Ze hadden, als ik het artikel goed lees, de Fyra beter "Sneltrein" kunnen noemen. Een Intercity is het niet en direct (zonder tussenstop) naar Schiphol rijdt die ook niet echt.
Huh, moet je dat niet eigenlijk net andersom zeggen? Die trein over de oude lijn lijkt juist meer op een Sneltrein. De Fyra is nu eigenlijk de enige trein tussen Amsterdam en Rotterdam die op een Intercity lijkt.

En hoezo niet direct, weet jij een korte route naar Schiphol dan? Direct = rechtstreeks = zonder omwegen.

Re: Fyra in 2014

Geplaatst: do 14 nov 2013, 11:45
door Justin
avl schreef:
Z2N schreef: Eigenlijk denk ik dat een naam als IC+ beter was..
IC+ is zo jaren negentig :P
Werd toen ookICR voor gebruikt.

Ach waarom ook niet :). De oude rotten zullen heus wel weten dat er toen ook al een toeslag nodig was, dus dat hoef je ze dan niet meer extra uit te leggen :p.

Re: Fyra in 2014

Geplaatst: do 14 nov 2013, 14:30
door reisthijs
De IC+ was toch geen toeslagtrein?
De Intercity Plus wel maar dat is nog langer geleden.

Overigens lees ik in dit verhaal over de IC+ http://www.martijnhaman.nl/typeicr_icplus.htm dat er van de reserveringsmogelijkheid weinig gebruik gemaakt werd. Heel herkenbaar...

Re: Fyra in 2014

Geplaatst: do 14 nov 2013, 14:33
door marlies
Mensen willen helemaal niet reserveren, nee. Ja, als je naar Parijs gaat misschien. Maar ook dan denk ik dat veel mensen het meer zien als noodzakelijk kwaad dat ze accepteren dan dat ze het op prijs stellen. De garantie op een zitplek is fijn, maar die heb je zonder reserveringen in alle waarschijnlijkheid op dat soort verbindingen in de praktijk toch wel.

Re: Fyra in 2014

Geplaatst: do 14 nov 2013, 16:15
door Justin
reisthijs schreef:De IC+ was toch geen toeslagtrein?
De Intercity Plus wel maar dat is nog langer geleden.
Krijg nah tietuh, ik wist niet dat het twee aparte treinen waren :'). Ik bedoelde laatstgenoemde eigenlijk.

Re: Fyra in 2014

Geplaatst: do 14 nov 2013, 21:11
door M57
marlies schreef:Mensen willen helemaal niet reserveren, nee. Ja, als je naar Parijs gaat misschien. Maar ook dan denk ik dat veel mensen het meer zien als noodzakelijk kwaad dat ze accepteren dan dat ze het op prijs stellen. De garantie op een zitplek is fijn, maar die heb je zonder reserveringen in alle waarschijnlijkheid op dat soort verbindingen in de praktijk toch wel.
Kwam ik aan met m'n reserveringen. Bleken de rijtuig- en stoelnummers niet te bestaan in de Thalys. Ja echt waar :lol:

Re: Fyra in 2014

Geplaatst: do 14 nov 2013, 21:21
door marlies
LOL!

Re: Fyra in 2014

Geplaatst: do 14 nov 2013, 21:23
door webguy
Zeker de treinreiswinkel?

Re: Fyra in 2014

Geplaatst: za 16 nov 2013, 13:56
door VIRM
Ik vind de naam 'InterCity Direct' vooral zo... fantasieloos.

Re: Fyra in 2014

Geplaatst: zo 17 nov 2013, 01:05
door robert55
Ik denk dat dat het beste is wat NS op dit moment kan doen: bescheiden, tikje saai. Geen grote bluf naam die alleen maar een sticker is op materieel wat z'n laatste revisie krijgt.

Re: Fyra in 2014

Geplaatst: zo 17 nov 2013, 18:28
door jesse-cruzu
Ja en die zuurstok kleurstelling ook gelijk wegwerken. Ziet er niet uit! :wink: