Kamer wil dat NS snellere intercity's koopt

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11004
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Kamer wil dat NS snellere intercity's koopt

Berichtdoor Vinny » Za 23 Nov 2013, 13:26

Het meest goedkoop is de ES-lassen opschuiven. Daarmee kan een trein veilig met 160 km/h de overweg passeren. Voor hogere snelheden is het nodig om deze te certificeren of voor andere technieken te kiezen. Maar dan wordt er geld uitgegeven voor een feitelijke verslechtering van de spoorveiligheid. Drie maal raden wat de veiligheidsjihad hiervan vindt...
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Klaasje
Berichten: 5991
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Kamer wil dat NS snellere intercity's koopt

Berichtdoor Klaasje » Za 23 Nov 2013, 13:30

ES-lassen liggen in de Hanzelijn en de Hanzelijn heeft een baanvaksnelheid van 200 km/h. Ze zijn gecertificeerd.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11004
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Kamer wil dat NS snellere intercity's koopt

Berichtdoor Vinny » Za 23 Nov 2013, 14:06

Ja? Vorig jaar was in het nieuws dat die dingen verhinderden dat er zonder ERMTS 200 gereden mocht worden op de Hanzelijn....
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
marlies
Berichten: 2060
Lid geworden op: Za 10 Aug 2013, 15:34

Re: Kamer wil dat NS snellere intercity's koopt

Berichtdoor marlies » Za 23 Nov 2013, 14:23

Dat herinner ik me ook, was het niet zoiets van dat ze gemaakt zijn zodat ze door de certificering voor 200 km/h komen maar dat ze die certificering niet daadwerkelijk hebben gedaan? Ofzo?

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1652
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Kamer wil dat NS snellere intercity's koopt

Berichtdoor Erno-BE » Za 23 Nov 2013, 16:36

robert55 schreef:Als je Weert, Roermond en Sittard gaat overslaan [en daar een snelle doorgang door het station maakt] schiet het wel op ja, maar die plaatsen genereren toch wat meer vervoer dan Hoogeveen.
De boog bij Harderwijk zet natuurlijk wel zoden aan de dijk.


Ik zeg niet dat de IC Weert, Roermond en Sittard moet overslaan. Dat zou onwenselijk zijn en bovendien de rendabiliteit van de IC sterk omlaag halen. Ik zeg alleen dat er winst valt te halen als je Amsterdam-Maastricht en Amersfoort-Enschede/Rheine gereed maakt voor 200km/h. Ondanks een aantal tussenstops valte er zo vanuit Maastricht, Enschede en Berlijn wat reistijd te boeken.

Klaasje
Berichten: 5991
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Kamer wil dat NS snellere intercity's koopt

Berichtdoor Klaasje » Za 23 Nov 2013, 16:40

Vinny schreef:Ja? Vorig jaar was in het nieuws dat die dingen verhinderden dat er zonder ERMTS 200 gereden mocht worden op de Hanzelijn....

Onder ERTMS kan je gewoon 200 km/h rijden. Er is daar zowel ERTMS als NS'54 + ATB-EG. Dat een trein zonder ERTMS niet 200 km/h zou kunnen rijden heeft technisch niets van doen met de ES-lassen maar is dat bekende verhaal over niet harder dan 140 km/h onder ATB.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast