Pagina 3 van 3

Re: Kamer wil dat NS snellere intercity's koopt

Geplaatst: za 23 nov 2013, 13:26
door Vinny
Het meest goedkoop is de ES-lassen opschuiven. Daarmee kan een trein veilig met 160 km/h de overweg passeren. Voor hogere snelheden is het nodig om deze te certificeren of voor andere technieken te kiezen. Maar dan wordt er geld uitgegeven voor een feitelijke verslechtering van de spoorveiligheid. Drie maal raden wat de veiligheidsjihad hiervan vindt...

Re: Kamer wil dat NS snellere intercity's koopt

Geplaatst: za 23 nov 2013, 13:30
door Klaasje
ES-lassen liggen in de Hanzelijn en de Hanzelijn heeft een baanvaksnelheid van 200 km/h. Ze zijn gecertificeerd.

Re: Kamer wil dat NS snellere intercity's koopt

Geplaatst: za 23 nov 2013, 14:06
door Vinny
Ja? Vorig jaar was in het nieuws dat die dingen verhinderden dat er zonder ERMTS 200 gereden mocht worden op de Hanzelijn....

Re: Kamer wil dat NS snellere intercity's koopt

Geplaatst: za 23 nov 2013, 14:23
door marlies
Dat herinner ik me ook, was het niet zoiets van dat ze gemaakt zijn zodat ze door de certificering voor 200 km/h komen maar dat ze die certificering niet daadwerkelijk hebben gedaan? Ofzo?

Re: Kamer wil dat NS snellere intercity's koopt

Geplaatst: za 23 nov 2013, 16:36
door Nitein-Repart
robert55 schreef:Als je Weert, Roermond en Sittard gaat overslaan [en daar een snelle doorgang door het station maakt] schiet het wel op ja, maar die plaatsen genereren toch wat meer vervoer dan Hoogeveen.
De boog bij Harderwijk zet natuurlijk wel zoden aan de dijk.
Ik zeg niet dat de IC Weert, Roermond en Sittard moet overslaan. Dat zou onwenselijk zijn en bovendien de rendabiliteit van de IC sterk omlaag halen. Ik zeg alleen dat er winst valt te halen als je Amsterdam-Maastricht en Amersfoort-Enschede/Rheine gereed maakt voor 200km/h. Ondanks een aantal tussenstops valte er zo vanuit Maastricht, Enschede en Berlijn wat reistijd te boeken.

Re: Kamer wil dat NS snellere intercity's koopt

Geplaatst: za 23 nov 2013, 16:40
door Klaasje
Vinny schreef:Ja? Vorig jaar was in het nieuws dat die dingen verhinderden dat er zonder ERMTS 200 gereden mocht worden op de Hanzelijn....
Onder ERTMS kan je gewoon 200 km/h rijden. Er is daar zowel ERTMS als NS'54 + ATB-EG. Dat een trein zonder ERTMS niet 200 km/h zou kunnen rijden heeft technisch niets van doen met de ES-lassen maar is dat bekende verhaal over niet harder dan 140 km/h onder ATB.