Pagina 3 van 4

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Geplaatst: wo 01 okt 2008, 23:04
door Geert
Nu we het toch over werkzaamheden en verstoringen hebben: komend weekend wordt echt rampzalig, ze zijn overal bezig. Als extra is daar nog bijgekomen dat a.s. zondag t/m 13 uur geen treinverkeer is tussen Zwolle en 't Harde om bommetjes op te ruimen. Ik vraag me af op de serie 690700 (die dan Leeuwarden/Groningen - Zwolle - Utrecht rijdt ivm werkzaamheden bij Baarn) wel rijdt tot 13 uur, je houdt dan immers een extra trein voor het enorme traject Amersfoort - Utrecht v.v. die totaal niet in patroon ligt. Lijkt me niet erg zinnig om die dan te laten rijden :lol:

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Geplaatst: wo 01 okt 2008, 23:08
door Ruben
Nee hadden we het ook al in het andere topic over, dat ding sluit nergens op aan wat handig is ter vervanging voor de niet-rijdende NoordOost richting Amsterdam.
Sinds de t1500 ook niet rijdt, vraag ik me af of ze rekening gaan houden met de extra drukte op Dv - Amf.

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Geplaatst: wo 01 okt 2008, 23:14
door Geert
Ah, ik zie het (ben nog aan het bijlezen :P). Daar maar verder dan. :)

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Geplaatst: za 04 okt 2008, 13:48
door Caspar
Wel leuk dat morgen oude tijden herleven met een IC Heerlen/Maastricht- Zandvoort aan zee :)

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Geplaatst: za 04 okt 2008, 17:11
door Jurjen
Hoe kom je daar bij, dan? Het klopt sowieso niet: er rijden geen treinen tussen Ht en Ehv...

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Geplaatst: za 04 okt 2008, 17:43
door Caspar
Ow ik heb niet langer gekeken dan mijn neus lang is. De (omgenummerde) 800-serie rijdt vanaf Asd door naar Zvt morgen.
(maar begint dus in Ht)

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Geplaatst: za 04 okt 2008, 18:48
door playertwo
Tja daar mag je de A1-GP in Zandvoort dankbaar voor zijn :D
De boekjes zullen vast nog wel in de CTA's zitten, dus dat is in ieder geval geen probleem meen ik aan :mrgreen:

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Geplaatst: do 09 okt 2008, 00:22
door Jurjen
NS-Reiziger schreef:Ja vanaf Bentheim idd. Dus kennelijk is het niet mogelijk om de aansluitende IC te halen in Amf als je vanaf Asd reist.
Welnu, ik denk dat die noot over trein t141 bedoeld is voor de zondag; dan wordt het lastig namelijk. Op zaterdag haal je 'gewoon' in 8 minuten de overstap van trein t1519 op trein t1719, en moet er geen probleem zijn.

Op zondag daarentegen is volgens de NS reisplanner de enige trein die vanuit Asd gehaald kan worden trein t143. Treinen t141, t145 en t147 kunnen niet gehaald worden. Vanuit Amersfoort kunnen treinen t145 en t147 wel gehaald worden, maar ook trein t141 niet. Trein t141 is alleen voor reizigers uit Almelo te halen... Aldus ns.nl.

Bahn.de geeft op zondag voor zover ik zie alleen trein t145 en stuurt je verder via Venlo/Arnhem-Duisburg...

Ach, laten we van 't weekend maar gewoon niet naar Berlin gaan. Of vliegen. Wel zo makkelijk...

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Geplaatst: do 09 okt 2008, 01:53
door Aking
Er was vanavond laat wat loos in Kampen... gevolg:

- Trein t8584 kwam in zn geheel niet opdagen
- Trein t8586 kwam pas rond 23:40 opdagen (+10)
- Hierdoor was mijn aansluiting in zwolle (t784) al enige tijd weg
- Trein t5688 en t10783 waren bij aankomst te Zl ook al weg

Hierdoor zat ik met de Hc van de trein uit kampen in een taxi naar zeist (al ging zij er onderweg al uit)
en degene met wie ik was samen met de Mcn van die trein en nog een andere jongen in een taxi naar leeuwarden :roll:

Weer een duur avondje dus voor de ns... mijn rit was iig ruim 160 euro :roll:

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Geplaatst: do 09 okt 2008, 10:02
door Caspar
Zijn er niet vaste prijsafspraken tussen NS en taxibedrijven voor bepaalde trajecten, dus dat niet het bedrag op de meter wordt afgerekend? Ik heb eens gehoord dat het voor taxibedrijven in ieder geval geen lucratieve ritjes zijn.

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Geplaatst: do 09 okt 2008, 12:29
door Aking
Dat vertelde de chauffeur me vannacht inderdaad ook... NS berekent de afstand tussen station a en b en betaald daar bedrag x voor... het is aan een taxibedrijf om daar al dan niet akkoord mee te gaan

Maar toch staat zo'n bedrag altijd wel leuk :P

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Geplaatst: vr 10 okt 2008, 11:08
door tsov
't Zullen ook geen lucratieve ritjes zijn omdat die taxi waarschijnlijk vanuit de buurt van Zwolle komt en dus vanaf Zeist weer leeg terug zal moeten naar huis :wink:

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Geplaatst: vr 10 okt 2008, 12:35
door Aking
Ik hoorde van die vriend van me dat zijn chauffeur vertelde dat NS 20% van die prijs betaald :shock:

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Geplaatst: vr 10 okt 2008, 14:58
door Justin
Dat is iig een flink bedragje, 160 euries!

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Geplaatst: za 18 okt 2008, 01:20
door Caspar
Ik meen voor Amsterdam- Alkmaar 17,50 euro ofzo.(wat de taxi er van overhoudt) Een contract wat nog stamt van voor de invoering van de Euro is daar de oorzaak van :lol:

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Geplaatst: wo 22 okt 2008, 19:56
door Ruben
De beperkingen tussen Almelo en Hengelo als gevolg van een defect viaduct zijn voorbij.
Het treinverkeer is volledig hervat.
Jaaja. Wat doet een viaduct wat het nu niet meer deed dan, behalve stilliggen?

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Geplaatst: wo 22 okt 2008, 20:11
door tsov
Op de radio hadden ze het over een beschadigd viaduct, dat klinkt wat logischer :P

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Geplaatst: wo 22 okt 2008, 22:53
door JeePee
Hmm een kapot viaduct komt in Hgl wel vaak voor naar mijn mening...

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Geplaatst: wo 22 okt 2008, 23:10
door treinbruno
benelux 9232 bestond vandaag uit niet HSTinterieur gepimpte ICRm rijtuigen :D
en ook 2 stuurstanden getrokken door een 11

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Geplaatst: do 23 okt 2008, 14:05
door Vinny
Het is duidelijk dat de Beneluxtreinen aan het einde van hun levensduur zijn. De stuurstanden en de loc's leveren steeds meer kuren op. Ik denk dat er uiteindelijk niet aan te ontkomen valt dat er structureel binnenlands mat. moet worden ingezet (met overstap in Roosendaal) als de HSL zuid nog veel langer niet in dienst blijft...

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Geplaatst: do 23 okt 2008, 15:52
door Caspar
Maar wat voor degelijk Belgisch mat kan er in Roosendaal komen? Die moderne rijtuigen l11 (uit mijn hoofd) die ook Brussel- Maastricht rijden zullen daar wel niet over zijn.

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Geplaatst: do 23 okt 2008, 17:26
door playertwo
AM75 (Varkensneuzen) heeft toelating tot Rsd (rijden tussen Rsdg en Rsd op half vermogen)

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Geplaatst: do 23 okt 2008, 19:40
door Caspar
Ja maar dat is dus ouwe zooi vind ik, wat je niet wenst op een internationale route met veel zakenreizigers.

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Geplaatst: do 23 okt 2008, 20:19
door Vinny
Liever een oude trein dan geen trein :roll:

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Geplaatst: do 23 okt 2008, 20:49
door Ruben
Vinny schreef:Het is duidelijk dat de Beneluxtreinen aan het einde van hun levensduur zijn. De stuurstanden en de loc's leveren steeds meer kuren op. Ik denk dat er uiteindelijk niet aan te ontkomen valt dat er structureel binnenlands mat. moet worden ingezet (met overstap in Roosendaal) als de HSL zuid nog veel langer niet in dienst blijft...
Wat is het probleem? We hebben nieuwe TRAXX locomotieven waar in principe niks mis mee is. We hebben het ergens anders hier al over de vertragingen van de Beneluxjes gehad, waar een Belg heeft aangegeven dat dit niet door defect mat komt maar door slecht geplande personeelswissels e.d.
Het is waar dat de stuurstanden en oude locomotieven aan hun eind zijn, houden we over ICRm met TRAXX. Moet niks mis mee zijn en kan ook prima de grens over.
treinbruno schreef:benelux 9232 bestond vandaag uit niet HSTinterieur gepimpte ICRm rijtuigen :D
en ook 2 stuurstanden getrokken door een 11
Dat is dus structureel zo, waarbij op de buitenkant stond/staat dat de betreffende rijtuigen eigenlijk niet 'hier horen' maar voor de HSL bedoeld zijn.