Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af
Wel handig kun je onderweg koffie zetten en stofzuigen. Wordt de trein een stuk huiselijker door.
- AppleMoose
- Berichten: 6037
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af
Ik zou zeggen (en veel reizigers met mij); zorg eerst dat de basis goed is.VIRM schreef:Geen stopcontact in de trein is misschien wel een 'first world problem', maar het zijn toch dit soort dingetjes, samen met bijvoorbeeld wifi, die het openbaar vervoer aantrekkelijker kunnen maken. :)Ronaldussen schreef:En alweer een wereldprobleem opgelost! :')
Als de Tweede Kamer tijd heeft om over dit soort geneuzel te vergaderen en te stemmen, gaat het heel goed met Nederland! *O*
Nu nog even de communicatieproblemen met de reiziger, vertragingen tijdens de spits en de niet-winterbestendigheid van het spoor...
Schone treinen (Zowel binnen- als buitenkant), vertraging tot een minimum beperken, tijdige en juiste informatie beschikbaarstellen, voldoende zitplaatsen, sanitaire voorzieningen, betere toegankelijkelijkheid (in alle opzichten, dus ook qua ov-chipkaartbeleid) en betaalbaarheid.
Zolang dat niet op orde is, kun je nog zoveel snufjes toevoegen als je wilt, maar veel meer reizigers lok je er niet mee.
https://www.vitesse.nl/voorgeelzwart/supporters Help Vitesse de lente door!
Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af
Alleen stopcontacten voor reizigers met een zitplaats?
Als je staat heb je er toch ook recht op.
Dus ook op de balkons genoeg van die dingen.
Als je staat heb je er toch ook recht op.
Dus ook op de balkons genoeg van die dingen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af
Ik zie het al voor me in een drukke spitstrein... vertrekvertraging doordat de reizigers op het balkon met hun telefoonopladers in de knoop zittenavl schreef:Dus ook op de balkons genoeg van die dingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3585
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af
En ik start een burgerinitiatief voor stopcontacten in bussen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af
Met een onderafdeling "stopcontact in de buurtbus".
Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af
De streekbussen van Syntus Overijssel hebben ze. :D De nieuwe bussen in Twente trouwens ook.Erno-BE schreef:En ik start een burgerinitiatief voor stopcontacten in bussen.
De Qliners van Arriva in Zuid-Holland Noord (Leiden en omgeving) hebben wel USB-aansluitingen zodat je je smartphone kunt opladen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af
De Brabantliners van Veolia hebben per elke 2 stoelen een 24 volt aansluiting.
Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af
Ik zag laatst in Friesland in de bus een ov-chipkaartautomaat (voor opladen en product ophalen e.d.). Nooit over nagedacht, maar vond het wel een geniaal idee. Als het in een bus kan moet het in een trein ook kunnen :)Erno-BE schreef:En ik start een burgerinitiatief voor stopcontacten in bussen.
Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af
Die dingen zie ik in een aantal concessies in de bussen zitten, maar worden niet echt gebruikt. Je hoeft nu ook voor steeds minder zaken nog naar een ophaalpunt. Tevens mag je officieel niet eerst opladen en dan pas inchecken, waarmee het nu van het oplaadpunt ook niet erg groot is.marlies schreef:Ik zag laatst in Friesland in de bus een ov-chipkaartautomaat (voor opladen en product ophalen e.d.). Nooit over nagedacht, maar vond het wel een geniaal idee. Als het in een bus kan moet het in een trein ook kunnen :)
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af
Als je een krappe aansluiting hebt met een andere vervoerder of vervoersmiddel en weet dat je na uitchecken niet voldoende saldo gaat hebben is het erg fijn. Maar goed, dat probleem heb je niet met automatisch opladen.
Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af
Bij Hermes waren deze dingen vaak kapot,chauffeurs gaven je bij te weinig saldo meestal de mogelijkheid om het op te laden via zo'n automaat,als hij niet werkte moest je als nog een duurder ritkaartje kopen. Nu zijn die gele ovchipkaartautomaten vervangen door blauwe bestelling ophaalkastjes maar die werken vaak ook niet.Edwin schreef:Die dingen zie ik in een aantal concessies in de bussen zitten, maar worden niet echt gebruikt. Je hoeft nu ook voor steeds minder zaken nog naar een ophaalpunt. Tevens mag je officieel niet eerst opladen en dan pas inchecken, waarmee het nu van het oplaadpunt ook niet erg groot is.marlies schreef:Ik zag laatst in Friesland in de bus een ov-chipkaartautomaat (voor opladen en product ophalen e.d.). Nooit over nagedacht, maar vond het wel een geniaal idee. Als het in een bus kan moet het in een trein ook kunnen :)
Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af
ik vind dan ook wel dat er in elke trein voldoende opladers (met elke gebruikte soort aansluiting) beschikbaar moeten zijn, want lang niet iedereen heeft natuurlijk zijn oplader bij zich, als je dan toch service verleent, doe het dan goed.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af
Dit is ook niet om telefoons op te laden maar om er eindelijk voor te zorgen dat die schoonmakers eens gaan stofzuigen.
Komt wel goed schatje.
Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af
volgens mij kunnen ze dan beter een emmer (schoon) sop en een luiwagen gebruiken, ipv een stofzuiger of een mop met een emmertje water dat al minimaal 6 treinstellen meegaat en ruikt naar natte poedel.Thom91 schreef:Dit is ook niet om telefoons op te laden maar om er eindelijk voor te zorgen dat die schoonmakers eens gaan stofzuigen.
(overigens neem ik dat niet de schoonmakers kwalijk maar de contract onderhandelaars die onmogelijke contracten afsluiten)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af
Geert schreef:Natuurlijk is een stopcontact in de tweede klas fijn, maar moet dat echt via de tweede kamer? :X Micromanagement...
Fijn dat de tweede klasse wat luxueuzer wordt, maar welke redenen zijn blijven er nog over (buiten de zekerheid van een zitplaats) om een kaartje voor de eerste klasse te kopen?
Ik dacht toch dat de eerste klasse een interessante bron van inkomsten was voor de NS?
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af
Over het algemeen worden de kosten voor het rijden van een reiziger volledig gedekt als het een eerste klas-ticket betreft, alhoewel het ergens in het midden zal liggen aangezien er op zo'n beetje alles korting gekregen kan worden
De belangrijkste zekerheid voor mij is toch voornamelijk de rust in de trein (zeker als je door Brabant moet, waar de treinen vaak erg kort zijn en er in het weekend er vaak minder rijden door werkzaamheden in Utrecht of Eindhoven), maar voor de intercity's is een belangrijk punt de bredere stoelen, in veel gevallen het stopcontact en soms de voetsteunen. Bij de sprinters is het voornamelijk de "leesverlichting".
De belangrijkste zekerheid voor mij is toch voornamelijk de rust in de trein (zeker als je door Brabant moet, waar de treinen vaak erg kort zijn en er in het weekend er vaak minder rijden door werkzaamheden in Utrecht of Eindhoven), maar voor de intercity's is een belangrijk punt de bredere stoelen, in veel gevallen het stopcontact en soms de voetsteunen. Bij de sprinters is het voornamelijk de "leesverlichting".
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af
Als eersteklas reiziger kun je overigens nog weinig vertrouwen op stopcontacten zolang het grootste deel van VIRM nog zonder rijdt (en er bijna geen treinseries zijn waar geen VIRM in rijdt)... :')
Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af
Wordt allemaal geregeld bij de ombouw naar VIRMZ.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af
Voor eersteklasreizigers vrij zeker wel.
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af
De 1e klas in Nederland is echt een grap:
- Geen 'eigen' leeslampje.
- Nog niet in alle treinen een stopcontact.
- Geen gordijntjes of zonneschermpjes.
- Bij een vis-a-vis opstelling, geen grote lange tafel.
- Geen catering.
Voor lange afstand InterCity's vind ik dit wel een must have, en zeker als je een duur kaartje betaald om '1e klas' te kunnen reizen.
In de 2e klas, kan ietsje luxer vind ik:
- Geen stopcontacten. (Vooral anno 2013 een must have).
- Geen gordijntjes of zonneschermpjes.
- Geen grote bagagerekken.
- Stilte zones onduidelijk aangegeven.
Dit soort dingetjes zouden vooral voor lange afstanden, reizen met de trein aantrekkelijker en prettiger maken. Nu heeft vrijwel elke forens een vooroordeel over de trein. "Je reist als vee mee met de trein" of "De trein is te duur". Ik geef deze groep reizigers wel gelijk. Als je in het buitenland kijkt, zijn de treinen meestal luxer ingericht en niet als doel zoveel mogelijk mensen vervoeren. De NS loopt achter de feiten aan.
- Geen 'eigen' leeslampje.
- Nog niet in alle treinen een stopcontact.
- Geen gordijntjes of zonneschermpjes.
- Bij een vis-a-vis opstelling, geen grote lange tafel.
- Geen catering.
Voor lange afstand InterCity's vind ik dit wel een must have, en zeker als je een duur kaartje betaald om '1e klas' te kunnen reizen.
In de 2e klas, kan ietsje luxer vind ik:
- Geen stopcontacten. (Vooral anno 2013 een must have).
- Geen gordijntjes of zonneschermpjes.
- Geen grote bagagerekken.
- Stilte zones onduidelijk aangegeven.
Dit soort dingetjes zouden vooral voor lange afstanden, reizen met de trein aantrekkelijker en prettiger maken. Nu heeft vrijwel elke forens een vooroordeel over de trein. "Je reist als vee mee met de trein" of "De trein is te duur". Ik geef deze groep reizigers wel gelijk. Als je in het buitenland kijkt, zijn de treinen meestal luxer ingericht en niet als doel zoveel mogelijk mensen vervoeren. De NS loopt achter de feiten aan.
Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af
Voor een eerlijke vergelijking moet je Nederlandse intercities vergelijken met buitenlandse interregio-treinen. Dat ligt qua afstanden en tijd dat je in een trein zit veel dichter bijelkaar.
Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af
Gordijnen in de trein? Krijg ff lekker het heen en weer. We hebben al zo weinig zon.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af
Bij gordijntjes moet ik denken aan de RZD. Leuk met zo'n mislukt bloemenvaasje.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 130 gasten