Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
jesse-cruzu
Berichten: 436
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af

Bericht door jesse-cruzu »

deadlock schreef:Gordijnen in de trein? Krijg ff lekker het heen en weer. We hebben al zo weinig zon.
Moderne zonneschermen dan. Ik zie zelf het probleem niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af

Bericht door Suus »

Ik doe wel een zonnebril op 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af

Bericht door Thom91 »

deadlock schreef:Gordijnen in de trein? Krijg ff lekker het heen en weer. We hebben al zo weinig zon.
Bijna iedere trein in het buitenland heeft ze. Fyra heeft ze ook, Thalys en vrijwel alle NMBS treinen.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af

Bericht door Vinny »

deadlock schreef:Gordijnen in de trein? Krijg ff lekker het heen en weer. We hebben al zo weinig zon.
Heb je een keer een date met een meisje. Heb je een eerste klas ticket Amsterdam-Groningen. Kun je de gordijnen niet eens dichtdoen :twisted: :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af

Bericht door Geert »

1e klas ICM had vroeger van die gordijntjes die niet dicht konden. (Lekker nutteloos...)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af

Bericht door deadlock »

En als er iets niet onduidelijk is aangegeven zijn het wel de stiltezones. Als de trein vol is dan bestaan ze wat mij betreft niet en verder is het volgens mij zo dat Nederlanders zich vooral kapotergeren aan dingen zonder ergens wat van te zeggen. Loop dus gewoon naar die mensen om te vragen of ze zich willen verplaatsen naar een niet-stiltezone. Echt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af

Bericht door deadlock »

Thom91 schreef:Bijna iedere trein in het buitenland heeft ze. Fyra heeft ze ook, Thalys en vrijwel alle NMBS treinen.
En als iedereen in het buitenland in de sloot springt moeten wij dat ook doen ofzo?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af

Bericht door deadlock »

Geert schreef:1e klas ICM had vroeger van die gordijntjes die niet dicht konden. (Lekker nutteloos...)
Is zo lekker "gezellig" :')
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Ik doe wel een zonnebril op 8-)
8-)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af

Bericht door marlies »

deadlock schreef:En als er iets niet onduidelijk is aangegeven zijn het wel de stiltezones. Als de trein vol is dan bestaan ze wat mij betreft niet en verder is het volgens mij zo dat Nederlanders zich vooral kapotergeren aan dingen zonder ergens wat van te zeggen. Loop dus gewoon naar die mensen om te vragen of ze zich willen verplaatsen naar een niet-stiltezone. Echt.
De reacties die je dan vaak krijgt + vervolgens het complete gebrek aan steun van de andere passagiers die zich er ook aan stoorden maakt dat ik dat maar niet meer doe.

In mijn ervaring zijn er eigenlijk 3 categorieën mensen die meestal de boosdoener zijn in de stiltecoupe:

Bejaarden: die gooien het op een gebrek aan respect van mij richting ouderen dat ik ze er vriendelijk op wijs en geven het 'hoe moet ik dat nou weten'-verhaal.
Tienermeisjes: lachen je uit of geven een grote bek en gaan vrolijk door
Mensen met kleine kinderen: vinden dat ik toch ook wel moet snappen dat het onmogelijk is een kind stil te houden in zo'n situatie en dat het wat onredelijk is om te verwachten dat ze hun kind en alle bijbehorende accessoires helemaal naar een andere coupe verslepen.

Mja.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af

Bericht door deadlock »

Oh in dat geval ga ik bij ze zitten en klieren.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af

Bericht door Meltrain »

marlies schreef:Voor een eerlijke vergelijking moet je Nederlandse intercities vergelijken met buitenlandse interregio-treinen. Dat ligt qua afstanden en tijd dat je in een trein zit veel dichter bijelkaar.
Veel Duitse RE's hebben wel een koffieautomaat o.i.d. Dat lijkt me wel een toegevoegde waarde bij de revisie van VIRM. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af

Bericht door marlies »

Mits de koffie die er uit komt daadwerkelijk te drinken is. En daar zou ik maar niet op gokken. :P
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af

Bericht door marlies »

deadlock schreef:Oh in dat geval ga ik bij ze zitten en klieren.
Ik zet mijn in-ears gewoon maar 2 standjes hoger, weg buitenwereld :P

(maar niet op een volume waarbij het buiten mijn hoofd te horen is, al is het om te voorkomen dat ik zelf stokdoof ben op m'n 30e)
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af

Bericht door Joshua »

Nelson Mandela zal trots zijn als we de eerste klas afschaffen. Weer een stukje apartheid dat wordt afgeschaft. Verbroedering tussen die rijke kakkers en de hangjongeren in de 2de klas.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af

Bericht door deadlock »

Joshua schreef:Nelson Mandela zal trots zijn als we de eerste klas afschaffen. Weer een stukje apartheid dat wordt afgeschaft. Verbroedering tussen die rijke kakkers en de hangjongeren in de 2de klas.
Wat de fuck is dit nou weer voor vergelijking.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af

Bericht door fogeltje »

deadlock schreef:Oh in dat geval ga ik bij ze zitten en klieren.
Gewoon doen alsof je gaat bellen en het luidruchtig over allemaal zaken hebben waarvan je weet dat ouders niet willen dat hun kinderen het horen :')
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af

Bericht door Mr-W »

DEN HAAG -
Het kabinet en de Nederlandse Spoorwegen moeten onderzoeken of er op stations en perrons laadpalen kunnen komen waarmee reizigers hun mobiele telefoons, tablets en laptops kunnen opladen. Een meerderheid van de Tweede Kamer steunde dinsdag een oproep daartoe van GroenLinks.

Omdat de gele informatieborden op NS-stations op veel plaatsen zullen verdwijnen, zijn mensen volgens die partij steeds afhankelijker van reisinformatie op hun mobiele apparatuur. Bovendien gaat het nog lang duren voordat er in treinen ook stopcontacten zijn in de 2e klas. Als tussenoplossing zou de NS daarom laadpalen op stations en perrons moeten plaatsen.
Telegraaf.nl
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af

Bericht door Wubbo »

Ik zal het onderzoek vast uitvoeren: ja, dat kan, maar dat kost geld. Waar kan ik de factuur heen sturen?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af

Bericht door Vinny »

Grappig ik ken al zo'n punt in Alkmaar. Dat werkt dus tamelijk knudde. Je hebt wel meer dan vijf minuten stroomaansluiting nodig om je mobiel goed op te laden. Daarnaast zijn zeker de helft van de aansluitstekketjes defect. Die van mij deed het overigens wel - al had ik daar dus niet veel aan. De accu ging van 9% naar 14%...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af

Bericht door AppleMoose »

Dan lijkt mij een vertrekstaat goedkoper en effectiever.
Maarja, het is weer verkiezingstijd en dus gaat men weer cadeautjes uitdelen... :roll:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af

Bericht door Frans F »

Het probleem met vertrekstaten is dat de info door de stortvloed aan spoorwijzigingen, werkzaamheden, etc. op sommige station vaker niet dan wel klopt. Verder zijn de vertrekstaten door het oerwoud aan voetnoten voor veel mensen niet te begrijpen aangezien niet iedereen een universitaire wiskundeopleiding heeft gedaan. Dynamische info via schermen of mobiel is beter te begrijpen en wel actueel.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af

Bericht door Daniel »

Dat oerwoud aan voetnoten is er ook alleen maar doordat elke minieme wijziging erop verwerkt is, terwijl dat op zich nieteens nodig is. Zo kwamen op station Dordrecht bijvoorbeeld gevallen voor waar een trein een vermelding voor de maandag met vertrekspoor 1 had en op dinsdag t/m zondag 1b/c. Die trein stopte echter gewoon elke dag op dezelfde plek ongeveer, maar was op maandagmorgen langer en kwam daardoor puur op basis van bakbordjes op 1a/b/c te staan.
Zoiets is voor de reiziger natuurlijk helemaal niet relevant.

Daarnaast wil er nogal eens informatie dubbel gegeven worden: neem 2e Paasdag, een maandag met zondagsdienst. Als je dat communiceert weet de reiziger in principe al voldoende (bij een bus snappen ze het ook zo). NS vermeldt dan echter op de vertrekstaat bij maandag nog "A: Niet op <datum_2ePaasdag>" en bij zondag "B: Ook op <datum_2ePaasdag>". Tja, zo kan ik die dingen ook wel onbegrijpelijk maken...

Terwijl bij de tegenwoordige vertrekstaten zelfs iets basaals ontbreekt als "Met overstap: Enschede" achter de ICs naar Amersfoort Schothorst (s11600 en s11700), dat werd vroeger tenminste nog vermeld en voegde dan ook iets toe.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af

Bericht door Ardan »

Daniel schreef:Daarnaast wil er nogal eens informatie dubbel gegeven worden: neem 2e Paasdag, een maandag met zondagsdienst. Als je dat communiceert weet de reiziger in principe al voldoende (bij een bus snappen ze het ook zo). NS vermeldt dan echter op de vertrekstaat bij maandag nog "A: Niet op <datum_2ePaasdag>" en bij zondag "B: Ook op <datum_2ePaasdag>". Tja, zo kan ik die dingen ook wel onbegrijpelijk maken...
Dit gebeurt zelfs vaak als de informatie erachter gewoon compleet hetzelfde is voor beide regels. Dus bij beide trein naar x via y, spoor zoveel, minuut n.. :X
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kamer dwingt stopcontact in tweede klas af

Bericht door Suus »

Als het voor beide treinen hetzelfde zou zijn, zou het niet verschillend op de borden zou staan. Maar bijvoorbeeld de s1700 (om in Deventer te blijven) heeft in de weekenddienstregeling een treindeel voor Rotterdam Centraal waardoor de route misschien hetzelfde lijkt als op werkdagen maar dat toch niet het geval is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 144 gasten