Ik bedoelde meer dat NS NU begint met pesten, door een groot aantal vertrekstaten te verwijderen, zodat ze later een goed excuus hebben om alle vertrekstaten te verwijderen.Wubbo schreef:Wat is er de afgelopen jaren dan allemaal gedaan om reizigers bij de gele borden weg te pesten? Je hoeft geen hogere statistiek toe te passen om te zien dat die borden nu minder gebruikt worden dan 10 jaar geleden.Ronaldussen schreef:Men wordt gedwongen om via andere middelen aan de informatie te komen zodat NS de borden kan weghalen onder het mom van *Er wordt te weinig gebruik van gemaakt*.
Dat jouw statische informatie regelmatig niet klopt is aan jezelf te wijten als vervoerder. Het is aan de vervoerder om dat probleem op te lossen en dat doe je niet om die dingen gewoon maar te verwijderen.[/quote]Wubbo schreef:Dat is alleen maar een argument om de gele borden te verwijderen. Statische informatie is tenslotte regelmatig onjuist.Ronaldussen schreef:Als vervoerder heb je de plicht om je reizigers juist te informeren.
Onzin. Voordat ieder kwartaal de dienstregeling wijzigde kon je ook extra treinen laten rijden. Questie van vertrekstaten op die lijn aanpassen. En als het om een tijdelijke maatregel gaat kan dat prima met affiches. Voorheen had je blauwe vertrekstaten wanneer de treindienst tijdelijk flink gewijzigd was. Bij kleine wijziging (bijvoorbeeld bij een perronwijziging in het weekend door werkzaamheden) kon dat prima aangegeven worden door de omroep en affiches. Daar heb je geen nieuwe vertrekstaten voor nodig.Wubbo schreef:Dat kan, maar (gezien de tijd die je nodig hebt om je statische reisinformatie nog te maken en te verspreiden) dat betekent dat je zeker 14 maanden vast zit aan een dienstregeling. Dan kun je dus nooit meer in april ergens extra treinen gaan rijden omdat het aanbod daarom vraagt. Dan klopt je statische informatie namelijk niet meer... Om nog maar even voorbij te gaan aan dat je dan ook nooit meer werkzaamheden kan uitvoeren met impact op het treinverkeer. Dan klopt statische informatie namelijk niet meer...Ronaldussen schreef:gewoon eens ophouden met elk kwartaal een nieuwe dienstregeling in te voeren. Zorg gewoon dat je dienstregeling in een keer klopt.
Als ik hoor over hoeveel lagen een verzoek gaat om een aansluiting te behouden bij een vertraagde trein, en hoe lang dit duurt en hoeveel directeurtjes en managers met onbegrijpelijke functies en hoge salarissen er rondlopen, valt daar nog wel een flinke slag in te maken.Wubbo schreef:Bij het kantoorpersoneel wordt bezuiniging op bezuiniging uitgevoerd. De echte bezuiniging valt te halen bij het rijdend personeel. Maar die discussie hoeft niet gevoerd te worden rondom de gele vertrekstaten wat mij betreft.Ronaldussen schreef:En als je als NS echt wilt bezuinigen, snij dan eens wat lagen en overbodige functies op kantoorniveau weg. Daar valt echt winst te maken. Niet alleen kosten, ook qua efficiëncie en communicatie. Daar profiteert de reiziger en het rijdenpersoneel weer van!