OV-Chipkaart faal ?

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OV-Chipkaart faal ?

Bericht door fogeltje »

Tochjo schreef:Helemaal waar. Je kunt ook een andere OV-chipkaart regelen en daarmee gaan reizen.
Tochjo schreef:
huibf schreef:Ik heb gewoon een kaart. NS moet maar zorgen dat het correcte bedrag wordt afgeschreven. Ik heb er reload op staan, ik doe dus mijn best als klant.
Zo werkt het dus niet, en dat begrijp je best. Maar ik ben er wel weer klaar mee voor vandaag.
Ik vind dat hij een punt heeft dat het belachelijk is dat je gewoon maar op eigen kosten een tweede kaart moet aanschaffen omdat een vervoerder technische zaken weigert op te lossen. Je hebt een extra kaart, dat is extra aanschafkosten. Je hebt er saldo voor nodig wat je wellicht ook op je eerste kaart hebt (omdat daar ook je buskorting op staat). Dus je loopt met twee kaarten met saldo rond. Plus dat je ook nog eens moet opletten dat je wel de goeie steeds gebruikt.

Connexxion geeft hetzelfde gedonder als je twee verschillende dalkortingen voor bussen wilt hebben. Kan technisch op 1 kaart en ze weigeren het op te lossen. Bij Arriva kan het wel, dus "kan niet" is gewoon "wil niet, kost geld om het aan te passen".

Ik heb daardoor twee kaarten op zak, nu allebei samen een saldo van ongeveer 26 euro, waar ik verder niets mee kan doen. En als ik in de bus stap moet ik altijd opletten welke kaart ik gebruik, in Gelderland goed opletten dat ik de andere kaart pak. Gelukkig is het in 3 jaar tijd maar 2x fout gegaan (waaronder dan wel een keer bij NS :') Dus daar heb ik maar even drie minuten gewacht en trein gemist om weer te kunnen uitchecken).
"Een touringcar is geen bus"
hauptbahnhof
Berichten: 3926
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OV-Chipkaart faal ?

Bericht door hauptbahnhof »

Als je een 2e kaart gaat aanschaffen terwijl je een Jaartrajectabonnement hebt, dan ben je naast dief van je eigen portemonnee ook niet zo slim.
Ik heb geen Jaartrajectabonnement maar mag binnen Amsterdam gratis (met mijn zichtkaart) reizen dus is hetzelfde principe. Dat betekent dat ik echt alleen maar papieren kaartjes koop en niet bij Ashd, Dmn, Dmnz, Ass, Asdz en Asdl ga uitstappen om met mijn 2e kaart te reizen en ook niet al op bijv Asa ga inchecken.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OV-Chipkaart faal ?

Bericht door Geert »

fogeltje schreef:Ik vind dat hij een punt heeft dat het belachelijk is dat je gewoon maar op eigen kosten een tweede kaart moet aanschaffen omdat een vervoerder technische zaken weigert op te lossen.
Je kunt zonder extra kosten een papieren kaartje kopen, wat is het probleem?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OV-Chipkaart faal ?

Bericht door deadlock »

Waarom vinden mensen het niet raar dat je twee kaarten nodig hebt om bepaalde dingen te kunnen combineren, of begrijp ik iets verkeerd?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OV-Chipkaart faal ?

Bericht door huibf »

Geert schreef:
fogeltje schreef:Ik vind dat hij een punt heeft dat het belachelijk is dat je gewoon maar op eigen kosten een tweede kaart moet aanschaffen omdat een vervoerder technische zaken weigert op te lossen.
Je kunt zonder extra kosten een papieren kaartje kopen, wat is het probleem?
Dat kan, ware het niet dat de NS ons leert op over te stappen,. Je hebt m op zak gebruik m dan ook, is de slogan, of zoiets.
ik denk geen een rechter de NS in het gelijk zal stellen.
Dus gewoon weer de kaart technisch blokkeren zoals voor juli 2013. En de mensen die poortjes willen openen een sleutelkaart opsturen, gratis.

Ik reis lekker door...
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OV-Chipkaart faal ?

Bericht door Tochjo »

deadlock schreef:Waarom vinden mensen het niet raar dat je twee kaarten nodig hebt om bepaalde dingen te kunnen combineren, of begrijp ik iets verkeerd?
Mocht het om mijn reactie gaan: die was sarcastisch. Verder reis ik nu zelf met twee kaarten, één met mijn jaartrajectabonnement en één met Weekend Vrij, dat ik pas met korting heb aangeschaft. Dat het onhandig is, geef ik direct toe; ik hoop dat in de toekomst een soort Weekend Vrij-aanvulling met Traject Vrij op één kaart gecombineerd kan worden.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OV-Chipkaart faal ?

Bericht door Tristan »

huibf schreef:Dat kan, ware het niet dat de NS ons leert op over te stappen,. Je hebt m op zak gebruik m dan ook, is de slogan, of zoiets.
Leren? Dwingen zul je bedoelen.

En de slogan die je bedoelt (mijn variant daarop): "Ook al zit hij al in uw portemonnee, doe er bij voorkeur helemaal niets mee!"
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OV-Chipkaart faal ?

Bericht door huibf »

De beide slogans zal ik onthouden, mocht ik een boete krijgen....
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten