Tochjo schreef:Helemaal waar. Je kunt ook een andere OV-chipkaart regelen en daarmee gaan reizen.
Ik vind dat hij een punt heeft dat het belachelijk is dat je gewoon maar op eigen kosten een tweede kaart moet aanschaffen omdat een vervoerder technische zaken weigert op te lossen. Je hebt een extra kaart, dat is extra aanschafkosten. Je hebt er saldo voor nodig wat je wellicht ook op je eerste kaart hebt (omdat daar ook je buskorting op staat). Dus je loopt met twee kaarten met saldo rond. Plus dat je ook nog eens moet opletten dat je wel de goeie steeds gebruikt.Tochjo schreef:Zo werkt het dus niet, en dat begrijp je best. Maar ik ben er wel weer klaar mee voor vandaag.huibf schreef:Ik heb gewoon een kaart. NS moet maar zorgen dat het correcte bedrag wordt afgeschreven. Ik heb er reload op staan, ik doe dus mijn best als klant.
Connexxion geeft hetzelfde gedonder als je twee verschillende dalkortingen voor bussen wilt hebben. Kan technisch op 1 kaart en ze weigeren het op te lossen. Bij Arriva kan het wel, dus "kan niet" is gewoon "wil niet, kost geld om het aan te passen".
Ik heb daardoor twee kaarten op zak, nu allebei samen een saldo van ongeveer 26 euro, waar ik verder niets mee kan doen. En als ik in de bus stap moet ik altijd opletten welke kaart ik gebruik, in Gelderland goed opletten dat ik de andere kaart pak. Gelukkig is het in 3 jaar tijd maar 2x fout gegaan (waaronder dan wel een keer bij NS :') Dus daar heb ik maar even drie minuten gewacht en trein gemist om weer te kunnen uitchecken).