PowLitie is op zoek naar Onveilige OV-trajecten

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: PowLitie is op zoek naar Onveilige OV-trajecten

Bericht door Jef400 »

Ik heb overigens net wel tussen Amsterdam Sloterdijk en Amsterdam Centraal een stel gezien wat drugs gebruikend de wc uitrolde.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: PowLitie is op zoek naar Onveilige OV-trajecten

Bericht door isadora »

En, dat we nog niet helemaal op de goede weg zijn....:
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/2083 ... toegenomen
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plan-V444
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 20:19
Locatie: Brandevoort
Contacteer:

Re: PowLitie is op zoek naar Onveilige OV-trajecten

Bericht door Plan-V444 »

Hermes Service en Veiligheid heeft volgensmij maar 4 medewerkers die in de Hermes-winkel werken of koffie drinken.
Hierdoor is het onveilig op lijnen zoals 1/20/149 en 150.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: PowLitie is op zoek naar Onveilige OV-trajecten

Bericht door deadlock »

JeffreyMeijer schreef:Ik heb overigens net wel tussen Amsterdam Sloterdijk en Amsterdam Centraal een stel gezien wat drugs gebruikend de wc uitrolde.
Gewoon legaliseren die handel. Ze doen het toch wel en dan hoeft het ook niet stiekem (y)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: PowLitie is op zoek naar Onveilige OV-trajecten

Bericht door Mr-W »

Plan-V444 schreef:Hermes Service en Veiligheid heeft volgens mij maar 4 medewerkers die in de Hermes-winkel werken of koffie drinken.
Hierdoor is het onveilig op lijnen zoals 1/20/149 en 150.
Het klopt dat Service en Veiligheid in de winkel wordt ingezet,volgens mij zijn de medewerkers van de winkel gewoon chauffeurs die toevallig Winkeldienst hebben,als dat niet zo is dan zouden ze eens een ander uniform moeten krijgen. Zowieso de mag Hermes kleding eens worden gerestyld en het liefst door Hermès :mrgreen:
Die Blauw/Bruine jasjes kunnen echt niet meer. :neg:

De trefkans op Service en Veiligheid is zeer laag ,Op de Helmondse Stadsdienst kom je ze nooit tegen,maar heeft zwartrijden geen zin omdat iedere reiziger telt.Lijn 26 hetzelfde verhaal,ken iemand die maanden met een verlopen Abbo tussen Panningen en Deurne heeft gereisd. Hoeveel Service en Veiligheid Hermes in dienst heeft durf ik niet te zeggen maar weet wel dat het in Arnhem op de stand van Breng Service en Veiligheid stond,maar het waren er in ieder geval minder dan 10.(herinner me dat het een 1 cijferig getal was namelijk)
Plan-V444
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 20:19
Locatie: Brandevoort
Contacteer:

Re: PowLitie is op zoek naar Onveilige OV-trajecten

Bericht door Plan-V444 »

Nee idd, je weet ook nooit wie nou welke functie heeft. Wat ook slecht is dat geen enkele chauffeur Engels spreekt voor de Airportlijnen
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 28 jan 2014, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: PowLitie is op zoek naar Onveilige OV-trajecten

Bericht door isadora »

Wat is er nou zo moeilijk aan: nekst stop die rport.
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 29 jan 2014, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: PowLitie is op zoek naar Onveilige OV-trajecten

Bericht door Jef400 »

deadlock schreef:
JeffreyMeijer schreef:Ik heb overigens net wel tussen Amsterdam Sloterdijk en Amsterdam Centraal een stel gezien wat drugs gebruikend de wc uitrolde.
Gewoon legaliseren die handel. Ze doen het toch wel en dan hoeft het ook niet stiekem (y)
Dat ben ik met je eens, dan moeten we wel zorgen dat het de zelfde status krijgt als roken.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: PowLitie is op zoek naar Onveilige OV-trajecten

Bericht door isadora »

JeffreyMeijer schreef:.....
Dat ben ik met je eens, dan moeten we wel zorgen dat het de zelfde status krijgt als roken.
Hoe bedoel je dat? Een pilletje roken, een spuitje roken?
Ik vat hem niet helemaal.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: PowLitie is op zoek naar Onveilige OV-trajecten

Bericht door Jef400 »

Ik bedoelde te zeggen het drugsgebruik wetgevend de zelfde status te geven als roken. Je kan het beter openbaren dan het zijn gang te laten gaan in het criminele circuit.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: PowLitie is op zoek naar Onveilige OV-trajecten

Bericht door htm_tram »

Plan-V444 schreef:Hermes Service en Veiligheid heeft volgensmij maar 4 medewerkers die in de Hermes-winkel werken of koffie drinken.
Hierdoor is het onveilig op lijnen zoals 1/20/149 en 150.
Veolia Haaglanden doet het ook goed. Krijgen geld voor een x aantal controlle personeel. Daarvan ze voor de concessie Haaglanden 3 Boa's en een x aantal toezicht houders. Kantoor personeel staat op papier dus ook aangeduid als toezichthouder waar ze dus wel betaald voor krijgen naar dat werk dus nooit doen omdat ze alleen in het kantoor te vinden zijn...

De Boa's zijn een ook een lachertje... Als er 1 ziek is of vakantie heeft mogen ze alleen toezicht houden omdat ze dan met 2 man zijn en niet net 3 man. (Regel vanuit het bedrijf)

Heb je een probleem in Leiden en je roept de regie op en dan zitten ze in het Westland. ;) of andersom.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: PowLitie is op zoek naar Onveilige OV-trajecten

Bericht door marlies »

htm_tram schreef:
De Boa's zijn een ook een lachertje... Als er 1 ziek is of vakantie heeft mogen ze alleen toezicht houden omdat ze dan met 2 man zijn en niet net 3 man. (Regel vanuit het bedrijf)
Dat vind ik op zich niet raar eigenlijk. Al zou je denken dat 2 wel genoeg is en je de grens bij 1 trekt. Maar het probleem is niet dat ze dan alleen maar toezicht mogen houden ivm een veiligheidsregel maar dat er bij ziekte niet een invaller wordt geregeld zodat ze gewoon hun werk kunnen doen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: PowLitie is op zoek naar Onveilige OV-trajecten

Bericht door deadlock »

JeffreyMeijer schreef:Dat ben ik met je eens, dan moeten we wel zorgen dat het de zelfde status krijgt als roken.
En alcohol inderdaad.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: PowLitie is op zoek naar Onveilige OV-trajecten

Bericht door Ennes »

marlies schreef: Dat vind ik op zich niet raar eigenlijk. Al zou je denken dat 2 wel genoeg is en je de grens bij 1 trekt. Maar het probleem is niet dat ze dan alleen maar toezicht mogen houden ivm een veiligheidsregel maar dat er bij ziekte niet een invaller wordt geregeld zodat ze gewoon hun werk kunnen doen.
Dat lijkt mij niet zo vreemd, als jij 3 FTE hebt voor BOA, en de bedrijfs regels 3 BOA's in team is, kan je moeilijk nog ergens een reserve BOA hebben die je kan inzetten bij ziekte, deze zou dus ook als hij niet ingezet wordt betaald moeten worden.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: PowLitie is op zoek naar Onveilige OV-trajecten

Bericht door Suus »

Weet jij, Ennes, toevallig hoe dat bij NS zit? De samenstelling van S&V-teams wisselt daar nog wel eens, zo zag ik gisteren zowel 3 personen, 2 personen als 4 personen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: PowLitie is op zoek naar Onveilige OV-trajecten

Bericht door Mr-W »

htm_tram schreef:
Plan-V444 schreef:Hermes Service en Veiligheid heeft volgensmij maar 4 medewerkers die in de Hermes-winkel werken of koffie drinken.
Hierdoor is het onveilig op lijnen zoals 1/20/149 en 150.
Veolia Haaglanden doet het ook goed. Krijgen geld voor een x aantal controlle personeel. Daarvan ze voor de concessie Haaglanden 3 Boa's en een x aantal toezicht houders.

De Boa's zijn een ook een lachertje... Als er 1 ziek is of vakantie heeft mogen ze alleen toezicht houden omdat ze dan met 2 man zijn en niet net 3 man. (Regel vanuit het bedrijf)

Heb je een probleem in Leiden en je roept de regie op en dan zitten ze in het Westland. ;) of andersom.
Wat is eigenlijk het verschil tussen een BOA en een toezichthouder ?
Bij Hermes controleren minimaal 2 mensen de bus.Maar ik denk dat over het controlebeleid/het gebrek eraan bij Hermes andere forumers meer vanaf weten dan ik.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: PowLitie is op zoek naar Onveilige OV-trajecten

Bericht door Wubbo »

Bee schreef:Weet jij, Ennes, toevallig hoe dat bij NS zit? De samenstelling van S&V-teams wisselt daar nog wel eens, zo zag ik gisteren zowel 3 personen, 2 personen als 4 personen.
Bij NS is het minimaal met 2 personen, maar NS heeft een grote groep S&V-medewerkers dus je collega wisselt nog wel eens.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten