Korte vragen #5

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9273
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Korte vragen #5

Berichtdoor Ardan » Vr 06 Dec 2013, 18:27

Hier is het, kom je volgens mij met lijn 20 langs. Heb hem in ieder geval eens vanuit de bus gezien. https://maps.google.nl/?ll=52.129516,6. ... 5,,0,-2.19
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
mijack1985
Berichten: 950
Lid geworden op: Za 22 Jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor mijack1985 » Vr 06 Dec 2013, 18:56

Thanks, adres is dus juist. Ik kijk nog ff hoe ik ga, auto of OV
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2382
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Mr-W » Vr 06 Dec 2013, 20:35

Waarom is de trein Lille Flanders-Antwerpen Centraal soms gesplitst in Kortrijk ?(zowel doordeweeks als in het weekend)
Heeft dit te maken met een tekort aan Deense neuzen die Frankrijk in mogen ?
Welk materieel rijdt de trein Lille -Kortrijk IC 19729?
En wat rijdt er tussen Kortrijk en Antwerpen centraal in IC 740?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31523
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Suus » Vr 06 Dec 2013, 20:38

In de 19729 rijdt één MS96, deze rijdt daarna integraal verder als trein 740 naar Antwerpen.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9273
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Ardan » Vr 06 Dec 2013, 20:39

Dat is intercity C, die rijdt Lille-Kortrijk, en splitst zich dan in een deel naar Brugge en Oostende, en een deel naar Gent en Antwerpen.
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

MdJ
Berichten: 3804
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor MdJ » Vr 06 Dec 2013, 20:50

Denk wel dat dat goed is. De stalling ligt aan de paralelweg (zie google maps: de halte "Paralelweg" ligt er voor...), ten oosten van de rotonde in die weg. En de stalling is vrij goed te zien, dus dat moet wel lukken
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Daniel » Di 10 Dec 2013, 14:43

Even ter bevestiging: klopt het nou dat lijn 4 op Utrecht Centraal bij dezelfde halte als lijn 8 (ri. Diakonessenhuis) stopt. Meen dat van ´t weekend gezien te hebben, maar lijn 4 staat niet op de plattegrond van het busstation...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11160
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Meltrain » Di 10 Dec 2013, 19:58

Ik denk dat Qbuzz het niet de moeite waard vond om die lijn nog op de plattegrond (en de lijnennetkaart) te zetten aangezien die toch medio januari opgeheven wordt.
Is wat voor te zeggen.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Daniel » Di 10 Dec 2013, 21:06

Ja ik snap dat 'ie er niet op staat, maar aangezien ik die lijn vanmiddag moest hebben wilde ik wel graag weten waar 'ie nou eigenlijk stopt. Inderdaad bij de halte van 8 (A3) dus al staat 'ie in de praktijk bij A4 omdat hij er tegelijk met 8 is die A3 al bezet houdt. Op het haltebord hebben ze wel een stickertje "4" geplakt.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Milco
Berichten: 3579
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Milco » Wo 11 Dec 2013, 12:42

Een deel van de Mat'64's was/is opgevoerd voor de Emmerlijn waar ze destijds reden. Dit hield toch in dat ze sneller konden optrekken of zoiets? Maar wat nou als er een 'gewone' Mat'64 op de Emmerlijn reed? Had dat dan direct gevolgen voor die (en/of de overige) trein(en)? Ik heb ooit een keer van Hardenberg naar Emmen gereisd waarbij één niet-opgevoerd stel aan een wel-opgevoerd stel was gekoppeld en heel toevallig hadden later op de middag diverse treinen vertraging. Zou dat ermee te maken kunnen hebben? Ik ben wel nieuwsgierig naar de antwoorden op deze vragen! Bedankt! *O*
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

MdJ
Berichten: 3804
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor MdJ » Wo 11 Dec 2013, 13:12

Er zat een blokje voor de derde stand van de tractiehendel. (vergelijkbaar met dat je in de auto een blok hout onder je gaspedaal stopt zodat je het gas niet helemaal in kan drukken)

De stellen 936-965 hebben ze dat blokje eruit gehaald en konden dus wel naar de derde stand, waardoor ze dus ook sneller optrokken. Op het moment dat zo'n treinstel voorop zat, schakelde de andere stellen mee (want: motorisch waren ze niet aangepast). Op het moment dat een ander treinstel voorop zat, had je de fysieke beperking van dat blokje.

Dienstregeling is te halen met een niet-opgevoerd treinstel, maar dan was er totaal geen speling meer.
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor deadlock » Wo 11 Dec 2013, 14:46

De hoogste parallelle stand was geblokkeerd. Dat is iets anders dan de derde stand ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9273
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Ardan » Wo 11 Dec 2013, 18:25

En rijden de oude Emmerlijn-Veetjes nu gewoon kriskras door het land? Zo af en toe zie ik er eentje hier voorbijtuffen op de s7000. Maar zijn er plannen om ze op één lijn te zetten en daarmee de drgl op die lijn iets te versnellen?
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor deadlock » Wo 11 Dec 2013, 20:01

Dat zou best kunnen. Las ik niet ergens dat ze in het zuiden veel rondrijden?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31523
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Suus » Wo 11 Dec 2013, 20:36

Not gonna happen.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2382
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Mr-W » Wo 11 Dec 2013, 21:39

De emmerlijn plan-v hebben ook een tijdje in s9600 gereden.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4002
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor reisthijs » Wo 11 Dec 2013, 22:02

Ardan schreef:En rijden de oude Emmerlijn-Veetjes nu gewoon kriskras door het land?
Ja.

Ardan schreef:Maar zijn er plannen om ze op één lijn te zetten en daarmee de drgl op die lijn iets te versnellen?
Natuurlijk niet daar hebben we SLT voor.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
marlies
Berichten: 2060
Lid geworden op: Za 10 Aug 2013, 15:34

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor marlies » Za 14 Dec 2013, 19:55

Om mij onduidelijke redenen heeft NS mij van een nieuwe OVC voorzien. In de begeleidende brief zeggen ze dat ik mijn saldo en automatisch opladen via www.ns.nl/nieuwekaart kan overzetten. Die URL bestaat alleen niet. Iemand een idee hoe ik dat wel doe? Via de horrorsite van TLS gok ik?

Hejeve
Berichten: 10
Lid geworden op: Wo 12 Jun 2013, 21:32

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Hejeve » Za 14 Dec 2013, 20:04

marlies schreef:Om mij onduidelijke redenen heeft NS mij van een nieuwe OVC voorzien. In de begeleidende brief zeggen ze dat ik mijn saldo en automatisch opladen via http://www.ns.nl/nieuwekaart kan overzetten. Die URL bestaat alleen niet. Iemand een idee hoe ik dat wel doe? Via de horrorsite van TLS gok ik?


Toen ik mijn nieuwe OVC kreeg(die ik zelf heb aangevraagd om ik de oude kwijt was) was automatisch opladen er al opgezet. Misschien kun je kijken of dat bij jou ook het geval is?

Gebruikersavatar
marlies
Berichten: 2060
Lid geworden op: Za 10 Aug 2013, 15:34

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor marlies » Za 14 Dec 2013, 20:06

Oh, goeie, dat zou kunnen. :)

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Vinny » Za 14 Dec 2013, 20:59

webguy schreef:Maar het is tegelijk een operationele ramp om te zorgen dat er personeel staat met kaartjes om uit te geven voor elke aankomende Thalys...

Mwah zo werkt het in de UK ook. Papieren kaartje van internet uitprinten en op London Waterloo Station een beveilgingsmedewerkster aantreffen die op vertoon van het vervoersbewijs het poortje opent. Werkte prima :Y
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11160
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Korte vragen #4

Berichtdoor Meltrain » Za 14 Dec 2013, 22:17

Inderdaad. Hetzelfde geldt als je op Liverpool Street aankomt en een ticket van Stena Line hebt.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4002
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor reisthijs » Zo 15 Dec 2013, 17:56

Hetzelfde geldt overal in de UK.
En als er niemand is om naar je vervoerbewijs te kijken: dan staan alle poortjes gewoon open.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7694
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor webguy » Ma 16 Dec 2013, 12:18

In Nederland hebben we de actuele spoorkaart. Wie o wie heeft voorbeelden hiervan gezien buiten Nederland/binnen Europa?
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31523
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Suus » Ma 16 Dec 2013, 13:31

Rame à l'approche


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yahoo [Bot] en 1 gast