Korte vragen #5

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #5

Bericht door Ardan »

Tuurlijk kan dat daar. Je hebt er een Appie togo, Julia's, Brooodzaak, Smullers en een paar kiosken, op elk perron één behalve perron 9/10. Verder nog wat tokootjes achter het station op het Lubeckplein. Voor een supermarkt moet je iets verder, er zit een Jumbo op de Veemarkt.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door Suus »

Er zit ook een Hema met cafétaria in het stationsgebouw. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen #5

Bericht door dylanwild94 »

en er zit een smullers.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #5

Bericht door Ardan »

Oh ja, de Hema. Ik wist dat ik er één vergeten was :')
Ik doe ook maar wat
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Korte vragen #5

Bericht door julsteren »

Ah bedankt, en bij een van die zaakjes een broodje kopen lukt wel als je aankomt op spoor 15 om 12:10 en weer van de stationsbodem verdwijnt om 12:45 van spoor 3a?
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door Suus »

Wat denk je zelf? :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Korte vragen #5

Bericht door julsteren »

Je weet maar nooit met wachtrijen bij winkels/restaurants, en ik ben niet echt bekend met het station zelf daar.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #5

Bericht door Gekko123 »

Ik kan je uit eigen ervaring melden dat je dan heel erg ruim de tijd hebt. Zelfs vanaf spoor 9/10 kun je binnen 15 minuten weer op datzelfde perron staan nadat je even snel je lunch hebt gehaald bij de Brooodzaak.

Overigens is de spoornummering daar niet heel logisch, maar daar kom je snel genoeg achter. Spoor 11 t/m 16 zijn namelijk kopspoortjes vlak bij spoor 1, terwijl spoor 10 een eind over de loopbrug licht. Kijk anders even op sporenplan.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Korte vragen #5

Bericht door mijack1985 »

Zit nu Nederland van Boven te kijken. Met een item over de Tweede Maasvlakte. Is dat gebied überhaupt per OV te bereiken??
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #5

Bericht door Meltrain »

Nee.
Het dichtst in de buurt komt de RET Fast Ferry vanaf Hld (Hoek van Holland), maar die komt niet op de Tweede Maasvlakte (alleen op de Eerste).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen #5

Bericht door dylanwild94 »

nee totaal niet na de botlek houd het namelijk al op met ov en vondelingenplaat is ook niet per ov te bereiken. :roll:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Korte vragen #5

Bericht door baladid »

Er was eens een bus 113, maar die is opgeheven. Er schijnen wel pendelbusjes van bedrijven te zijn.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Korte vragen #5

Bericht door Ronald »

Ik ben in (meen ik) 2010 een keer bij het bezoekerscentrum geweest van Maasvlakte 2, toen inderdaad met de ferry van Hoek van Holland naar de Maasvlakte en verder met bus 113. Die reed toen ook in het weekend. Zat niemand in trouwens, dat moge duidelijk zijn.
Ik verbaasde me wel over de uitgestrektheid, en hoever het van Rotterdam ligt (stond ruim 40 km op de wegwijzers geloof ik).
Laatst gewijzigd door Ronald op do 02 jan 2014, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Korte vragen #5

Bericht door mijack1985 »

Bedankt voor de snelle reacties zeg. Kwam pas halverwege dat programma binnen, en lieten ze een stukje zien van de Tweede Maasvlakte. Er schijnt daar een strand te zijn en zo. Maar jammer dat het niet bereikbaar is (per ov), leek me wel machtig mooi daar zeg.
Laatst gewijzigd door mijack1985 op do 02 jan 2014, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen #5

Bericht door dylanwild94 »

dat zijn inderdaad bussen van leo rilngelberg die rijden in opdracht van de ect maar is ook alleen maar voor werknemers volgens mij.

edit ohja de fast ferry die meer niet vaart als vaart. :mrgreen: maar die komt toch ook op de 2e maasvlakte de pistoolhaven.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #5

Bericht door Meltrain »

De 'halte' Pistoolhaven is nog verder weg van de Tweede Maasvlakte dan de 'halte' Maasvlakte zelf.
Overigens mag je wel de fiets meenemen aan boord van de Fast Ferry, dus dat zou een idee kunnen zijn. T/m april vaart hij alleen niet in het weekend.
hidihi schreef: 1. De belbus. Hoe regelen vervoersbedrijven dat? Wordt er een aparte taxi ingezet als zo'n belbus rit besteld wordt of wordt zo'n rit gecombineerd met zorgvervoer reizigers?
Toevallig ben ik zelf vorige week meegeweest met een belbus. Nu werd deze lijn sowieso al door een taxibedrijf gereden (meestal met een 15-persoonsbusje), dus deze belbusrit werd met een taxi gereden aangezien ik de enige reiziger was. De chauffeur zag gewoon op zijn schermpje dat jij belbus 25 van Zweelo naar Coevorden was en dat hij om 9:29 op het busstation van Zweelo moest zijn en één reiziger (met mijn achternaam) naar het station van Coevorden moest brengen.
Aangezien er ook verder geen reserveringen waren, kon hij sneller doorrijden en zelfs een stukje afsnijden, waardoor we tien minuten te vroeg aankwamen. :P
Laatst gewijzigd door Meltrain op do 02 jan 2014, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen #5

Bericht door dylanwild94 »

ik denk dat ik er nog bij mag vertellen dat die fast ferry niet zo betrouwbaar is -o-
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #5

Bericht door Thom91 »

Tweede maasvlakte is wat spoor betreft echt geen fuck aan trouwens. Nauwelijks cargo en vooral veel zand. Waalhaven is veel interessanter.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door Geert »

baladid schreef:Kan men ergens op internet natrekken welke treinen met welk materieel gereden worden en of ze wifi hebben?
Het gaat om de t2048 morgen en de t773 op maandag.
[advertentie] Als je een Android telefoon hebt kun je het materieel ook vanaf 70 minuten voor vertrek in de rijdendetreinen app vinden :-) [/advertentie]
hidihi schreef:2.Goedkoop internationaal reizen is erg populair. Bij het goederenvervoer zie je dit ook. Dus ik dacht je kunt goedkope internatinale treinkaartjes verkopen als een passagiers rijtuig aan een regulieren (goederen) bloktrein koppelt. ik zie dit niet snel gebeuren maar zou je dit in theorie uit kunnen voeren? Hoe zit het met de volgende aspecten?
Rond de eeuwwisseling is dit idee al eens uitgevoerd met de Overnight Express. Werd niet echt een succes om verschillende redenen.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Korte vragen #5

Bericht door baladid »

Kan ik uit een Nederlandse kaartautomaat ook een kaartje met een ander vertrekstation halen? (Dus in Utrecht een Kaartje Den Haag-Rijswijk?)
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #5

Bericht door Ardan »

Jazeker. Nadat je de eindbestemming hebt ingevoerd, op de naam van het beginstation tikken en de gewenste invoeren.
Ik doe ook maar wat
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Korte vragen #5

Bericht door baladid »

Bedankt. Dus eerst Eind- en dan beginbestemming? Druist tegen mijn logica in, dat had ik dus nooit gevonden. Bedankt!
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door Suus »

Je kan ook eerst je beginbestemming aanpassen, gewoon op het blokje waar dat in staat tippen en je krijgt het letterscherm, er zit geen specifieke lineaire volgorde in zoals bij Duitse of Belgische automaten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Korte vragen #5

Bericht door mijack1985 »

Er is helemaal geen cargo topic of wel?? Vond dit artikel op het net, en volgens mij is dat toch wel groot nieuws.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door deadlock »

mijack1985 schreef:Er is helemaal geen cargo topic of wel?? Vond dit artikel op het net, en volgens mij is dat toch wel groot nieuws.
Hoort eigenlijk gewoon in een eigen topic ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten