Korte vragen #5

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door Daniel »

90 is qua route echt een aanrader, fraai stuk de Lekdijk over en dwars door het vestingstadje Nieuwpoort. De 388 is wat dat betreft veel saaier en, aannemende dat je het met een kruidvat-dagkaartje wil gaan doen, rijdt niet in het weekend.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7124
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Korte vragen #5

Bericht door Klaasje »

De 120 is op delen een heel leuke lijn maar op andere delen wat saai. Wel leuk als je toch wat tijd over hebt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door Suus »

Om precies te zijn, de route tussen Maarssen en Abcoude is leuk, de rest is stom.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #5

Bericht door Meltrain »

Als je van bomen houdt, is de 195 wel leuk, anders minder. Je hebt helaas geen uitzicht op de Lek. 295 is zo mogelijk nog saaier (want die gaat niet door Benschop). Je kunt ook reizen tot Bergambacht en dan overstappen op lijn 194.
Lijn 196 vanaf Gouda is wel een leuke lijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Korte vragen #5

Bericht door mijack1985 »

Staat niet op je lijstje, maar waarom niet lijn 50 vanaf busstation centrumzijde (of hoe het ook hee)t. Mooie lijn naar Wageningen en daar overstappen op bv een lijn 45 naar Tiel (ik noem maar wat hoor).
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Korte vragen #5

Bericht door Mr-W »

mijack1985 schreef:Staat niet op je lijstje, maar waarom niet lijn 50 vanaf busstation centrumzijde (of hoe het ook hee)t. Mooie lijn naar Wageningen en daar overstappen op bv een lijn 45 naar Tiel (ik noem maar wat hoor).
lees net op lijn50.nl dat het de mooiste lijn in Nederland is,dus ga die op het begin van de dag doen.Bedankt voor de tip.Lees op de Wiki dat lijn 50 en Lijn 51 ooit samen 1 lijn waren,is het stuk Arnhem-Wageningen ook de moeite waard ?

Rondje wordt dan lijn 23- s32200 - s3100 -(eventueel lijn 51)- lijn 50 - IC naar Rtd - metro naar kralingse zoom, Randstadrail naar Den Haag en dan via Rsd terug naar Helmond.
Ben van plan om op Carnavalszaterdag te reizen,zijn er dan omleidingen en dat soort dingen te verwachten op een van deze lijnen of ben ik al ver genoeg naar het noorden om daar geen last meer van te hebben ?
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Korte vragen #5

Bericht door MdJ »

Je zult om lijn 50 te kunnen pakken toch naar Wageningen moeten... Dan is lijn 52 of 53 vanaf Arnhem (/Zuid) interessanter dan de 52 of 88 vanaf Ede=Wageningen. Lijn 51 zou ik alleen pakken als dat minder lang wachten oplevert, en zeker niet om extra op te wachten.
Bij twijfel: gebruik beton.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Korte vragen #5

Bericht door mijack1985 »

Graag gedaan Mr-W ;-)
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #5

Bericht door Meltrain »

Rtd - Kralingse Zoom - Den Haag?
Je weet dat je dan twee keer moet overstappen op Beurs?
En waarom wil je naar Kralingse Zoom? Het is daar heel saai. Je kunt beter met de tram een stukje door Rotterdam rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door Milco »

@Mr-W: Ik vind buslijn 70 een erg mooie en leuke route hebben, tussen Amersfoort, Soest en Hilversum. Rijdt in Soest via erg smalle straatjes wat ik altijd leuk vind! En lijn 120 is ook inderdaad een mooie route naar mijn mening. Ik weet niet waar je verder naartoe wilt die dag, maar lijn 392 rijdt van Amsterdam CS naar Zaandam via Oostzaan en dat is ook niet de allerbreedste route... :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Korte vragen #5

Bericht door Mr-W »

Milco schreef:@Mr-W: Ik vind buslijn 70 een erg mooie en leuke route hebben, tussen Amersfoort, Soest en Hilversum. Rijdt in Soest via erg smalle straatjes wat ik altijd leuk vind! En lijn 120 is ook inderdaad een mooie route naar mijn mening. Ik weet niet waar je verder naartoe wilt die dag, maar lijn 392 rijdt van Amsterdam CS naar Zaandam via Oostzaan en dat is ook niet de allerbreedste route... :)
Ik wil ook nog naar regio Haaglanden. Verder is het afhankelijk waar DD-AR gaat rijden, stel dat die op s5500 komt te rijden dan gaat lijn 70 op het lijstje. Hou zelf ook van smalle wegen,vooral als ze door het bos gaan, zoals Lijn 400 Eindhoven, Station - Airport bij Landaard in Eindhoven.(tip voor de liefhebber,op de Oirschotsedijk in Eindhoven waar er 'nog' geen Fietspad is en lijn 400 langs rijdt,staan een flink aantal Man Lion's city ex HTMbuzz)
Lijn 23 Boxmeer Station - Helmond Station heeft ook een hele mooie route over de Stippelberg en de Peel,vooral als het schemerig of mistig is deze lijn echt de moeite waard en in sommige dorpen is het soms krap vanwege geparkeerde auto's en met een beetje geluk kom je onderweg de goede moordenaar tegen,(een toeristentram ding)

@Meltrain Ik wil naar de Kralingsezoom vanwege die Parkshuttle dingen,heb er namelijk nog nooit ingezeten.
@Daniel ik heb een Kruidvat OV dagkaart dus kan alleen op zaterdag of zondag deze tour maken.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #5

Bericht door Meltrain »

De ParkShuttle rijdt niet in het weekend, dus dat gaat niet lukken.
DD-AR rijdt pas weer vanaf april, dus dat wordt hem ook niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Korte vragen #5

Bericht door Mr-W »

Meltrain schreef:De ParkShuttle rijdt niet in het weekend, dus dat gaat niet lukken.
DD-AR rijdt pas weer vanaf april, dus dat wordt hem ook niet.
Dan sla ik heel Rtd over en ga vanaf Ut meteen met de s2000 naar Gvc of via Leiden met s8800
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Korte vragen #5

Bericht door marlies »

Ik heb vast iets gemist, maar hoezo en sinds wanneer geldt dit:

Afbeelding

Afbeelding

In de Sprinter Groningen-Zwolle mag je dus geen fietsen meer meenemen (zo te zien ongeacht tijdstip), maar in de ICs wel gewoon. Tis hetzelfde materieel (VIRM en ICM), qua drukte is er ook weinig verschil tussen beide. Hoezo dan? Of mogen fietsen in Sprinters helemaal niet meer? Dat zou wel ver gaan.

edit: dit is op dezelfde dag trouwens, ik had de melding de ene keer wel meegecopypaste en de andere keer niet
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #5

Bericht door Thom91 »

Vast een foutje.
Komt wel goed schatje.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Korte vragen #5

Bericht door Srananbloke »

Op spoor 8/9 in Arnhem bevond zich al een tijdje een grote TBP met de actuele vertrektijden vanaf die sporen. Tijdens het plaatsen van de nieuwe informatiezuilen is dit scherm vervangen door een HD-versie, geïntegreerd in de nieuwe infozuil. Wat ik me dan wel afvraag, waarom is uitsluitend spoor 8/9 van zo'n scherm voorzien?
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1125
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen #5

Bericht door Tochjo »

Samenstelling van internationale treinen?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door webguy »

Het is een Hispeed ding - het is de digitale versie van het treinsamenstellingen bord. Hispeed stopt eigenlijk alleen maar op die perrons in Arnhem, vandaar alleen daar. Hoewel het er uit ziet als de Infoplus borden boven de perrons - is het een ander bord.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door Geert »

Is de rijtuigvolgorde op die schermen eigenlijk actueel? In Rotterdam wordt steeds omgeroepen dat je voor de actuele rijtuigvolgorde op die borden moet kijken, maar ik kijk te weinig op die borden om ook vast te stellen of die info klopt.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door webguy »

Ik heb er keer gestaan dat het ding halverwege wijzigde...
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door tsov »

Toen ik die dingen begin dit jaar regelmatig zag op spoor 15 in Amsterdam stond de Fyra vaak achterstevoren ten opzichte van de afgebeelde samenstelling op het bord. Maar geen idee hoe dat nu is.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door Suus »

Als de IC Berlijn of ICE in omgekeerde volgorde rijdt gaat het meestal wel goed, maar met de Fyra/IC Direct hoor je er eigenlijk nooit wat over. Ik weet ook niet of het zo erg is gezien het zeer beperkte aantal mensen met een reservering, maar de rijtuigen staan in de juiste volgorde wel efficiënter op de stations dan andersom. De juiste volgorde is als rijtuig 21 aan de kant van Breda zit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen #5

Bericht door dylanwild94 »

ik heb nog een NS-dagkaartje van de Kruidvat liggen en daar staat dat hij met toeslag gelding is in de FYRA maar kan er dan ook gewoon in de intercity direct mee in stappen het is namelijk geen FYRA :twisted: :twisted:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door Busfoto.nl »

Weet iemand hoe je nog een persoonlijke Ov-chipkaart met de opdruk van een specifiek OV-bedrijf kan aanvragen? Vroeger kon je door te de URL op ov-chipkaart.nl te veranderen kiezen tussen enkele verschillende lay-outen, maar dit lukt me op het moment niet.

Overigens reis ik op het moment met de speciale Valleilijn-chipkaart, maar deze aanvraag is voor iemand anders. Jammer dat de strippenkaart-chipkaart een anonieme kaart is waar ik geen abonnement op kan zetten. Anders reisde ik daar mee.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten