Korte vragen #5

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #5

Bericht door Thom91 »

Het is namelijk ook geen vraag natuurlijk! :mrgreen:
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #5

Bericht door Meltrain »

In dit verslag zie ik een aantal foto's van de s140 die in Duitsland met een BR 120 rijdt. Komt dat vaker voor of was dit een afwijking? Ik weet namelijk niet beter dan dat hij met een BR 101 hoort te rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door Suus »

Het gebeurt niet vaak, maar de 120 is bij Fernverkehr in principe de vervanger van de 101 als een dergelijke loc niet beschikbaar is. Daarnaast draait de 120 ook nog wel eigen diensten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #5

Bericht door Thom91 »

Toevallig reed de 141 op woensdag 25 dec ook met een 120'er. Ik denk dat het toeval is en dat je vooral geluk moet hebben. Bezoek anders een drehscheibe-online.de, misschien dat ze het daar weten ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #5

Bericht door Meltrain »

Bedankt voor het antwoord. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Korte vragen #5

Bericht door Mr-W »

Wat is dit product en kun je dit bij NS op een wegwerpchipkaart aanschaffen ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door reisthijs »

http://lbiwebforms.ns.nl/Dagkaarten/Aanvraag

"Met dit formulier kunt u zakelijke dagkaarten aanvragen. Minimum afname is 100 stuks."
"Laat je ledematen bewegingen maken"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door webguy »

Is inderdaad een zakelijk product. Verder is het productassortiment voor de CT/wegwerpchipkaart nog niet bekend. Ik zou niet raar opkijken als je "1 dag Trein Vrij" dan in eerst instantie niet kan kopen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #5

Bericht door Hainje »

Mr-W schreef:Wat is dit product en kun je dit bij NS op een wegwerpchipkaart aanschaffen ?
[Foto]
Oeh, me wantz! Afbeelding
Laatst gewijzigd door webguy op zo 05 jan 2014, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto uit quote
🍉
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Korte vragen #5

Bericht door Mr-W »

Heb hem helaas niet zelf,maar op marktplaats zijn er mensen die die kaarten verkopen.
Is dit trouwens wel toegestaan om die kaarten door te verkopen ?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door Suus »

Dit zal wel de opvolger zijn van de papieren dagkaarten die je in 2013 nog had voor zakelijk gebruik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door reisthijs »

Bee schreef:Je kan ook eerst je beginbestemming aanpassen, gewoon op het blokje waar dat in staat tippen en je krijgt het letterscherm, er zit geen specifieke lineaire volgorde in zoals bij Duitse of Belgische automaten.
Dat kon vroeger wel, maar tegenwoordig moet je altijd eerst de eindbestemming kiezen.Daarna krijg je dat blokje met beginstation pas te zien.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #5

Bericht door Meltrain »

Mag je met een SOV buiten je vrij-reizen-periode eigenlijk nog met een papieren kortingskaartje reizen?
En zo nee, je medereizigers wel?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door Suus »

Volgens http://studentenreisproduct.nl/reizen/i ... ecken.aspx moet je altijd in- en uitchecken tenzij je naar het buitenland reist.

Meereiskorting mag nog wel met papieren kaartjes, maar onduidelijk is nog voor hoe lang.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Korte vragen #5

Bericht door Ronald »

Met een "nieuw abonnement" reis je nog met korting als je voor 15:55 uur incheckt. Je mag je reis dan met korting afmaken. Geldt dit ook voor internationale reizen? Met andere woorden, mag ik een internationaal (papieren) ticket Amersfoort-Antwerpen met korting kopen als ik om 15:55 uur uit Amersfoort vertrek en in Rotterdam overstap op de IC naar Antwerpen van 17:08 uur? Of moet het laatste traject volgens vol tarief en moet ik voor korting op saldo reizen tussen Amersfoort en Rotterdam?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #5

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Volgens http://studentenreisproduct.nl/reizen/i ... ecken.aspx moet je altijd in- en uitchecken tenzij je naar het buitenland reist.

Meereiskorting mag nog wel met papieren kaartjes, maar onduidelijk is nog voor hoe lang.
Is het tegenwoordig verplicht? Hebben ze ook stiekem ingevoerd.
Komt wel goed schatje.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Korte vragen #5

Bericht door Karl »

Als dat zo is, dan had daar wel iets meer publiciteit aan mogen worden gegeven...
Het is een spectrum.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door webguy »

Volgens mij is het er ergens in gefietst met nieuwe voorwaarden toen studenten zelf een OVC moesten leveren. In de nieuwere versie van de voorwaarden werd het verplicht.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door reisthijs »

Is dat niet gewoon aangepast tegelijk met het 'oplossen' van het dubbel opstaptarief?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Korte vragen #5

Bericht door baladid »

Andere Vraag: Hoe zit her precies met het weeknummer van de stempels van de machinisten.
Officieel hebben we deze week week 2, maar mijn gisteren gekochte kaartje in de tram/Randstadrail van Loosduinen naar Laan v NOI stond als jaar 2014, als dag "MA", maar als week week 1.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #5

Bericht door Meltrain »

Waarom krijgen stations waar alle IC's stoppen (zoals Lelylaan, Deurne t/m Blerick, alles boven Amr enz.) niet gewoon de IC-status? Dat scheelt een hoop overbodige info op de TBP's en T7's.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Korte vragen #5

Bericht door fogeltje »

Meltrain schreef:Waarom krijgen stations waar alle IC's stoppen (zoals Lelylaan, Deurne t/m Blerick, alles boven Amr enz.) niet gewoon de IC-status? Dat scheelt een hoop overbodige info op de TBP's en T7's.
Dat is vragen om een Mastwijk in elk van die dorpen als de IC daar ooit gaat "verdwijnen" en "vervangen wordt door een stoptrein".
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen #5

Bericht door Tochjo »

baladid schreef:Andere Vraag: Hoe zit her precies met het weeknummer van de stempels van de machinisten.
Officieel hebben we deze week week 2, maar mijn gisteren gekochte kaartje in de tram/Randstadrail van Loosduinen naar Laan v NOI stond als jaar 2014, als dag "MA", maar als week week 1.
Misschien een foutje? In het strippenkaarttijdperk stapte ik ooit eens over met 13 gestempelde strippen, die ik keurig gecontroleerd had op zone, tijd en weekdag. Bleek het weeknummer niet te kloppen. De nieuwe chauffeur maakte er gelukkig geen punt van :)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #5

Bericht door Thom91 »

Meltrain schreef:Waarom krijgen stations waar alle IC's stoppen (zoals Lelylaan, Deurne t/m Blerick, alles boven Amr enz.) niet gewoon de IC-status? Dat scheelt een hoop overbodige info op de TBP's en T7's.
Interne kwestie. Dan dienen ze ook voorzien te zijn van Intercity station beleving en meuk. Dat is onbetaalbaar.
Komt wel goed schatje.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Korte vragen #5

Bericht door Ronald »

baladid schreef:Andere Vraag: Hoe zit her precies met het weeknummer van de stempels van de machinisten.
Officieel hebben we deze week week 2, maar mijn gisteren gekochte kaartje in de tram/Randstadrail van Loosduinen naar Laan v NOI stond als jaar 2014, als dag "MA", maar als week week 1.
Is gewoon fout, kaartje was vorige week maandag geldig (het weeknummer loopt t/m zondag).
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten