Pagina 10 van 11

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: wo 08 jan 2014, 22:39
door matti93
Daniel schreef:
Kevster schreef:Qbuzz via een omgebouwde 27 MC
Qbuzz Utrecht lijkt dat weer niet te hebben trouwens. Is me althans nog niet opgevallen tot op heden.
In Utrecht is er direct contact tussen lijn 12 en de perronchef die in de spits de inzet van de bussen regelt. Of lijn 12 ook onderling kan communiceren weet ik niet. De andere verbindingen lopen allemaal via de (regionale) verkeersleiding.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: wo 08 jan 2014, 22:53
door BR628
Een buslijn kan niet uit zichzelf communiceren, hooguit de chauffeur die erop rijdt.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: wo 08 jan 2014, 23:19
door dylanwild94
matti93 schreef:
Daniel schreef:
Kevster schreef:Qbuzz via een omgebouwde 27 MC
Qbuzz Utrecht lijkt dat weer niet te hebben trouwens. Is me althans nog niet opgevallen tot op heden.
In Utrecht is er direct contact tussen lijn 12 en de perronchef die in de spits de inzet van de bussen regelt. Of lijn 12 ook onderling kan communiceren weet ik niet. De andere verbindingen lopen allemaal via de (regionale) verkeersleiding.
hoe moet ik me dat interpreteren. de bussen moeten bij de perronchef toestemming vragen om naar zijn halte te mogen rijden. :mrgreen:

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: wo 08 jan 2014, 23:42
door matti93
dylanwild94 schreef:
matti93 schreef:
Daniel schreef:
Kevster schreef:Qbuzz via een omgebouwde 27 MC
Qbuzz Utrecht lijkt dat weer niet te hebben trouwens. Is me althans nog niet opgevallen tot op heden.
In Utrecht is er direct contact tussen lijn 12 en de perronchef die in de spits de inzet van de bussen regelt. Of lijn 12 ook onderling kan communiceren weet ik niet. De andere verbindingen lopen allemaal via de (regionale) verkeersleiding.
hoe moet ik me dat interpreteren. de bussen moeten bij de perronchef toestemming vragen om naar zijn halte te mogen rijden. :mrgreen:
Volgens de site van U-OV:
Lijn 12 gaat flexibel rijden. Dit betekent dat er op de drukste momenten meer bussen zullen vertrekken en op de rustige momenten minder. Op maandag t/m vrijdag zal tussen 8:00 en 18:00 uur minimaal elke vijf minuten een bus op lijn 12 vertrekken.
In ochtendspits staat iemand op CS die zorgt dat er een (extra) bus komt als het druk is, in de middagspits staat iemand bij de Heidelberglaan.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: wo 08 jan 2014, 23:50
door dylanwild94
heeft qbuzz nog iemand nodig voor die baan?
ik houd me aanbevolen als het een beetje betaald. *O* *O* *O*
naar een halte kijken en als er meer dan zoveel mensen staan busje erbij roepen, kan ik wel!!!! :lol: :P

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 11 jan 2014, 13:18
door Z2N
In Rsd staan een aantal SGM-stellen met de tekst "update 2 feb 2014 gelukt" op de bestemmingsdisplays. Iemand enig idee waar dat dan over gaat?

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 11 jan 2014, 14:04
door Thom91
RIS update. Weet niet wat er per 2 februari veranderd, wijzigingsblad oid?

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 11 jan 2014, 14:23
door webguy
Het CDtje met reisinformatie is dan idd geupload. Kan zijn nav wijzigingsblad, maar misschien ook ivm namen van nieuwe stations, etc.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 11 jan 2014, 15:18
door Daniel
2 februari is inderdaad weer een nieuw wijzigingsblad.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 11 jan 2014, 20:04
door Ardan
Zo snel alweer?

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 11 jan 2014, 20:06
door Daniel
Da's de eerste van drgl 2014 ja (en ook al afgesloten voordat de dienstregeling ingaat)

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 11 jan 2014, 20:29
door webguy
Ardan schreef:Zo snel alweer?
Er is vast iemand het eea vergeten voor de nieuwe drgl. Of de geluidsfragmenten waren nu pas gereed, etc etc.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: zo 12 jan 2014, 02:21
door Suus
Ik vond al zelfs opvallend dat Hvsm al netjes in de omroep van SLT zit. Dat is een tijdje problematisch geweest.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: zo 12 jan 2014, 20:46
door waldo79
waldo79 schreef:Aangezien de NS een langlopende actie heeft rondom het product Weekend Vrij zit ik eraan te denken dat aan te schaffen.
Kan ik mijn VDU in dat abonnement omzetten?
Zo gezegd. ..zo gedaan. Eerste maandtermijn alweer ruim terug verdiend met een reisje naar Zuid-Limburg ;)

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: wo 15 jan 2014, 15:29
door fogeltje
Ik zit net in de trein van Amsterdam Centraal richting Utrecht en passeerde net het terrein waar ondermeer wat V250 treinen staan weg te rotten. Er stond ook een niet-Nederlandse ogende trein met nummer 1957. Wat is dat voor een trein en waar komt hij vandaan en wat staat hij daar te doen?

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: wo 15 jan 2014, 15:47
door reisthijs
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands-Zwitsers_TEE-treinstel
1957 is niet het materieelnummer maar het bouwjaar.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: wo 15 jan 2014, 17:03
door fogeltje
Dank. Leuk verhaal. Is die trein rijvaardigheid? Wikipedia vermeldt dat de motorwagen herbouwd moet worden maar die opmerking lijkt gedateerd. Ik kon echter niet opmaken of hij al een motorwagen had of twee stuurstandrijtuigen.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: wo 15 jan 2014, 17:08
door webguy
Dat laatste dus. De motorwagen was een broertje van de Plan U, maar dat is dus een nieuwbouw project.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: wo 15 jan 2014, 22:24
door fogeltje
Dank voor toelichting :) Die trein was in ieder geval een mooi aanblik tussen al die Fyrameuk.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: do 23 jan 2014, 19:37
door Plan-V444
Welke ritten van lijn 99 worden bediend door Diamond Tours?

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: do 23 jan 2014, 19:42
door BrengMe
Welke lijn 99 heb je het over?

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: do 23 jan 2014, 19:57
door Plan-V444

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: do 23 jan 2014, 20:53
door julsteren
Afbeelding
Wat mogen deze lampjes voorstellen?

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: do 23 jan 2014, 21:40
door Gekko123
Als ik het goed heb zijn dat blauwe lampen die vroeger nog wel eens gebruikt werden om een machinist opdracht te geven daar te stoppen. Ze overrulen in feite de blauwe bordjes in ruitvorm. Tegenwoordig worden deze niet meer gebruikt, mocht het toch nodig zijn wordt er vaak op het perron een verrijdbare blauwe lamp neergezet met dezelfde betekenis.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: do 23 jan 2014, 21:42
door Daniel
Je vergeet een letter...
mocht het toch nodig zijn wordt er vaak op het perron geen verrijdbare blauwe lamp neergezet met dezelfde betekenis.
Of nouja... op Utrecht Centraal lijken ze die blauwe lampen weer wegbezuinigd te hebben met hopeloze stopplaatsen voor kopmakende treinen als gevolg.