Pagina 1 van 11

Korte vragen #5

Geplaatst: vr 06 dec 2013, 18:27
door Ardan
Hier is het, kom je volgens mij met lijn 20 langs. Heb hem in ieder geval eens vanuit de bus gezien. https://maps.google.nl/?ll=52.129516,6. ... 5,,0,-2.19

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: vr 06 dec 2013, 18:56
door mijack1985
Thanks, adres is dus juist. Ik kijk nog ff hoe ik ga, auto of OV

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: vr 06 dec 2013, 20:35
door Mr-W
Waarom is de trein Lille Flanders-Antwerpen Centraal soms gesplitst in Kortrijk ?(zowel doordeweeks als in het weekend)
Heeft dit te maken met een tekort aan Deense neuzen die Frankrijk in mogen ?
Welk materieel rijdt de trein Lille -Kortrijk IC 19729?
En wat rijdt er tussen Kortrijk en Antwerpen centraal in IC 740?

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: vr 06 dec 2013, 20:38
door Suus
In de 19729 rijdt één MS96, deze rijdt daarna integraal verder als trein 740 naar Antwerpen.

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: vr 06 dec 2013, 20:39
door Ardan
Dat is intercity C, die rijdt Lille-Kortrijk, en splitst zich dan in een deel naar Brugge en Oostende, en een deel naar Gent en Antwerpen.

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: vr 06 dec 2013, 20:50
door MdJ
Denk wel dat dat goed is. De stalling ligt aan de paralelweg (zie google maps: de halte "Paralelweg" ligt er voor...), ten oosten van de rotonde in die weg. En de stalling is vrij goed te zien, dus dat moet wel lukken

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: di 10 dec 2013, 14:43
door Daniel
Even ter bevestiging: klopt het nou dat lijn 4 op Utrecht Centraal bij dezelfde halte als lijn 8 (ri. Diakonessenhuis) stopt. Meen dat van ´t weekend gezien te hebben, maar lijn 4 staat niet op de plattegrond van het busstation...

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: di 10 dec 2013, 19:58
door Meltrain
Ik denk dat Qbuzz het niet de moeite waard vond om die lijn nog op de plattegrond (en de lijnennetkaart) te zetten aangezien die toch medio januari opgeheven wordt.
Is wat voor te zeggen.

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: di 10 dec 2013, 21:06
door Daniel
Ja ik snap dat 'ie er niet op staat, maar aangezien ik die lijn vanmiddag moest hebben wilde ik wel graag weten waar 'ie nou eigenlijk stopt. Inderdaad bij de halte van 8 (A3) dus al staat 'ie in de praktijk bij A4 omdat hij er tegelijk met 8 is die A3 al bezet houdt. Op het haltebord hebben ze wel een stickertje "4" geplakt.

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: wo 11 dec 2013, 12:42
door Milco
Een deel van de Mat'64's was/is opgevoerd voor de Emmerlijn waar ze destijds reden. Dit hield toch in dat ze sneller konden optrekken of zoiets? Maar wat nou als er een 'gewone' Mat'64 op de Emmerlijn reed? Had dat dan direct gevolgen voor die (en/of de overige) trein(en)? Ik heb ooit een keer van Hardenberg naar Emmen gereisd waarbij één niet-opgevoerd stel aan een wel-opgevoerd stel was gekoppeld en heel toevallig hadden later op de middag diverse treinen vertraging. Zou dat ermee te maken kunnen hebben? Ik ben wel nieuwsgierig naar de antwoorden op deze vragen! Bedankt! *O*

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: wo 11 dec 2013, 13:12
door MdJ
Er zat een blokje voor de derde stand van de tractiehendel. (vergelijkbaar met dat je in de auto een blok hout onder je gaspedaal stopt zodat je het gas niet helemaal in kan drukken)

De stellen 936-965 hebben ze dat blokje eruit gehaald en konden dus wel naar de derde stand, waardoor ze dus ook sneller optrokken. Op het moment dat zo'n treinstel voorop zat, schakelde de andere stellen mee (want: motorisch waren ze niet aangepast). Op het moment dat een ander treinstel voorop zat, had je de fysieke beperking van dat blokje.

Dienstregeling is te halen met een niet-opgevoerd treinstel, maar dan was er totaal geen speling meer.

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: wo 11 dec 2013, 14:46
door deadlock
De hoogste parallelle stand was geblokkeerd. Dat is iets anders dan de derde stand ;)

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: wo 11 dec 2013, 18:25
door Ardan
En rijden de oude Emmerlijn-Veetjes nu gewoon kriskras door het land? Zo af en toe zie ik er eentje hier voorbijtuffen op de s7000. Maar zijn er plannen om ze op één lijn te zetten en daarmee de drgl op die lijn iets te versnellen?

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: wo 11 dec 2013, 20:01
door deadlock
Dat zou best kunnen. Las ik niet ergens dat ze in het zuiden veel rondrijden?

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: wo 11 dec 2013, 20:36
door Suus
Not gonna happen.

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: wo 11 dec 2013, 21:39
door Mr-W
De emmerlijn plan-v hebben ook een tijdje in s9600 gereden.

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: wo 11 dec 2013, 22:02
door reisthijs
Ardan schreef:En rijden de oude Emmerlijn-Veetjes nu gewoon kriskras door het land?
Ja.
Ardan schreef:Maar zijn er plannen om ze op één lijn te zetten en daarmee de drgl op die lijn iets te versnellen?
Natuurlijk niet daar hebben we SLT voor.

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: za 14 dec 2013, 19:55
door marlies
Om mij onduidelijke redenen heeft NS mij van een nieuwe OVC voorzien. In de begeleidende brief zeggen ze dat ik mijn saldo en automatisch opladen via www.ns.nl/nieuwekaart kan overzetten. Die URL bestaat alleen niet. Iemand een idee hoe ik dat wel doe? Via de horrorsite van TLS gok ik?

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: za 14 dec 2013, 20:04
door Hejeve
marlies schreef:Om mij onduidelijke redenen heeft NS mij van een nieuwe OVC voorzien. In de begeleidende brief zeggen ze dat ik mijn saldo en automatisch opladen via http://www.ns.nl/nieuwekaart kan overzetten. Die URL bestaat alleen niet. Iemand een idee hoe ik dat wel doe? Via de horrorsite van TLS gok ik?
Toen ik mijn nieuwe OVC kreeg(die ik zelf heb aangevraagd om ik de oude kwijt was) was automatisch opladen er al opgezet. Misschien kun je kijken of dat bij jou ook het geval is?

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: za 14 dec 2013, 20:06
door marlies
Oh, goeie, dat zou kunnen. :)

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: za 14 dec 2013, 20:59
door Vinny
webguy schreef:Maar het is tegelijk een operationele ramp om te zorgen dat er personeel staat met kaartjes om uit te geven voor elke aankomende Thalys...
Mwah zo werkt het in de UK ook. Papieren kaartje van internet uitprinten en op London Waterloo Station een beveilgingsmedewerkster aantreffen die op vertoon van het vervoersbewijs het poortje opent. Werkte prima :Y

Re: Korte vragen #4

Geplaatst: za 14 dec 2013, 22:17
door Meltrain
Inderdaad. Hetzelfde geldt als je op Liverpool Street aankomt en een ticket van Stena Line hebt.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 17:56
door reisthijs
Hetzelfde geldt overal in de UK.
En als er niemand is om naar je vervoerbewijs te kijken: dan staan alle poortjes gewoon open.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: ma 16 dec 2013, 12:18
door webguy
In Nederland hebben we de actuele spoorkaart. Wie o wie heeft voorbeelden hiervan gezien buiten Nederland/binnen Europa?

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: ma 16 dec 2013, 13:31
door Suus