Papieren treinkaartje in eerste kwart 2014 afgeschaft

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Papieren treinkaartje in eerste kwart 2014 afgeschaft

Bericht door Geert »

marlies schreef:Ging om meereiskorting, ja. Maar ik nam aan dat als papieren kaartjes er uit gaan, thuisprintkaartjes ook verdwijnen. Uit jouw reactie maak ik op dat dat niet zo is?
Die blijven las ik laatst, met bij de poortjes minimaal één poortje met scanner voor de barcode.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Papieren treinkaartje in eerste kwart 2014 afgeschaft

Bericht door marlies »

Ah, dat is een hele goede zaak :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Papieren treinkaartje in eerste kwart 2014 afgeschaft

Bericht door webguy »

Je hebt ook nog de doelgroep van dingen als eropuit en de spoordeelwinkel - acties blijven ze verkopen en die moet je ook een kaartje aan kunnen bieden (dag gaat ook via etickets). Daarnaast gaat mobiel ook niet weg - etickets zijn een eenvoudige manier om dat te kunnen doen.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Papieren treinkaartje in eerste kwart 2014 afgeschaft

Bericht door marlies »

Alleen snap ik dan niet waarom ze niet ook kaartjes uit de automaat kunnen laten blijven komen met daarop een zelfde barcode. Stuk goedkoper dan verchipte kaartjes, lijkt me.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Papieren treinkaartje in eerste kwart 2014 afgeschaft

Bericht door webguy »

De kosten van de barcode apparatuur is vast een factor - zo'n barcode moet ook geldig verklaard worden, etc. De barcode is meer een "restoplossing". Maar denk inderdaad dat je op Amsterdam Centraal met een poortje per uitgang met barcode scanners er niet uit komt.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Papieren treinkaartje in eerste kwart 2014 afgeschaft

Bericht door marlies »

Nee, gewoon op alle poortjes. Of de helft ofzo, dan houden mensen die frummelen met papiertjes de mensen die gewoon een handig chippasje hebben niet te veel op :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Papieren treinkaartje in eerste kwart 2014 afgeschaft

Bericht door Suus »

De chipkaart is nationaal, de barcode is alleen voor NS. Daarom worden treinkaartjes gewoon verchipt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Papieren treinkaartje in eerste kwart 2014 afgeschaft

Bericht door marlies »

Ik kan nu gewoon een e-ticket Winterswijk-Delfzijl, tweede klas met korting, kopen. Waarom zou dat straks niet meer moeten kunnen? Je gaat geen saldo op je verchipte kaartje kunnen zetten om ook een stukje met de bus te reizen, dus die kaartjes zijn hoe dan ook niet voor het gehele OV bedoeld.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten