Pagina 29 van 51

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: do 13 okt 2016, 22:22
door Ronald
Kan iemand even aan Arriva doorgeven dat op Terschelling de winterdienstregeling inmiddels is ingegaan? De ritten van de zomerdienstregeling worden nog steeds getoond en dat zijn er dus te veel...

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: do 13 okt 2016, 22:27
door Chrysa
Meld het op twitter? Ze zijn daar altijd erg snel.

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: do 13 okt 2016, 22:53
door hauptbahnhof
Wat gebeurt er sinds een paar weken met GVB metro, vooral doordeweeks?
Veel ritten onbekend, materieelnummer klopt niet, en die ritten die bekend zijn klopt de tijd + vertraging wel, maar de locatie weer niet.

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: zo 16 okt 2016, 11:35
door Daelea
Het lijkt erop dat er iets niet helemaal goed gegaan bij de herfstvakantiedienstregeling van Connexxion: geen enkele bus van CXX wordt getoond in Ovinfo, alleen een melding over de vakantiedienstregeling. In 9292 worden de bussen wel getoond.

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: zo 16 okt 2016, 13:15
door Somoht
hauptbahnhof schreef:Wat gebeurt er sinds een paar weken met GVB metro, vooral doordeweeks?
Veel ritten onbekend, materieelnummer klopt niet, en die ritten die bekend zijn klopt de tijd + vertraging wel, maar de locatie weer niet.
Dan zijn ze aan het rommelen met het dagplan en gaan alle ritnummers door elkaar, kan ik niks aan doen sorry.
Thom69 schreef:Het lijkt erop dat er iets niet helemaal goed gegaan bij de herfstvakantiedienstregeling van Connexxion: geen enkele bus van CXX wordt getoond in Ovinfo, alleen een melding over de vakantiedienstregeling. In 9292 worden de bussen wel getoond.
Major fuckup bij ons met CXX data, wordt zsm gefixed.

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: vr 21 okt 2016, 13:30
door Ronald
Ronald schreef:Kan iemand even aan Arriva doorgeven dat op Terschelling de winterdienstregeling inmiddels is ingegaan? De ritten van de zomerdienstregeling worden nog steeds getoond en dat zijn er dus te veel...
Ik ben er inmiddels achter dat 9292.nl ook de verkeerde dienstregeling geeft. Ik heb dit gemeld bij Arriva, zij geven aan dat het "voor 9292.nl moeilijk is om de dienstregeling juist weer te geven".
Maar omdat het in de ovinfo-app dus ook niet goed gaat vraag ik me af of het dan niet Arriva is die onjuiste informatie aanlevert aan het NDOV-loket. Of is dit te simpel gedacht? Iemand die weet hoe dit dan precies werkt?

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: vr 21 okt 2016, 15:40
door Somoht
Ik had je bericht van 13 oktober gemist. Als wij het fout hebben is het foutief aangeleverd door Arriva. Zal het doorgeven.

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: ma 24 okt 2016, 10:18
door Michael
Is er een storing in Ovinfo toevallig? Van alle Arriva lijnen is geen actuele informatie beschikbaar.

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: ma 24 okt 2016, 10:47
door Somoht
Storing bij ARriva.

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: ma 24 okt 2016, 10:54
door Michael
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met een grote Albatros update die gisteren is doorgevoerd. Zou dat kunnen?

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: ma 24 okt 2016, 11:05
door Somoht
Ja, precies, die update is de oorzaak.

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: di 25 okt 2016, 10:49
door jwalk1
Ik ben zelf chauffeur en gebruik de app meer dan regelmatig :D. Hij is echt fantastisch.

Alleen zou het voor mij als chauffeur handig zijn dat ik in de zoekbalk ook kan zoeken op omloopnummer of op materieel nummer.. Een beetje vergelijkbaar met ovzoeker.nl, ziet u hier misschien kansen voor?

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: di 25 okt 2016, 11:35
door Hainje
jwalk1 schreef:zoeken op omloopnummer of op materieel nummer.
Dit is wel iets wat ik miste toen ik zelf nog chauffeur was.

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: wo 26 okt 2016, 23:23
door sandertjo
Als chauffeur van Arriva kan ik ook bevestigen dat albatros is geüpdatet. Wat er precies is veranderd...... alleen een T wat voor tijd haltes zou moeten staan. Voor de rest.... ik heb een groot vraagteken daarbij

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: do 27 okt 2016, 08:44
door Michael
Vanaf 6 minuten vertraging moet je de verplicht de reden van vertraging door geven. Eerst kon je dat nog wegdrukken. Dat gaat nu niet meer. Bij een chauffeurswissel meld de computer zich af zodat de nieuwe chauffeur ook echt zijn chauffeursnummer intoetst (dit om te voorkomen dat hij op het nummer van de oude chauffeur doorrijdt) En de computer werkt een stuk sneller. Hij reageert nu meteen als je iets intoetst. Ook het opstarten van het systeem gebeurd nu een stuk sneller.

Nog een aanvulling: Het systeem is nu ook voorbereid voor passagierstellingen.

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: wo 02 nov 2016, 13:01
door cassie127
Weer storing bij realtime informate bij Syntus?

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: wo 02 nov 2016, 20:30
door webguy
Gepland onderhoud in dit geval geloof ik zodat ze voor Provincie Utrecht alles goed kunnen doen.

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: wo 02 nov 2016, 20:38
door cassie127
In Zwolle zijn er nu allemaal spook vertragingen als je in ov-info op de halte Zwolle Station/westzijde zoekt.

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: wo 02 nov 2016, 23:15
door Somoht
Bekend.

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: do 03 nov 2016, 07:25
door marvinkok
Er was gisteren inderdaad een updaten van de systemen kregen we bericht van op ebs.
Nu echter nog altijd geen live data...

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: vr 04 nov 2016, 09:19
door Hendrik
De OVInfo-app voor iOS crasht als ik een ander tijdstip / andere datum wil kiezen. Zodra ik op 'Nu' druk, is de app foetsie... :(

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: vr 04 nov 2016, 09:53
door bartjemestrom
Hier op iOS 10.1 (iphone 7) geen problemen

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: vr 04 nov 2016, 10:43
door Hendrik
Ik gebruik het op een iPad 4 met iOS 10.1.1.

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: zo 13 nov 2016, 16:50
door VIRM
Ik heb gisteren de app erg uitgebreid gebruikt om mijn busrit te volgen (ook prettig omdat de halteafroep in de bus niet werkte). Heelf fijn dat bovenaan de pagina van de specifieke rit die ej volgt tekstueel staat waar de bus zich bevindt (halterend of op weg van halte X naar Y). :pos: En aangezien de audiopaal op Leiden Centraal verstopt is, score je sowieso veel karmapunten met het vermelden van het vertrekperron. :D

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: ma 14 nov 2016, 14:21
door Daniel
Momenteel krijg ik in de app een interessante combi van nabije haltes, namelijk zowel bushaltes in Koudhoorn en Putten als station Amersfoort :P Lijkt ergens aan de kant van OVinfo mis te gaan: andere apps die m'n locatie kunnen tonen zijn het er wel mee eens dat ik me in Amersfoort bevindt.