Pagina 32 van 51

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 10:26
door cassie127
Omdat de rit nog niet begonnen is en ze wellicht nog met een andere rit bezig zijn? Realtime data van Syntus begint pas bij begin nieuwe rit/bij het in dienst gaan (van geen dienst) meestal zie je wel een verwachte vertraging.

Althans, dat is mijn ervaring met Syntus in Midden-Overijssel en actuele data

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 11:24
door dnmw2705
De verwachte vertraging zie je dus niet. Dat bedoelde ik te zeggen. U-OV heeft het wel namelijk

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 11:55
door Gekko123
Dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat de omloop-informatie door U-OV ook wordt doorgegeven, terwijl Syntus dat dus niet doet. En om dan ook deze informatie van Syntus weer te geven in OVInfo is nogal ingewikkeld en erg aan verandering onderhevig (lees: omlopen zijn relatief gezien makkelijker aan te passen dan de complete dienstregeling).

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 13:09
door ArrivaBas
Het viel mij een uur geleden op dat een deel van de AVV-lijnen in OVinfo stonden. Ik kon middels OVinfo tot in Kerpen (tussen Düren en Keulen) komen :')

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 13:36
door Chrysa
Die zitten ook in 9292. Geen idee waarom.

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 13:45
door Zugführer
Omdat ze aangeleverd worden aan de NDOV Loketten via het Koppelvlak 1 formaat ;)
De vraag waarom het AVV al die lijnen aanlevert is daarmee natuurlijk nog niet beantwoord :p
De VRR staat overigens ook in het lijstje met "vervoerders" die geplande data aanleveren.

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 14:53
door Suus

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 19:24
door regenmaker
Zugführer schreef:De VRR staat overigens ook in het lijstje met "vervoerders" die geplande data aanleveren.
Als ik probeer de 929 van Venlo naar Duisburg uit 9292 te krijgen dan lukt dat niet.

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 20:02
door Somoht
dnmw2705 schreef:Het valt mij op dat vaak de bussen van Syntus Utrecht 'vertrokken' zijn zonder realtime informatie. Deze bussen zijn dat nog niet vertrokken, maar hebben vertraging. Hoe komt dit?
Definieer vertrokken? Staat er "Rijdt naar $BEGINHALTE"? Dat is informatie afkomstig uit eerdere ritten, de vertraging gestuurd door de vervoerder bepaald vanuit eerder rit in omloop.

Als rit van beginhalte vetrokken is terwijl deze dat nog niet is, graag meer info, is niet de bedoeling. Weet wel dat het bij Syntus (iig vroeger) vaker voorkwam dat er vreemde zaken plaatsvonden.

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 20:04
door Somoht
Chrysa schreef:Die zitten ook in 9292. Geen idee waarom.
We importeerden het al langer maar hadden het nooit aangezet, onder andere omdat het wat moeite kost en er toch geen realtime is. Maar Arriva gaat geloof ik de ASEAG ritten uit lijn 44 weghalen en er is een project om AVV ritten op de DRIS'sen te krijgen, dus dachten we gaan ook eens met de tijd mee.

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 20:06
door Somoht
Gekko123 schreef:Dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat de omloop-informatie door U-OV ook wordt doorgegeven, terwijl Syntus dat dus niet doet. En om dan ook deze informatie van Syntus weer te geven in OVInfo is nogal ingewikkeld en erg aan verandering onderhevig (lees: omlopen zijn relatief gezien makkelijker aan te passen dan de complete dienstregeling).
Die vertragingen bepalen we niet zelf aan de hand van de omlopen, maar gebeurt door vervoerder zelf en krijgen we alleen een getal met vertraging. Elke vervoerder doet dat, maar niet overal even precies en nauwkeurig.

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 20:30
door cassie127
Somoht schreef:
dnmw2705 schreef:Het valt mij op dat vaak de bussen van Syntus Utrecht 'vertrokken' zijn zonder realtime informatie. Deze bussen zijn dat nog niet vertrokken, maar hebben vertraging. Hoe komt dit?
Definieer vertrokken? Staat er "Rijdt naar $BEGINHALTE"? Dat is informatie afkomstig uit eerdere ritten, de vertraging gestuurd door de vervoerder bepaald vanuit eerder rit in omloop.

Als rit van beginhalte vetrokken is terwijl deze dat nog niet is, graag meer info, is niet de bedoeling. Weet wel dat het bij Syntus (iig vroeger) vaker voorkwam dat er vreemde zaken plaatsvonden.
Denk da hij bedoeld dat als de rit niet realtime is dat dat witte een voorspelling doet waar de bus is. Zoals je ziet bij de buurtbussen van Syntus.

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 20:35
door hauptbahnhof
De halte Gerrit vd Veenstraat (GVB tram 5/24) heet in de app Hervormd Lyceum?

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: zo 22 jan 2017, 20:49
door dnmw2705
Is er een mogelijkheid om in de app de voertuig nummers te loggen nadat de rit afgemaakt is. Dat je dan bijvoorbeeld kan zien dat lijn 5 van 10:07 met voertuig 1006 heeft gereden om 19:00 in de avond. Ik zou dat een best handige toevoeging vinden.

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: di 31 jan 2017, 15:59
door cassie127
Op busstation oost in Zwolle klopt niets van de vertrekhaltes in de data.
Lijn 70 staat op G maar hoort op K.
Lijn 7 staat op G maar hoort op F.
Lijn 166 staat op F maar hoort op G.
Enzovoort...

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: di 31 jan 2017, 17:02
door BR628
Dat ligt niet aan de OV info app maar aan de vervoerder die de lijnen niet van de juiste haltenummers laat vertrekken in Hastus.

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: di 31 jan 2017, 17:33
door n-evo
hauptbahnhof schreef:De halte Gerrit vd Veenstraat (GVB tram 5/24) heet in de app Hervormd Lyceum?
En:

Halte Stadhouderskade (Westeinde) - tram 4 - heet in de app "Van Woustraat"

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: di 07 feb 2017, 08:29
door Etienne
Bij station Zoetermeer blijft al enige weken de verstoringsmelding "Den Haag - Rotterdam: Gestrande trein" hangen.

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: do 09 feb 2017, 21:52
door bartjemestrom
Busstation Weert heeft twee losse stations, eentje met alle vertrekkende bussen en eentje waar je niet mag instappen op lijn 11.

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: vr 10 feb 2017, 14:37
door Michael
Lijn 121 (Den Bosch-Gorinchem) en lijn 135 (Den Bosch-Wijk en Aalburg) worden dubbel weergegeven in de app:

Afbeelding
Afbeelding

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: vr 10 feb 2017, 18:41
door Somoht
Ja die lijnen worden gereden vanuit vestigingen voor zowel Brabant-West en Brabant Oost, dus krijgen we ze dubbel. Soms sluipt er dan ergens een afwijking in en worden ze niet samengevoegd. Beetje irritant.

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: vr 10 feb 2017, 20:54
door Michael
Lijn 121 word volledig door Schelluinen gereden (west-Brabant) lijn 135 door Oost Brabant

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: vr 10 feb 2017, 20:56
door Chrysa
Schelluinen is toch DAV?

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: vr 10 feb 2017, 22:51
door nvdw
De stalling ligt in het DAV-gebied, maar het werkpakket is ietsje breder dan dat.

Achter de schermen schijnen er aparte omloopnummers te zijn voor West- en Oost-Brabant terwijl er uiteraard maar een van de twee daadwerkelijk gereden wordt. Voor de 121 kan ik daar nog logica in zien (het gedeelte Kromme Nol-Den Bosch is immers administratief Oost-Brabant) maar lijn 135 is een compleet Oost-Brabants feestje...

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: vr 10 feb 2017, 23:57
door Michael
Alle stallingen in Oost Brabant rijden zo'n beetje alle lijnen in Oost Brabant.

Omlopen in West Brabant:
10** Breda Streek
11** Breda Stad
12** Bergen op Zoom
13** Baarle-Nassau
14** Oosterhout
15** Roosendaal
64** Schelluinen

Oost-Brabant is een complete mengelmoes qua omlopen. Waar er in West Brabant nog een logica inzit qua nummering van de omlopen is het in Oost een complete chaos.

Het enige wat ik met zekerheid weet is dat 30** Den Bosch stad is en 31** Tilburg stad

Aan streekomlopen zie ik:

10**
13**
15**
16**
20**
23**
25**
27**