Terugkeer DD-AR

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Suus »

Alle middenbakken voor de DDZ-zesjes staan al klaar op een afgesloten terrein in Amsterdam. Als de oplossingen voor de problemen die met het eerste stel worden ondervonden allemaal voldoende zijn gebleken kan men die rijtuigen er zo tussen rangeren. De verbouwing van de bakken zelf is als het goed is al afgesloten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Daniel »

@Wubbo: Zover ik weet was het de bedoeling de DDZ-6 in de s8800 / s2000 combinatie te gaan inzetten. Daar zijn nu al diverse treinen met twee HCs gepland wegens dat plan. Het vrijkomende VIRM kan dan op zijn beurt weer naar de s3600 doorschuiven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door marlies »

En wat gaat er dan rijden op de sprinterverbindingen waar de DDZ viertjes-die-zesjes-worden weer vanaf getrokken worden?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Suus »

Die tijdelijk teruggekeerde DD-AR (misschien niet direct maar dan wordt het een standaard doorschuifactie).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:Het meest recente dat ik gelezen heb op Somda was dat de TD7s eruit zouden gaan, da's dus juist wat er vooral in de s3600 rijdt.
Wat is een TD-7?
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door marlies »

KM46 schreef:
Daniel schreef:Het meest recente dat ik gelezen heb op Somda was dat de TD7s eruit zouden gaan, da's dus juist wat er vooral in de s3600 rijdt.
Wat is een TD-7?
Wubbo schreef:Een TD-7 (dus 7 ICR-en plus loc)

:)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Suus »

En de afkorting staat natuurlijk voor TrekDuw :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door ODRAIL »

marlies schreef:
KM46 schreef:
Daniel schreef:Het meest recente dat ik gelezen heb op Somda was dat de TD7s eruit zouden gaan, da's dus juist wat er vooral in de s3600 rijdt.
Wat is een TD-7?
Wubbo schreef:Een TD-7 (dus 7 ICR-en plus loc)

:)
:oops:

Helemaal overheen gelezen. Ik mijn bril niet op :? .
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Michael »

Bee schreef:Alle middenbakken voor de DDZ-zesjes staan al klaar op een afgesloten terrein in Amsterdam. Als de oplossingen voor de problemen die met het eerste stel worden ondervonden allemaal voldoende zijn gebleken kan men die rijtuigen er zo tussen rangeren. De verbouwing van de bakken zelf is als het goed is al afgesloten.
Wat ik begrepen heb zijn in ieder geval de problemen met spoorstroomstoringen?? (Zeg ik het goed? kan zo gauw even niet op de juiste naam komen) voorbij.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door AppleMoose »

Ik heb ook begrepen dat de tractie van de motorbakken niet voldoende capaciteit hebben om deze grote stammen te trekken/duwen. Vooral tunnels e.d. schijnen problematisch te zijn.
Althans, dat hoorde ik een tijd geleden van een HC, wellicht zijn die problemen al opgelost...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door microshit »

Oh apart, in eerste instantie werd aangenomen dat, als ze daadwerkelijk als IC worden ingezet, een motorbak die 5 bakken wel trekken kon. Voor het vlotte optrekken van een stoptrein is 3 bakken de limiet.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Frans F »

Vreemd, want het benodigde motorvermogen kun je van te voren uitrekenen.
Misschien kunnen we er wel 5-wagenstellen van maken.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Klaasje »

Ronaldussen schreef:Ik heb ook begrepen dat de tractie van de motorbakken niet voldoende capaciteit hebben om deze grote stammen te trekken/duwen. Vooral tunnels e.d. schijnen problematisch te zijn.
Althans, dat hoorde ik een tijd geleden van een HC, wellicht zijn die problemen al opgelost...
Per ton treingewicht heeft een DDZ-6 meer vermogen dan VIRM.

Wat hierboven staat klopt wel. Er was iets met de stoorstromen bij een zeswagenstel.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Daniel »

Dat een DDZ-6 te traag optrekt voor een stoptrein is overigens ook waar (dat doet VIRM overigens ook te traag). En DDZ-zesjes kunnen ook niet gecombineerd rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
timtrein
Berichten: 276
Lid geworden op: di 18 mar 2008, 23:33

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door timtrein »

8 (of tien) bakken lijkt me ook al aardig wat. En over het trager optrekken, tsja, daarom worden het ook IC-stellen. DD-AR en straks SNG zijn bedoeld voor de stoptreinen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21332
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Meltrain »

Meltrain schreef:
Meltrain schreef:
reisthijs schreef:DDAR zou vanaf september gaan instromen. Na Amsterdam-Zandvoort zullen vast wel andere series volgen (maar dan is de herfst waarschijnlijk alweer voorbij).
De instroom van DD-AR volgens Op de Rails 2014-7:
4 stammen in september
8 stammen in december
4 stammen in februari 2015
3 stammen in juni 2015

Alle rijtuigen zijn inmiddels volledig opgeknapt en zouden morgen al weer in dienst gesteld kunnen worden, maar de aanpassing van de locomotieven gaat erg traag. Vermoedelijk komt dit omdat locs worden gebruikt die nu pas net uit de dienst (met ICR) zijn onttrokken.
En weer een aanvulling, ditmaal uit OdR 2014-8 (die vandaag in de bus kwam):
De ombouw/opknapping van de rijtuigen heeft enige vertraging opgelopen wegens enkele missende onderdelen. Vooral de ombouw van enige rijtuigen Bv tot ABv duurt daarom langer.
In september starten de proefritten, dus de instroom zal wat later zijn.
Als locomotieven worden vermoedelijk de 1705, 1707, 1711, 1715, 1717 en 1728 (alle ex-DD-AR) opnieuw in dienst gesteld.
De overige locomotieven worden vermoedelijk wel 1700's die met ICR rijden.
Inmiddels kan ik weer een aanvulling / rectificatie geven: de hierboven genoemde locs zijn alleen naar Maastricht gegaan voor het uitnemen van onderdelen en dan vooral de automatische BSI-koppelingen.
De 1740, 1756 en 1762 zijn de eerste locs die geschikt gemaakt worden voor het rijden met DD-AR.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21332
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Meltrain »

Er wordt nu overigens ook onderzoek gedaan naar de haalbaarheid van een gedeeltelijke terugkeer van DDM-1. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Suus »

Nou, reken daar maar niet op hoor. Die rijtuigen zijn volledig rot.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door DrechtBlub »

Daar krijg je een houten kont van een plastic zitje :roll:
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21332
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Meltrain »

In DDM-1 juist niet. Die rijtuigen hadden allemaal dezelfde banken als ook in SGM (voor de verbouwing) zat.
Van sommige rijtuigen DD-AR kreeg je wel een houten kont.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door DrechtBlub »

Meltrain schreef:In DDM-1 juist niet. Die rijtuigen hadden allemaal dezelfde banken als ook in SGM (voor de verbouwing) zat.
Van sommige rijtuigen DD-AR kreeg je wel een houten kont.
Oops vergipsing
Ik blub in het Drecht.
VIRM
Berichten: 7594
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door VIRM »

In welke treinseries zijn de DD-ARSuperSprinters te vinden?
Beul van de blindegeleidelijn
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Daelea »

Momenteel is er nog geen DD-AR terug in dienst gesteld, de verwachting is dat dit per december gaat gebeuren, waarbij vooral de s5400 een goede kanshebber is. (Bron: Somda)
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Frans F »

Eerst was het april, toen september en nu weer december.
Plannen is kennelijk lastig.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door marlies »

Ja, dat was ook mijn gedachte. Het blijft doorschuiven. Ben benieuwd of dat logistiek/planningsinhoudelijk gestuntel is of er onvoorziene problemen van technische aard met de stellen zijn. Either way is het met het media-offensief over het volledig inzetten van de mottenballenvloot een beetje jammer dat het niet lukt om ze op de rails te hebben voor de tijd van het jaar waarin het meeste materieel nodig is.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten