Terugkeer DD-AR
Re: Terugkeer DD-AR
De rijtuigen mogen de HSL niet op omdat ze o.a. niet over de daarvoor benodigde beveiligingssytemen beschikken, zoals een centraal sluitsysteem met lichtwaarschuwingen, en omdat de geen gesloten toiletsysteem hebben. Bovendien: om reizigers nou meer te laten betalen voor een achteruitgang in het comfort, 'k denk niet dat NS dat nog kan flikken..
Re: Terugkeer DD-AR
NS wilde niet investeren in een draaistelrevisie en heeft toch geen locs voor snelheden hoger dan 160.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Terugkeer DD-AR
Had er dan de Benelux mee gereden, of mag dat ook niet van de Belgen? Of weet ik het, binnenlands ICR mee vrijgemaakt voor de internationale verbindingen.Z2N schreef:De rijtuigen mogen de HSL niet op omdat ze o.a. niet over de daarvoor benodigde beveiligingssytemen beschikken, zoals een centraal sluitsysteem met lichtwaarschuwingen, en omdat de geen gesloten toiletsysteem hebben. Bovendien: om reizigers nou meer te laten betalen voor een achteruitgang in het comfort, 'k denk niet dat NS dat nog kan flikken..
Re: Terugkeer DD-AR
Onzin, de enige locs die ze hebben kunnen stuk voor stuk 220 onder 1,5KV.Bee schreef:NS wilde niet investeren in een draaistelrevisie en heeft toch geen locs voor snelheden hoger dan 160.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Terugkeer DD-AR
Dat is trouwens niet waar, er bestaat ook nog TRAXX.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Terugkeer DD-AR
Benelux gaat over een jaar (of twee jaar?) ook over de HSL, dus dan hadden ze het een of twee jaar kunnen gebruiken - en op zich is er nu ook geen tekort aan ICR, het ICR dat rondrijdt wordt vervangen door DDZ en DDAR (al dan niet met doorschuifacties).marlies schreef:Had er dan de Benelux mee gereden, of mag dat ook niet van de Belgen? Of weet ik het, binnenlands ICR mee vrijgemaakt voor de internationale verbindingen.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Terugkeer DD-AR
Er is nu vooral een tekort aan IC-materieel dat de HSL op mag. Daarnaast is er een tekort aan Sprinters.
Daar beschikte ICRm ook niet over, dat mocht de HSL pas op nadat dat allemaal was ingebouwd.Z2N schreef:De rijtuigen mogen de HSL niet op omdat ze o.a. niet over de daarvoor benodigde beveiligingssytemen beschikken, zoals een centraal sluitsysteem met lichtwaarschuwingen, en omdat de geen gesloten toiletsysteem hebben.
En waarom hebben ze ook al weer geen locs voor hogere snelheden? Juist, omdat ze er toch alleen maar ICR achter wilden hangen.Bee schreef:NS wilde niet investeren in een draaistelrevisie en heeft toch geen locs voor snelheden hoger dan 160.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Terugkeer DD-AR
TRAXX is begrensd op 160, wereldwijd.deadlock schreef:Dat is trouwens niet waar, er bestaat ook nog TRAXX.
Komt wel goed schatje.
Re: Terugkeer DD-AR
VIRM is een grotere serie dan DD-AR,wordt de renovatie over een lange tijdsperiode verdeeld of komt er tijdelijk materieel om VIRM binnen korte(re) aan te pakken ?Bee schreef:DD-AR keert tijdelijk (voor enige jaren hooguit) terug. Het DDZ-project wordt dit jaar afgemaakt met de laatste tussenbakken voor de zesjes, aansluitend gaat VIRM naar binnen voor de grote revisie.
Kortom, er gebeurt heel veel maar het is allemaal met passen, schuiven en meten.
Re: Terugkeer DD-AR
Er is altijd wel iets in revisie, daar is het materieelbestand op aangepast.
Komt wel goed schatje.
Re: Terugkeer DD-AR
Dat zeg ik toch, flapdrol.Thom91 schreef:TRAXX is begrensd op 160, wereldwijd.deadlock schreef:Dat is trouwens niet waar, er bestaat ook nog TRAXX.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- Berichten: 368
- Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
- Locatie: Rozenburg
- Contacteer:
Re: Terugkeer DD-AR
Is er al meer informatie hierover?
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Re: Terugkeer DD-AR
Ik heb even rondgezocht maar niks kunnen vinden, ik hoop dat de DD-AR in sprinterkleurtjes gespoten worden, al zal dat niet gebeuren denk ik.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Terugkeer DD-AR
En SLT-stoelen erin natuurlijk :-)
Re: Terugkeer DD-AR
Waarom zou je die dingen overspuiten en van andere banken voorzien als ze gewoon snel en tijdelijk terug op de baan moeten om een tekort op te lossen?
Re: Terugkeer DD-AR
Mijn opmerking was dan ook niet serieus ;-) Maar als we dan toch met overspuit-ideeën komen, ja dan weet ik ook nog wel wat :X
Re: Terugkeer DD-AR
Al bewijst DM'90 dat het op zich maar zo zou kunnen gebeuren
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Terugkeer DD-AR
Plak er een paar stickers met het woord "Sprinter" erop en het exterieur is klaar zou ik zeggen ;)
-
- Berichten: 368
- Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
- Locatie: Rozenburg
- Contacteer:
Re: Terugkeer DD-AR
De DD-AR is mooi zoals hij is :pos:
Niks aan veranderen dus
Niks aan veranderen dus
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Re: Terugkeer DD-AR
Ik heb gisteren gehoord dat het DD-AR vermoedelijk niet voor september de baan op komt.
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Terugkeer DD-AR
Ik had een paar jaar geleden een impressie gezien van een DD-AR in Sprinter kleurstelling. Ik moet eerlijk zeggen dat het er mooi uitzag. Aangezien we nu alleen maar enkeldeks Sprinterjes hebben rondrijden in Nederland, is het eigenlijk niet gek dat men serieus nadenkt over de DD-AR Sprinter.
Re: Terugkeer DD-AR
Jawel. Dubbeldeks heeft allerlei nadelen, zoals relatief weinig deur per meter trein, veel ruimteverspilling door trappenhuizen en gelijkvloerse instap is lastig realiseerbaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Terugkeer DD-AR
(A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Terugkeer DD-AR
Ik vind hem in die kleurstelling nog meer blokkendozeriger/minder gestroomlijnd dan de DDZ.
Ik neem aan dat het gewoon mogelijk blijft om meerdere treinstellen aan elkaar te koppelen?
Ik neem aan dat het gewoon mogelijk blijft om meerdere treinstellen aan elkaar te koppelen?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Terugkeer DD-AR
Hardnekkige misverstanden zijn de beste.. Als je een gelijkvloerse instap voor elkaar krijgt is het aantal deuren ook geen issue meer. Daarnaast is dat sowieso een twijfelachtig argument: Per meter trein heeft DDAR meer deurcentimeters dan SLT aangezien het aantal deuren per meter ongeveer evenveel is maar de deuren wel breder zijn.Bee schreef:Jawel. Dubbeldeks heeft allerlei nadelen, zoals relatief weinig deur per meter trein, veel ruimteverspilling door trappenhuizen en gelijkvloerse instap is lastig realiseerbaar.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 162 gasten