Terugkeer DD-AR

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31440
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor Suus » Wo 28 Mei 2014, 22:40

Alle middenbakken voor de DDZ-zesjes staan al klaar op een afgesloten terrein in Amsterdam. Als de oplossingen voor de problemen die met het eerste stel worden ondervonden allemaal voldoende zijn gebleken kan men die rijtuigen er zo tussen rangeren. De verbouwing van de bakken zelf is als het goed is al afgesloten.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25067
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor Daniel » Wo 28 Mei 2014, 22:51

@Wubbo: Zover ik weet was het de bedoeling de DDZ-6 in de s8800 / s2000 combinatie te gaan inzetten. Daar zijn nu al diverse treinen met twee HCs gepland wegens dat plan. Het vrijkomende VIRM kan dan op zijn beurt weer naar de s3600 doorschuiven.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
marlies
Berichten: 2060
Lid geworden op: Za 10 Aug 2013, 15:34

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor marlies » Do 29 Mei 2014, 11:43

En wat gaat er dan rijden op de sprinterverbindingen waar de DDZ viertjes-die-zesjes-worden weer vanaf getrokken worden?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31440
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor Suus » Do 29 Mei 2014, 12:42

Die tijdelijk teruggekeerde DD-AR (misschien niet direct maar dan wordt het een standaard doorschuifactie).
Rame à l'approche

KM46
Berichten: 8036
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor KM46 » Do 29 Mei 2014, 12:46

Daniel schreef:Het meest recente dat ik gelezen heb op Somda was dat de TD7s eruit zouden gaan, da's dus juist wat er vooral in de s3600 rijdt.

Wat is een TD-7?

Gebruikersavatar
marlies
Berichten: 2060
Lid geworden op: Za 10 Aug 2013, 15:34

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor marlies » Do 29 Mei 2014, 12:48

KM46 schreef:
Daniel schreef:Het meest recente dat ik gelezen heb op Somda was dat de TD7s eruit zouden gaan, da's dus juist wat er vooral in de s3600 rijdt.

Wat is een TD-7?


Wubbo schreef:Een TD-7 (dus 7 ICR-en plus loc)



:)

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31440
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor Suus » Do 29 Mei 2014, 12:49

En de afkorting staat natuurlijk voor TrekDuw :)
Rame à l'approche

KM46
Berichten: 8036
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor KM46 » Do 29 Mei 2014, 14:23

marlies schreef:
KM46 schreef:
Daniel schreef:Het meest recente dat ik gelezen heb op Somda was dat de TD7s eruit zouden gaan, da's dus juist wat er vooral in de s3600 rijdt.

Wat is een TD-7?


Wubbo schreef:Een TD-7 (dus 7 ICR-en plus loc)



:)

:oops:

Helemaal overheen gelezen. Ik mijn bril niet op :? .

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9065
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor Michael » Za 31 Mei 2014, 13:40

Bee schreef:Alle middenbakken voor de DDZ-zesjes staan al klaar op een afgesloten terrein in Amsterdam. Als de oplossingen voor de problemen die met het eerste stel worden ondervonden allemaal voldoende zijn gebleken kan men die rijtuigen er zo tussen rangeren. De verbouwing van de bakken zelf is als het goed is al afgesloten.


Wat ik begrepen heb zijn in ieder geval de problemen met spoorstroomstoringen?? (Zeg ik het goed? kan zo gauw even niet op de juiste naam komen) voorbij.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Ronaldussen
Berichten: 3067
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:21
Locatie: Doesburg

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor Ronaldussen » Zo 01 Jun 2014, 00:35

Ik heb ook begrepen dat de tractie van de motorbakken niet voldoende capaciteit hebben om deze grote stammen te trekken/duwen. Vooral tunnels e.d. schijnen problematisch te zijn.
Althans, dat hoorde ik een tijd geleden van een HC, wellicht zijn die problemen al opgelost...
Fear builds walls

microshit
Berichten: 1016
Lid geworden op: Wo 02 Feb 2011, 17:53
Locatie: Culemborg
Contact:

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor microshit » Zo 01 Jun 2014, 01:56

Oh apart, in eerste instantie werd aangenomen dat, als ze daadwerkelijk als IC worden ingezet, een motorbak die 5 bakken wel trekken kon. Voor het vlotte optrekken van een stoptrein is 3 bakken de limiet.

Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 20:40

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor Frans F » Zo 01 Jun 2014, 08:58

Vreemd, want het benodigde motorvermogen kun je van te voren uitrekenen.
Misschien kunnen we er wel 5-wagenstellen van maken.

Klaasje
Berichten: 5982
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor Klaasje » Zo 01 Jun 2014, 09:02

Ronaldussen schreef:Ik heb ook begrepen dat de tractie van de motorbakken niet voldoende capaciteit hebben om deze grote stammen te trekken/duwen. Vooral tunnels e.d. schijnen problematisch te zijn.
Althans, dat hoorde ik een tijd geleden van een HC, wellicht zijn die problemen al opgelost...

Per ton treingewicht heeft een DDZ-6 meer vermogen dan VIRM.

Wat hierboven staat klopt wel. Er was iets met de stoorstromen bij een zeswagenstel.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25067
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor Daniel » Zo 01 Jun 2014, 09:05

Dat een DDZ-6 te traag optrekt voor een stoptrein is overigens ook waar (dat doet VIRM overigens ook te traag). En DDZ-zesjes kunnen ook niet gecombineerd rijden.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

timtrein
Berichten: 269
Lid geworden op: Di 18 Mar 2008, 23:33

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor timtrein » Zo 01 Jun 2014, 20:32

8 (of tien) bakken lijkt me ook al aardig wat. En over het trager optrekken, tsja, daarom worden het ook IC-stellen. DD-AR en straks SNG zijn bedoeld voor de stoptreinen.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11113
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor Meltrain » Do 11 Sep 2014, 17:06

Meltrain schreef:
Meltrain schreef:
reisthijs schreef:DDAR zou vanaf september gaan instromen. Na Amsterdam-Zandvoort zullen vast wel andere series volgen (maar dan is de herfst waarschijnlijk alweer voorbij).

De instroom van DD-AR volgens Op de Rails 2014-7:
4 stammen in september
8 stammen in december
4 stammen in februari 2015
3 stammen in juni 2015

Alle rijtuigen zijn inmiddels volledig opgeknapt en zouden morgen al weer in dienst gesteld kunnen worden, maar de aanpassing van de locomotieven gaat erg traag. Vermoedelijk komt dit omdat locs worden gebruikt die nu pas net uit de dienst (met ICR) zijn onttrokken.

En weer een aanvulling, ditmaal uit OdR 2014-8 (die vandaag in de bus kwam):
De ombouw/opknapping van de rijtuigen heeft enige vertraging opgelopen wegens enkele missende onderdelen. Vooral de ombouw van enige rijtuigen Bv tot ABv duurt daarom langer.
In september starten de proefritten, dus de instroom zal wat later zijn.
Als locomotieven worden vermoedelijk de 1705, 1707, 1711, 1715, 1717 en 1728 (alle ex-DD-AR) opnieuw in dienst gesteld.
De overige locomotieven worden vermoedelijk wel 1700's die met ICR rijden.

Inmiddels kan ik weer een aanvulling / rectificatie geven: de hierboven genoemde locs zijn alleen naar Maastricht gegaan voor het uitnemen van onderdelen en dan vooral de automatische BSI-koppelingen.
De 1740, 1756 en 1762 zijn de eerste locs die geschikt gemaakt worden voor het rijden met DD-AR.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11113
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor Meltrain » Vr 12 Sep 2014, 22:57

Er wordt nu overigens ook onderzoek gedaan naar de haalbaarheid van een gedeeltelijke terugkeer van DDM-1. :D
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31440
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor Suus » Vr 12 Sep 2014, 23:03

Nou, reken daar maar niet op hoor. Die rijtuigen zijn volledig rot.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
wilburg22
Berichten: 496
Lid geworden op: Za 03 Mei 2014, 20:43

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor wilburg22 » Za 13 Sep 2014, 01:04

Daar krijg je een houten kont van een plastic zitje :roll:
Woon jij in de Drechtsteden of ga je uit eten in de regio? Kijk eerst eens op Drechtfood, mijn nieuwe website waar ik en een aantal andere reviewers regelmatig reviews plaatsen voor lokale eetgelegenheden.
https://drechtfood.wordpress.com/

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11113
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor Meltrain » Ma 15 Sep 2014, 20:35

In DDM-1 juist niet. Die rijtuigen hadden allemaal dezelfde banken als ook in SGM (voor de verbouwing) zat.
Van sommige rijtuigen DD-AR kreeg je wel een houten kont.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
wilburg22
Berichten: 496
Lid geworden op: Za 03 Mei 2014, 20:43

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor wilburg22 » Di 16 Sep 2014, 14:03

Meltrain schreef:In DDM-1 juist niet. Die rijtuigen hadden allemaal dezelfde banken als ook in SGM (voor de verbouwing) zat.
Van sommige rijtuigen DD-AR kreeg je wel een houten kont.


Oops vergipsing
Woon jij in de Drechtsteden of ga je uit eten in de regio? Kijk eerst eens op Drechtfood, mijn nieuwe website waar ik en een aantal andere reviewers regelmatig reviews plaatsen voor lokale eetgelegenheden.
https://drechtfood.wordpress.com/

VIRM
Berichten: 3400
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor VIRM » Wo 17 Sep 2014, 00:19

In welke treinseries zijn de DD-ARSuperSprinters te vinden?
Beul van de blindegeleidelijn

Thom69
Berichten: 630
Lid geworden op: Do 31 Dec 2009, 15:42

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor Thom69 » Wo 17 Sep 2014, 09:08

Momenteel is er nog geen DD-AR terug in dienst gesteld, de verwachting is dat dit per december gaat gebeuren, waarbij vooral de s5400 een goede kanshebber is. (Bron: Somda)
Regelmatig te vinden in bussen in de omgeving Leiden en in de trein | Ledn - Asd |

Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 20:40

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor Frans F » Wo 17 Sep 2014, 09:34

Eerst was het april, toen september en nu weer december.
Plannen is kennelijk lastig.

Gebruikersavatar
marlies
Berichten: 2060
Lid geworden op: Za 10 Aug 2013, 15:34

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor marlies » Wo 17 Sep 2014, 10:11

Ja, dat was ook mijn gedachte. Het blijft doorschuiven. Ben benieuwd of dat logistiek/planningsinhoudelijk gestuntel is of er onvoorziene problemen van technische aard met de stellen zijn. Either way is het met het media-offensief over het volledig inzetten van de mottenballenvloot een beetje jammer dat het niet lukt om ze op de rails te hebben voor de tijd van het jaar waarin het meeste materieel nodig is.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast