Terugkeer DD-AR

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3726
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor Z2N » Wo 15 Jan 2014, 18:29

De rijtuigen mogen de HSL niet op omdat ze o.a. niet over de daarvoor benodigde beveiligingssytemen beschikken, zoals een centraal sluitsysteem met lichtwaarschuwingen, en omdat de geen gesloten toiletsysteem hebben. Bovendien: om reizigers nou meer te laten betalen voor een achteruitgang in het comfort, 'k denk niet dat NS dat nog kan flikken..
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31462
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor Suus » Wo 15 Jan 2014, 18:53

NS wilde niet investeren in een draaistelrevisie en heeft toch geen locs voor snelheden hoger dan 160.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
marlies
Berichten: 2060
Lid geworden op: Za 10 Aug 2013, 15:34

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor marlies » Wo 15 Jan 2014, 21:39

Z2N schreef:De rijtuigen mogen de HSL niet op omdat ze o.a. niet over de daarvoor benodigde beveiligingssytemen beschikken, zoals een centraal sluitsysteem met lichtwaarschuwingen, en omdat de geen gesloten toiletsysteem hebben. Bovendien: om reizigers nou meer te laten betalen voor een achteruitgang in het comfort, 'k denk niet dat NS dat nog kan flikken..

Had er dan de Benelux mee gereden, of mag dat ook niet van de Belgen? Of weet ik het, binnenlands ICR mee vrijgemaakt voor de internationale verbindingen.

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor deadlock » Wo 15 Jan 2014, 22:58

Bee schreef:NS wilde niet investeren in een draaistelrevisie en heeft toch geen locs voor snelheden hoger dan 160.

Onzin, de enige locs die ze hebben kunnen stuk voor stuk 220 onder 1,5KV.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor deadlock » Wo 15 Jan 2014, 23:04

Dat is trouwens niet waar, er bestaat ook nog TRAXX.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11923
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor Geert » Wo 15 Jan 2014, 23:48

marlies schreef:Had er dan de Benelux mee gereden, of mag dat ook niet van de Belgen? Of weet ik het, binnenlands ICR mee vrijgemaakt voor de internationale verbindingen.

Benelux gaat over een jaar (of twee jaar?) ook over de HSL, dus dan hadden ze het een of twee jaar kunnen gebruiken - en op zich is er nu ook geen tekort aan ICR, het ICR dat rondrijdt wordt vervangen door DDZ en DDAR (al dan niet met doorschuifacties).

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3992
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor reisthijs » Do 16 Jan 2014, 10:39

Er is nu vooral een tekort aan IC-materieel dat de HSL op mag. Daarnaast is er een tekort aan Sprinters.

Z2N schreef:De rijtuigen mogen de HSL niet op omdat ze o.a. niet over de daarvoor benodigde beveiligingssytemen beschikken, zoals een centraal sluitsysteem met lichtwaarschuwingen, en omdat de geen gesloten toiletsysteem hebben.
Daar beschikte ICRm ook niet over, dat mocht de HSL pas op nadat dat allemaal was ingebouwd.

Bee schreef:NS wilde niet investeren in een draaistelrevisie en heeft toch geen locs voor snelheden hoger dan 160.
En waarom hebben ze ook al weer geen locs voor hogere snelheden? Juist, omdat ze er toch alleen maar ICR achter wilden hangen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor Thom91 » Do 16 Jan 2014, 17:04

deadlock schreef:Dat is trouwens niet waar, er bestaat ook nog TRAXX.

TRAXX is begrensd op 160, wereldwijd.
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2374
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor Mr-W » Do 16 Jan 2014, 17:40

Bee schreef:DD-AR keert tijdelijk (voor enige jaren hooguit) terug. Het DDZ-project wordt dit jaar afgemaakt met de laatste tussenbakken voor de zesjes, aansluitend gaat VIRM naar binnen voor de grote revisie.
Kortom, er gebeurt heel veel maar het is allemaal met passen, schuiven en meten.

VIRM is een grotere serie dan DD-AR,wordt de renovatie over een lange tijdsperiode verdeeld of komt er tijdelijk materieel om VIRM binnen korte(re) aan te pakken ?

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor Thom91 » Do 16 Jan 2014, 17:47

Er is altijd wel iets in revisie, daar is het materieelbestand op aangepast.
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor deadlock » Do 16 Jan 2014, 23:11

Thom91 schreef:
deadlock schreef:Dat is trouwens niet waar, er bestaat ook nog TRAXX.

TRAXX is begrensd op 160, wereldwijd.

Dat zeg ik toch, flapdrol.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
casper_rzb
Berichten: 368
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 10:03
Locatie: Rozenburg
Contact:

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor casper_rzb » Za 22 Feb 2014, 12:57

Is er al meer informatie hierover?
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 1328
Lid geworden op: Di 11 Dec 2012, 21:28
Locatie: Borne

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor julsteren » Zo 23 Feb 2014, 16:10

Ik heb even rondgezocht maar niks kunnen vinden, ik hoop dat de DD-AR in sprinterkleurtjes gespoten worden, al zal dat niet gebeuren denk ik.

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 3237
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor Ronald » Zo 23 Feb 2014, 16:18

En SLT-stoelen erin natuurlijk :-)

Gebruikersavatar
marlies
Berichten: 2060
Lid geworden op: Za 10 Aug 2013, 15:34

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor marlies » Zo 23 Feb 2014, 16:22

Waarom zou je die dingen overspuiten en van andere banken voorzien als ze gewoon snel en tijdelijk terug op de baan moeten om een tekort op te lossen?

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 3237
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor Ronald » Zo 23 Feb 2014, 16:34

Mijn opmerking was dan ook niet serieus ;-) Maar als we dan toch met overspuit-ideeën komen, ja dan weet ik ook nog wel wat :X

Gebruikersavatar
marlies
Berichten: 2060
Lid geworden op: Za 10 Aug 2013, 15:34

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor marlies » Zo 23 Feb 2014, 17:40

Al bewijst DM'90 dat het op zich maar zo zou kunnen gebeuren :P

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2110
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor Michael 1988 » Zo 23 Feb 2014, 18:46

Plak er een paar stickers met het woord "Sprinter" erop en het exterieur is klaar zou ik zeggen ;)
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
casper_rzb
Berichten: 368
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 10:03
Locatie: Rozenburg
Contact:

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor casper_rzb » Zo 23 Feb 2014, 19:16

De DD-AR is mooi zoals hij is :pos:
Niks aan veranderen dus
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9073
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor Michael » Zo 23 Feb 2014, 19:49

Ik heb gisteren gehoord dat het DD-AR vermoedelijk niet voor september de baan op komt.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
jesse-cruzu
Berichten: 218
Lid geworden op: Ma 22 Dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor jesse-cruzu » Wo 26 Feb 2014, 19:50

Ik had een paar jaar geleden een impressie gezien van een DD-AR in Sprinter kleurstelling. Ik moet eerlijk zeggen dat het er mooi uitzag. Aangezien we nu alleen maar enkeldeks Sprinterjes hebben rondrijden in Nederland, is het eigenlijk niet gek dat men serieus nadenkt over de DD-AR Sprinter. :wink:

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31462
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor Suus » Wo 26 Feb 2014, 20:00

Jawel. Dubbeldeks heeft allerlei nadelen, zoals relatief weinig deur per meter trein, veel ruimteverspilling door trappenhuizen en gelijkvloerse instap is lastig realiseerbaar.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11002
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor Vinny » Wo 26 Feb 2014, 20:10

Afbeelding (A)
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

VIRM
Berichten: 3400
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor VIRM » Wo 26 Feb 2014, 20:27

Ik vind hem in die kleurstelling nog meer blokkendozeriger/minder gestroomlijnd dan de DDZ. :mrgreen:

Ik neem aan dat het gewoon mogelijk blijft om meerdere treinstellen aan elkaar te koppelen?
Beul van de blindegeleidelijn

Klaasje
Berichten: 5986
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Terugkeer DD-AR

Berichtdoor Klaasje » Wo 26 Feb 2014, 20:37

Bee schreef:Jawel. Dubbeldeks heeft allerlei nadelen, zoals relatief weinig deur per meter trein, veel ruimteverspilling door trappenhuizen en gelijkvloerse instap is lastig realiseerbaar.

Hardnekkige misverstanden zijn de beste.. Als je een gelijkvloerse instap voor elkaar krijgt is het aantal deuren ook geen issue meer. Daarnaast is dat sowieso een twijfelachtig argument: Per meter trein heeft DDAR meer deurcentimeters dan SLT aangezien het aantal deuren per meter ongeveer evenveel is maar de deuren wel breder zijn.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten