Pagina 3 van 6

Re: Terugkeer DD-AR

Geplaatst: wo 15 jan 2014, 18:29
door Z2N
De rijtuigen mogen de HSL niet op omdat ze o.a. niet over de daarvoor benodigde beveiligingssytemen beschikken, zoals een centraal sluitsysteem met lichtwaarschuwingen, en omdat de geen gesloten toiletsysteem hebben. Bovendien: om reizigers nou meer te laten betalen voor een achteruitgang in het comfort, 'k denk niet dat NS dat nog kan flikken..

Re: Terugkeer DD-AR

Geplaatst: wo 15 jan 2014, 18:53
door Suus
NS wilde niet investeren in een draaistelrevisie en heeft toch geen locs voor snelheden hoger dan 160.

Re: Terugkeer DD-AR

Geplaatst: wo 15 jan 2014, 21:39
door marlies
Z2N schreef:De rijtuigen mogen de HSL niet op omdat ze o.a. niet over de daarvoor benodigde beveiligingssytemen beschikken, zoals een centraal sluitsysteem met lichtwaarschuwingen, en omdat de geen gesloten toiletsysteem hebben. Bovendien: om reizigers nou meer te laten betalen voor een achteruitgang in het comfort, 'k denk niet dat NS dat nog kan flikken..
Had er dan de Benelux mee gereden, of mag dat ook niet van de Belgen? Of weet ik het, binnenlands ICR mee vrijgemaakt voor de internationale verbindingen.

Re: Terugkeer DD-AR

Geplaatst: wo 15 jan 2014, 22:58
door deadlock
Bee schreef:NS wilde niet investeren in een draaistelrevisie en heeft toch geen locs voor snelheden hoger dan 160.
Onzin, de enige locs die ze hebben kunnen stuk voor stuk 220 onder 1,5KV.

Re: Terugkeer DD-AR

Geplaatst: wo 15 jan 2014, 23:04
door deadlock
Dat is trouwens niet waar, er bestaat ook nog TRAXX.

Re: Terugkeer DD-AR

Geplaatst: wo 15 jan 2014, 23:48
door Geert
marlies schreef:Had er dan de Benelux mee gereden, of mag dat ook niet van de Belgen? Of weet ik het, binnenlands ICR mee vrijgemaakt voor de internationale verbindingen.
Benelux gaat over een jaar (of twee jaar?) ook over de HSL, dus dan hadden ze het een of twee jaar kunnen gebruiken - en op zich is er nu ook geen tekort aan ICR, het ICR dat rondrijdt wordt vervangen door DDZ en DDAR (al dan niet met doorschuifacties).

Re: Terugkeer DD-AR

Geplaatst: do 16 jan 2014, 10:39
door reisthijs
Er is nu vooral een tekort aan IC-materieel dat de HSL op mag. Daarnaast is er een tekort aan Sprinters.
Z2N schreef:De rijtuigen mogen de HSL niet op omdat ze o.a. niet over de daarvoor benodigde beveiligingssytemen beschikken, zoals een centraal sluitsysteem met lichtwaarschuwingen, en omdat de geen gesloten toiletsysteem hebben.
Daar beschikte ICRm ook niet over, dat mocht de HSL pas op nadat dat allemaal was ingebouwd.
Bee schreef:NS wilde niet investeren in een draaistelrevisie en heeft toch geen locs voor snelheden hoger dan 160.
En waarom hebben ze ook al weer geen locs voor hogere snelheden? Juist, omdat ze er toch alleen maar ICR achter wilden hangen.

Re: Terugkeer DD-AR

Geplaatst: do 16 jan 2014, 17:04
door Thom91
deadlock schreef:Dat is trouwens niet waar, er bestaat ook nog TRAXX.
TRAXX is begrensd op 160, wereldwijd.

Re: Terugkeer DD-AR

Geplaatst: do 16 jan 2014, 17:40
door Mr-W
Bee schreef:DD-AR keert tijdelijk (voor enige jaren hooguit) terug. Het DDZ-project wordt dit jaar afgemaakt met de laatste tussenbakken voor de zesjes, aansluitend gaat VIRM naar binnen voor de grote revisie.
Kortom, er gebeurt heel veel maar het is allemaal met passen, schuiven en meten.
VIRM is een grotere serie dan DD-AR,wordt de renovatie over een lange tijdsperiode verdeeld of komt er tijdelijk materieel om VIRM binnen korte(re) aan te pakken ?

Re: Terugkeer DD-AR

Geplaatst: do 16 jan 2014, 17:47
door Thom91
Er is altijd wel iets in revisie, daar is het materieelbestand op aangepast.

Re: Terugkeer DD-AR

Geplaatst: do 16 jan 2014, 23:11
door deadlock
Thom91 schreef:
deadlock schreef:Dat is trouwens niet waar, er bestaat ook nog TRAXX.
TRAXX is begrensd op 160, wereldwijd.
Dat zeg ik toch, flapdrol.

Re: Terugkeer DD-AR

Geplaatst: za 22 feb 2014, 12:57
door casper_rzb
Is er al meer informatie hierover?

Re: Terugkeer DD-AR

Geplaatst: zo 23 feb 2014, 16:10
door julsteren
Ik heb even rondgezocht maar niks kunnen vinden, ik hoop dat de DD-AR in sprinterkleurtjes gespoten worden, al zal dat niet gebeuren denk ik.

Re: Terugkeer DD-AR

Geplaatst: zo 23 feb 2014, 16:18
door Ronald
En SLT-stoelen erin natuurlijk :-)

Re: Terugkeer DD-AR

Geplaatst: zo 23 feb 2014, 16:22
door marlies
Waarom zou je die dingen overspuiten en van andere banken voorzien als ze gewoon snel en tijdelijk terug op de baan moeten om een tekort op te lossen?

Re: Terugkeer DD-AR

Geplaatst: zo 23 feb 2014, 16:34
door Ronald
Mijn opmerking was dan ook niet serieus ;-) Maar als we dan toch met overspuit-ideeën komen, ja dan weet ik ook nog wel wat :X

Re: Terugkeer DD-AR

Geplaatst: zo 23 feb 2014, 17:40
door marlies
Al bewijst DM'90 dat het op zich maar zo zou kunnen gebeuren :P

Re: Terugkeer DD-AR

Geplaatst: zo 23 feb 2014, 18:46
door Michael 1988
Plak er een paar stickers met het woord "Sprinter" erop en het exterieur is klaar zou ik zeggen ;)

Re: Terugkeer DD-AR

Geplaatst: zo 23 feb 2014, 19:16
door casper_rzb
De DD-AR is mooi zoals hij is :pos:
Niks aan veranderen dus

Re: Terugkeer DD-AR

Geplaatst: zo 23 feb 2014, 19:49
door Michael
Ik heb gisteren gehoord dat het DD-AR vermoedelijk niet voor september de baan op komt.

Re: Terugkeer DD-AR

Geplaatst: wo 26 feb 2014, 19:50
door jesse-cruzu
Ik had een paar jaar geleden een impressie gezien van een DD-AR in Sprinter kleurstelling. Ik moet eerlijk zeggen dat het er mooi uitzag. Aangezien we nu alleen maar enkeldeks Sprinterjes hebben rondrijden in Nederland, is het eigenlijk niet gek dat men serieus nadenkt over de DD-AR Sprinter. :wink:

Re: Terugkeer DD-AR

Geplaatst: wo 26 feb 2014, 20:00
door Suus
Jawel. Dubbeldeks heeft allerlei nadelen, zoals relatief weinig deur per meter trein, veel ruimteverspilling door trappenhuizen en gelijkvloerse instap is lastig realiseerbaar.

Re: Terugkeer DD-AR

Geplaatst: wo 26 feb 2014, 20:10
door Vinny
Afbeelding (A)

Re: Terugkeer DD-AR

Geplaatst: wo 26 feb 2014, 20:27
door VIRM
Ik vind hem in die kleurstelling nog meer blokkendozeriger/minder gestroomlijnd dan de DDZ. :mrgreen:

Ik neem aan dat het gewoon mogelijk blijft om meerdere treinstellen aan elkaar te koppelen?

Re: Terugkeer DD-AR

Geplaatst: wo 26 feb 2014, 20:37
door Klaasje
Bee schreef:Jawel. Dubbeldeks heeft allerlei nadelen, zoals relatief weinig deur per meter trein, veel ruimteverspilling door trappenhuizen en gelijkvloerse instap is lastig realiseerbaar.
Hardnekkige misverstanden zijn de beste.. Als je een gelijkvloerse instap voor elkaar krijgt is het aantal deuren ook geen issue meer. Daarnaast is dat sowieso een twijfelachtig argument: Per meter trein heeft DDAR meer deurcentimeters dan SLT aangezien het aantal deuren per meter ongeveer evenveel is maar de deuren wel breder zijn.