Opstand tegen ov-poortjes dreigt
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt
Op Streetview is de situatie wel duidelijk te zien: https://www.google.nl/maps/@52.047874,4 ... rN5eqA!2e0
Je zou het paadje ook wat kunnen verleggen zodat de trap gewoon bereikbaar is zonder door een poortje te gaan :)
Je zou het paadje ook wat kunnen verleggen zodat de trap gewoon bereikbaar is zonder door een poortje te gaan :)
Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt
Je zou ook kunnen beweren dat een poortje daar best open kan blijven. Een (potentiële) zwartrijder komt ook niet verder dan de bushalte en vice versa. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die speciaal met de Q liner daar uitstappen om goedkoper met de stoptrein naar Den Haag te reizen, hoewel je het natuurlijk nooit kunt uitsluiten.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt
Nee, dit gaat over iedereen die daar uit de bus stapt. De inmiddels getoonde straatbeelden (dank!) maken dat duidelijker.Hainje schreef:Ik kan niet ontdekken over welke relatie je het nu hebt. Heb je het nu op een overstap van bus 380/381/382/383 op een andere bus of op een trein of de RR?
Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt
't Zou kunnen dat er wel een servicezuil staat of dat NS die wil aanbrengen (mede op basis van enquête). Ik kom er zelf slechts af en toe (meestal als een bevriende chauffeur in de ochtendspits op de bus rijdt), maar zal nog eens opletten.Geert schreef:Staat er geen servicezuil naast het poortje? Lijkt me dat dat de makkelijkste oplossing is, dan kan NS op afstand het poortje openen.
Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt
Er staat inderdaad een "praatpaal" bij! Als die nu maar correct gaat functioneren, zal de kans op problemen voor "opgesloten" reizigers dus minimaal zijn.busburger schreef:'t Zou kunnen dat er wel een servicezuil staat of dat NS die wil aanbrengen (mede op basis van enquête). Ik kom er zelf slechts af en toe (meestal als een bevriende chauffeur in de ochtendspits op de bus rijdt), maar zal nog eens opletten.Geert schreef:Staat er geen servicezuil naast het poortje? Lijkt me dat dat de makkelijkste oplossing is, dan kan NS op afstand het poortje openen.
Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt
Ik heb in het verleden meermaals gebruik gemaakt van de NS Servicezuil op diverse stations, eigenlijk nooit problemen gehad, behalve als het halve land plat lag door sneeuwval, dan wordt je nog wel eens lang in de wacht gezet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt
Waarom zou je dat ding gebruiken?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt
Als er bijvoorbeeld een paraplu op het spoor is gewaaid, dan kun je de machinsten op die manier laten waarschuwen.
🍉
Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt
Ik gebruik de servicezuil meestal om door te geven dat er weer eens een OVC-lezer van een poortje kapot is.
Maar sinds afgelopen week hebben we op Rlb nieuwe lezers (die gele i.p.v. die witte/grijze) dus met een beteje geluk zijn de storingen nu voorbij.
Maar sinds afgelopen week hebben we op Rlb nieuwe lezers (die gele i.p.v. die witte/grijze) dus met een beteje geluk zijn de storingen nu voorbij.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt
Dat is toch alleen een nieuw stukje plastic er over heen?
Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt
Jep, is inderdaad alleen maar een stukje plastic. Topkap is geloof ik de officiele naam, moet in poortrijen met meerdere vervoerders het verschil tussen de vervoerders aangeven.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten