Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Vorige week nog door de volgelopen tunnel gekomen, stond echt flink wat water in. Logisch besluit, maar ben benieuwd wanneer het opgelost is.
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door ov'tje »

ik denk zodra het niet meer vriest :mrgreen:

Ben er vorige week zelf ook langs gekomen en wel even gekeken of er niet toevallig een auto in de buurt van mij reed :P
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door isadora »

Wordt het geen tijd, voor het uitroepen van de noodtoestand met al die overstromingen en aardbevingen?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JP13357 »

Is er een rede, dat er een ebusco iedere ochtend rijdt op lijn 17? Ik zat laatst weer in een ebusco op lijn 17. Het was een aparte ervaring en kreeg het gevoel dat de bus bestond uit onderdelen die waren gekocht op alibaba als bulk. Als je de bocht om rijdt, hoor je gekraak en soms hoorde als dat er een magnetron maaltijd klaar was.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Die Ebusco's hebben inderdaad vaak de neiging behoorlijk te kraken en te piepen. Had laatst ook al een schroef in handen. Heb ook wel eens een Ebusco op 17 zien rijden, mijn vermoeden is dat ze binnen een bepaalde dienst vallen die precies tussen AirportLink ritten in valt of op momenten worden ingezet als er weinig AirportLink rijdt op een dag. Zou natuurlijk zonde zijn om die bussen dan maar stil te laten staan.
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JP13357 »

Dan staan ze dan te niksen op de remise. Dit is wel één van de lijnen die daar mooi gebruik kunnen maken. Op de video is ook te zien dat de raampost los hangt. Is dit een miskoop en zijn die in Utrecht beter? Ik krijg hier echt z'n kickstarter gevoel van.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Daniel »

De Ebusco's in Utrecht vallen weliswaar niet uit elkaar, maar de helft haalt het einde van de dag niet. En als ze dan terug naar de garage moeten dan vallen ze soms stil middenop een stervensdruk kruispunt (in het zicht van de stalling notabene).

En die magnetronmaaltijd die hier genoemd wordt is het signaal van de stopknopjes. Heeft ook wel een tijd geduurd voor ik dat door had in de Utrechtse exemplaren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door ov'tje »

Nicketick schreef:Vorige week nog door de volgelopen tunnel gekomen, stond echt flink wat water in. Logisch besluit, maar ben benieuwd wanneer het opgelost is.
Weg is vandaag weer opengesteld
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

Lijn 17 zit in een elektrische omloop die ochtend. En als ik het goed heb ook ergens een stukje lijn 9, weggewerkt in een 'elektrische' dienst voor lijn 1 en 2 voor wat variatie in de diensten.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

De 3162 heeft een duik genomen aan de Pekelderweg in Stadskanaal. Geen gewonden, maar vrees dat de bus wel afgeschreven kan worden...
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/189037/B ... tadskanaal

Edit: Als deze bus vervangen moet worden heeft Evobus in Nijkerk gelukkig nog wat oude GD Citaro LE's staan.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door isadora »

Vast een sabotage-actie van D'66. :mrgreen:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door groningen »

Bus 3401 had zijn dag niet vandaag. Vanmorgen nam de bus komend van de busbaan in Groningen de bocht naar de Emmaviaduct te ruim, waardoor de bus in het midden op de stoep stond onder het Emmaviaduct. De oprit naar boven was dus geblokkeerd. Bussen uit het westen moesten via de Parkweg (of zelfs eerst de Zaanstraat en Spaarnestraat gebruiken) hun weg naar het hoofdstation zoeken. Poort zorgde ervoor dat de bus weer recht op de weg stond en kon op eigen kracht naar het "ziekenhuis" gaan. Schade lijkt me niet groot. De weg was minstens 90 minuten afgesloten.
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

Bocht was niet te ruim genomen, het rechter pedaal is wat te ver ingetrapt. Misschien even snel voor een fietser langs bij nat wegdek??
Door de manier van aandrijving gaat de aanhanger dan de bus opzij duwen, en in dit geval stond er een viaduct waar hij de bus zijwaarts onder heeft gedrukt. De bocht is ruim genoeg.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door groningen »

Er staat niets op Dagblad van het Noorden of 112 Groningen.

RTV Noord heeft tenminste nog een foto.
Afbeelding
Links van de Poort vrachtwagen staat een calamiteitenbusje van Qbuzz met kenteken VZ 415 X. De kabel van Poort ging door een wiel en werd zo recht getrokken. Of dat ook gebeurde weet ik niet, want ik wilde niet als een soort sensatie toeschouwer daar aanwezig zijn en ben 10 minuten even weg geweest.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Durashift »

Nah, zo te zien was er nog nét voldoende ruimte tussen het dak en de bodem van het viaduct. :pos:

@Jeroen: springt de tractiecontrole niet aan dan? Zo te zien is het een bijna haakse bocht.. waar je toch niet echt met veel gas uit kan komen, anders vallen de passagiers toch al snel naar links om, denk ik zo.. Wellicht té vroeg het gaspedaal ingetrapt? Dat zou ik mij wel voor kunnen stellen, ook gezien de stand van de achterste stuuras..
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Littlebusdriver »

Volgens Qbuzz was het een storing in de elektronica; https://www.rtvnoord.nl/nieuws/189616/B ... lektronica
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door ov'tje »

Durashift schreef:Nah, zo te zien was er nog nét voldoende ruimte tussen het dak en de bodem van het viaduct. :pos:

@Jeroen: springt de tractiecontrole niet aan dan? Zo te zien is het een bijna haakse bocht.. waar je toch niet echt met veel gas uit kan komen, anders vallen de passagiers toch al snel naar links om, denk ik zo.. Wellicht té vroeg het gaspedaal ingetrapt? Dat zou ik mij wel voor kunnen stellen, ook gezien de stand van de achterste stuuras..
Zou zo kunnen. Gelukkig was deze bus zo te zien leeg onderweg vanuit de stalling
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Lijn 9 van De Punt naar Groningen (07:45) wordt versterkt met touringcar vandaag.
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

Durashift schreef:@Jeroen: springt de tractiecontrole niet aan dan?
Ja dat doet 'ie wel, maar die is wel te omzeilen door op het 'goede' moment gas te geven.

Dit was idd een storing, de sleepas stuurde niet mee begreep ik. De aanhanger duwde de bus gewoon rechtdoor, of opzij tegen het viaduct aan.
Hij heeft de viaduct op centimeters na niet geraakt.

Wat wel heel apart is, diezelfde ochtend zou er een tweede CapaCity binnen zijn gekomen met dezelfde storing.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Durashift »

^^ Elektronisch aangestuurd dus, die stuuras.. i.p.v. mechanisch. :?:

CANBUS foutje.. :)
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door groningen »

De 3160 vanmorgen op lijn 5 van Groningen naar Zuidlaren en Annen.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Chrysa »

En dat is?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Hainje »

Mudblood tegenhanger van de Nimbus.
🍉
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door ov'tje »

groningen schreef:De 3160 vanmorgen op lijn 5 van Groningen naar Zuidlaren en Annen.
verbaast mij niks. Andere bussen elders nodig voor de open dag van de RUG?

Eerder deze week zat de reserve 3097 op lijn 3 gereden heeft en dat er op de 15 ook een gewone gelede meedraaide. Naast de nodige versterking van LE's die dagelijks op zowel de 3 als de 15 rijden.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door groningen »

Die Open RUG Dag had lijn 11. De in/uitcheck in de bus stond uit.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten