Busvervoer in Fryslân

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door Ardan »

Zoals ook het volledig overnemen van nieuwsartikelen niet is toegestaan in verband met copyrightschending, mag je ook geen foto's van krantenartikelen plaatsen, ook al noem je de bron er bij. Ook is het quoten van foto's op dezelfde pagina niet toegestaan. Ik heb de foto van het nieuwsartikel dus verwijderd.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door Vinny »

Op dit moment zijn er werkzaamheden waardoor voor lijn 46 dit geldt:
Arriva schreef:Lytshuzen, Rigedyk
Oudega, 46
van Ma 18 Juni 2018 05.00 uur
t/m vrij 03 Aug 2018 16.00 uur
Oorzaak
Wegwerkzaamheden

Gevolg
Oudega Rigedyk, Heeg Lytshuzen, de Campen, de Skatting, Djipseatwei
Advies
Oudega centrum, Heeg Driesprong Lytshuzen, Rondweg.
Zowel de meldingen op de haltes zelf en het plannen in de app levert enorme onduidelijkheden op, terwijl het niet moeilijk had hoeven zijn. Vrijwel alle haltes van de buslijn kunnen namelijk gewoon bediend worden door in Oudega een lusroute te rijden, en in Heeg de lus door het centrum over te slaan. Vermoedelijk doet de vervoerder dat in de praktijk ook, maar in de app is de route niet te plannen. Op 9292ov.nl staat deze mededeling:
Vanaf 18 juni t/m 3 augustus a.s. vervalt deze halte voor de ritten na 12:00u. Alternatieven zijn de lijnen 42, 45 of 47.
maar geeft de site wel een reisoptie.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door bys1 »

De laatste tijd zie ik wel eens Intouro's van Arriva Touring opduiken in Friesland. Vorige week reed de 7531 zijn rondjes op de 320/350/355, vandaag de 7532.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door Vinny »

In aanvulling op mijn vorige bericht, lijn 46 rijdt volgens de chauffeurs via Nijesyl :shock:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door BR628 »

Vinny schreef:In aanvulling op mijn vorige bericht, lijn 46 rijdt volgens de chauffeurs via Nijesyl :shock:
Niet zo raar toch. De doorgaande weg Oudega - Heeg is dicht. Als je binnen een uur toch vanuit Sneek de dorpen Heeg, Gaastmeer en Oudega wilt bedienen zonder de inzet van een taxibus kun je tijd winnen door het centrum van Sneek, Jutrijp en de Hommerts te laten liggen die toch al door lijn 42, 45 en 47 worden bediend.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door bys1 »

Vanochtend reed er geen versterkingsbus op lijn 355. Elf mensen bleven in Dokkum achter. Het proces was dus toch niet zo dynamisch...
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door Vinny »

BR628 schreef:
Vinny schreef:In aanvulling op mijn vorige bericht, lijn 46 rijdt volgens de chauffeurs via Nijesyl :shock:
Niet zo raar toch. De doorgaande weg Oudega - Heeg is dicht. Als je binnen een uur toch vanuit Sneek de dorpen Heeg, Gaastmeer en Oudega wilt bedienen zonder de inzet van een taxibus kun je tijd winnen door het centrum van Sneek, Jutrijp en de Hommerts te laten liggen die toch al door lijn 42, 45 en 47 worden bediend.
Mijn collega komt nu per olieslurper naar zijn werk omdat de overstap vanuit Balk naar Heeg niet meer haalbaar is *O*
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Svenosss
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 19 jun 2017, 13:14

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door Svenosss »

Hmm, nog niks te vinden over de nieuwe dienstregeling... vreemd?!
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door bys1 »

bys1 schreef:Ik zie dat de nieuwe dienstregeling vanaf 22 juli inmiddels (deels?) in OVInfo staat. Zoals bekend zouden de lijnen 51 en 54 worden gestrekt. De belangrijkste wijzigingen:
- Lijn 51 gaat in Leeuwarden weer via de oude route langs De Bleek rijden. Bij Gytsjerk en Rinsumageest zijn enkele nieuwe haltes waar de 51 dan langs gaat rijden. Verder vertrekt de 51 in de avonduren en weekenden tien minuten eerder vanuit Leeuwarden en een kwartier eerder vanuit Dokkum.
- Om de route van lijn 51 in Leeuwarden over te nemen gaat lijn 18 voortaan ook op zaterdag rijden.
- Naast lijn 51 gaat ook lijn 651 voortaan de nieuwe kortere routes rijden bij Rinsumageest en Gytsjerk.
- Lijn 54 verdwijnt. De ritten worden vervangen door de lijnen 60, 150 en 154.
- Lijn 60 krijgt een regelmatige uursdienst en lijn 154 gaat voortaan twee extra ritten per uur rijden tussen Holwerd en Leeuwarden. Tussen Holwerd en Leeuwarden ontstaat dan elk kwartier een verbinding naar Leeuwarden door lijn 154 afgewisseld met lijn 60. Op zaterdag rijdt lijn 60 voortaan niet meer en zal lijn 154 twee keer per uur tussen Leeuwarden en Holwerd rijden en een keer per uur verder naar Dokkum. Verder zal lijn 154 eerder beginnen en langer doorrijden: doordeweeks vertrekt de eerste rit vanuit Dokkum al om 5:08 en 's avonds komt er om 00:22 extra rit van Leeuwarden naar Dokkum.
- Er komt een nieuwe lijn 150. Deze rijdt niet door Stiens en zal als spitsbus 's ochtends enkele ritten van Dokkum via Holwerd naar Leeuwarden rijden en 's middags enkele ritten van Leeuwarden naar Dokkum.
- Lijn 418 verdwijnt.
- Vanaf september vervalt lijn 10 en worden die ritten weer overgenomen door lijn 1. Verder gaan lijn 70 en 71 "niet meer" via P+R WTC rijden.
- Lijn 351 gaat van 3 t/m 6 augustus een uursdienst rijden tussen Alkmaar en Harlingen Station.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
zone2000
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door zone2000 »

zag ze op de route van lijn 60 en 51 druk bezig met uitbreiden van de haltes/nieuwe haltes aanleggen
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door bys1 »

Vorige week met de 51 geweest en nog niks gezien dus dat werd ook wel eens tijd... maar ik zou niet weten welke nieuwe haltes de 60 of de 150 of 154 zou moeten krijgen?
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door BrengMe »

bys1 schreef:Ik zie dat de nieuwe dienstregeling vanaf 22 juli inmiddels (deels?) in OVInfo staat. Zoals bekend zouden de lijnen 51 en 54 worden gestrekt. De belangrijkste wijzigingen
Hier wel, maar op de site van Arriva niet (A)
Svenosss
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 19 jun 2017, 13:14

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door Svenosss »

Precies wat BrengMe zegt, hier staat t wel mooi... maar ik verwacht toch wel dat Arriva zijn reizigers adequaat informeert... Iets wat op deze manier niet gebeurt?
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door bys1 »

Ik had ze al gevraagd op twitter... "het komt eraan"... twee dagen geleden.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door Dennenboom »

De nieuwe dienstregelingstabellen staan inmiddels al wel op de site van Arriva.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door BrengMe »

Dat klopt, maar als daar niet over gecommuniceerd wordt naar de reiziger door bijvoorbeeld een nieuwsbericht, zullen alsnog veel mensen verrast zijn dat er ineens geen bus meer door het dorp rijdt...
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door bys1 »

Op de route van de 54 zijn briefjes op de halteborden geplakt.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door Dennenboom »

Arriva informeert over de gestrekte lijnen en biedt volgend weekend gratis reisjes aan:
https://www.arriva.nl/a/lijn-154.htm
In de legenda van de kaartjes per plaats staat ook een verwijzing naar het aantal reizigers van de haltes, maar die kan ik niet vinden. Wellicht is e.e.a. uit een beleidsstuk gehaald en niet alles in de legenda aangepast.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1248
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door Frank93 »

Ik ben geen deskundige in haltenamen maar is het echt handig om al die haltes ''provinciale weg'' te noemen?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door Hainje »

Wel te merken dat je er geen verstand van hebt inderdaad... :N

Een haltenaam moet duidelijk aangeven waar je staat, namelijk langs een provinciale weg.
Spoiler: show
Dat die weg dan 36 kilometer lang is, ja ach, details blijf je houden.
🍉
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door ov'tje »

bys1 schreef:Op de route van de 54 zijn briefjes op de halteborden geplakt.
Die briefjes lijken mij niet echt handig, tenminste als je duidt op oranje briefjes op die blauwe halteborden. Vroeger deden ze er een zak overheen. Een stuk duidelijker imo.
Frank93 schreef:Ik ben geen deskundige in haltenamen maar is het echt handig om al die haltes ''provinciale weg'' te noemen?
Jij denkt dat ze tig keer provinciale weg omroepen zonder dorpsnaam erbij? :mrgreen:
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door SuperGhost »

ov'tje schreef:
Frank93 schreef:Ik ben geen deskundige in haltenamen maar is het echt handig om al die haltes ''provinciale weg'' te noemen?
Jij denkt dat ze tig keer provinciale weg omroepen zonder dorpsnaam erbij? :mrgreen:
Nee, ik denk dat ze "provinsjale wei" omroepen (A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door Suus »

Syntus zou dat doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Svenosss
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 19 jun 2017, 13:14

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door Svenosss »

Vind het oprecht belachelijk hoe Arriva zijn reizigers niet informeert. Schijnvertoning.
Svenosss
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 19 jun 2017, 13:14

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door Svenosss »

Verder goede zaak dat de beloofde nieuwe bussen eindelijk volop gebruikt wordt in ZOF ipv dat je 9 vd 10 keer in een oude bus zat..
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten