Wat een gewauwel en tendentieuze prietpraat... Wat je hier zegt slaat echt nergens op... :Nbys1 schreef: (...)
Die Integro's blijven tot eind 2020. Ze gaan dus voor één jaar alle bussen voorzien van gordels en lelijke kleuren en de begrenzing op honderd zetten.
Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
-
- Berichten: 432
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Concessie GD (2020-2029)
F.k.a. Bollenstad
Re: Concessie GD (2020-2029)
Ik kan niet alle documenten vinden op dit moment, maar wat ik zeg heb ik niet verzonnen. Zie bijv https://www.tenderned.nl/papi/tenderned ... 99/content
Ik meende ook ergens gelezen te hebben dat ze 2020 zouden uitstromen.
Ik meende ook ergens gelezen te hebben dat ze 2020 zouden uitstromen.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Re: Concessie GD (2020-2029)
De 15-meter Integro's mogen gewoon mee naar de nieuwe concessie hoor conform de eisen... sterker nog, ze moeten zelfs mee. Kijk maar in het lijstje bij Tenderned, staat de 3663, net als de hele serie, gewoon tussen.
Re: Concessie GD (2020-2029)
Precies wat ik bedoel. Volgens mij staan er heel andere personen onzin te vertellen hier. En zo niet, kom dan met bewijs ipv alleen te roepen dat wat ik zeg nergens op slaat.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Re: Concessie GD (2020-2029)
In het bestek op pagina 83 mag uitstroom van de Integros niet eerder plaats vinden dan december 2020, maar als de voertuigen aan de eisen van de concessie voldoen mag de vervoerder ze langer blijven inzetten.
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: di 05 jan 2010, 20:53
Re: Concessie GD (2020-2029)
Als ik jullie was zal ik ook de Notas van Inlichtingen lezen :)
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 24 jul 2019, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tapatalk-onderschrift verwijderd.
Reden: Tapatalk-onderschrift verwijderd.
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: di 05 jan 2010, 20:53
Re: Concessie GD (2020-2029)
Zie hier.
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 24 jul 2019, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tapatalk-onderschrift verwijderd.
Reden: Tapatalk-onderschrift verwijderd.
Re: Concessie GD (2020-2029)
Wel overnemen, maar niet inzetten? Hoe werkt dat, staan ze dan een jaar lang in de garage te rotten?
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: di 05 jan 2010, 20:53
Re: Concessie GD (2020-2029)
Of elders inzetten? Maar vergeet ook niet; van overname is nu ook geen sprake aangezien Qbuzz het dus blijft. En blijkbaar is het voor hun gunstiger geweest om ze niet te houden op 6 na voor de nieuwe concessie. 49 setra 15 meter S419UL, 9 van Hool Astromega(5+4 nieuwe) en dus 6 Integros uit 2014 zullen de Qliners 300 304 309 310 312 314 gaan rijden.
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 24 jul 2019, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: tapatalk handtekening verwijderd
Reden: tapatalk handtekening verwijderd
Re: Concessie GD (2020-2029)
Niet helemaal, de dubbeldekkers gaan alleen de 300/312 rijden las ik onlangs in nieuwsberichten.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: di 05 jan 2010, 20:53
Re: Concessie GD (2020-2029)
Dat klopt
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 24 jul 2019, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: tapatalk handtekening verwijderd
Reden: tapatalk handtekening verwijderd
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie GD (2020-2029)
Had zogauw nog geen plaatje van een omgebouwde Citaro C2 in 't wild in dit topic gezien, dus bij deze maar eentje...
Qbuzz 3330 - Winschoten, Meester D.U. Stikkerlaan by Daniël Bleumink, on Flickr
Qbuzz 3330 - Winschoten, Meester D.U. Stikkerlaan by Daniël Bleumink, on Flickr
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie GD (2020-2029)
Ik dacht altijd dat het idee was dat een lijnbus enigszins moest opvallen, zodat iedereen duidelijk kon zien dat er OV in de buurt aanwezig is. Bij deze kleurstelling heb ik echt het idee dat de bus zo anoniem en onzichtbaar mogelijk door het leven moet gaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie GD (2020-2029)
Waterstoftankstation en 20 waterstof bussen voor busconcessie Groningen Drenthe
Nieuwe fase in gebruik waterstof als voertuigbrandstof
OV-bureau Groningen Drenthe heeft opdracht gegeven voor de bouw van een waterstoftankstation, de levering van waterstof en de aanschaf van 20 waterstofbussen. Shell Nederland heeft de aanbesteding voor het leveren van waterstof voor de bussen gewonnen en realiseert hiervoor een waterstoftankstation in Groningen. Vervoerder Qbuzz heeft busbouwer Van Hool uit België de definitieve opdracht gegeven voor de levering van 20 waterstofbussen.
Met de keuze van Shell voor de levering van waterstof, de realisatie van het tankstation aan de Peizerweg in Groningen en de levering van 20 nieuwe bussen wordt waterstof een steeds belangrijkere energiedrager in het openbaar vervoer in Noord-Nederland. De bussen en het waterstoftankstation worden in december 2020 in gebruik genomen.
De waterstof-elektrische bussen hebben een actieradius van 350-400 km op een volle tank. Tijdens de rit wordt waterstof omgezet in elektriciteit waarmee de elektrische aandrijving wordt gevoed. Het bereik, zonder tussentijds opladen, is beduidend groter dan dat van batterijbussen. Deze bussen kunnen daarmee goed worden ingezet in langere routes in de dienstregeling. De bussen rijden op streeklijnen in Drenthe en in Groningen.
Fleur Gräper - van Koolwijk, gedeputeerde Provincie Groningen en voorzitter van het OV-bureau is blij met deze ontwikkeling. “Dit is een enorme stap. Hiermee komt het gebruik van waterstof als voertuigbrandstof uit de experimentele fase en wordt het één van de energiedragers waarmee wij gewoon productie draaien. We lopen hiermee voorop in Nederland en bevinden ons in de voorhoede in Europa. Dat willen we ook om onze ambities voor een nieuwe energietoekomst voor Noord-Nederland concreet te maken”
Zo hebben het OV-bureau en Qbuzz al sinds december 2017 een pilotproject in Groningen en Drenthe lopen waarbij twee waterstof-elektrische bussen rijden in de reguliere dienstregeling. Deze worden getankt in Delfzijl, met waterstof dat als restproduct vrijkomt bij Nouryon (voorheen AKZO). De waterstoftechniek ontwikkelt zich zeer snel. Dat geldt ook voor de nieuwe generatie bussen die nu worden aangeschaft. Deze zijn aanzienlijk zuiniger en lichter. Ondanks de snelle ontwikkelingen liggen de kosten nog hoger dan bij diesel. Zowel het project met twee bussen in Delfzijl als de 20 bussen in Groningen, worden ondersteund door het ministerie van IenW, de EU via de FCHJU (HighVLOCity en JIVE2) en de provincies Groningen en Drenthe.
Bron: Persbericht OV Bureau Groningen-Drenthe
Nieuwe fase in gebruik waterstof als voertuigbrandstof
OV-bureau Groningen Drenthe heeft opdracht gegeven voor de bouw van een waterstoftankstation, de levering van waterstof en de aanschaf van 20 waterstofbussen. Shell Nederland heeft de aanbesteding voor het leveren van waterstof voor de bussen gewonnen en realiseert hiervoor een waterstoftankstation in Groningen. Vervoerder Qbuzz heeft busbouwer Van Hool uit België de definitieve opdracht gegeven voor de levering van 20 waterstofbussen.
Met de keuze van Shell voor de levering van waterstof, de realisatie van het tankstation aan de Peizerweg in Groningen en de levering van 20 nieuwe bussen wordt waterstof een steeds belangrijkere energiedrager in het openbaar vervoer in Noord-Nederland. De bussen en het waterstoftankstation worden in december 2020 in gebruik genomen.
De waterstof-elektrische bussen hebben een actieradius van 350-400 km op een volle tank. Tijdens de rit wordt waterstof omgezet in elektriciteit waarmee de elektrische aandrijving wordt gevoed. Het bereik, zonder tussentijds opladen, is beduidend groter dan dat van batterijbussen. Deze bussen kunnen daarmee goed worden ingezet in langere routes in de dienstregeling. De bussen rijden op streeklijnen in Drenthe en in Groningen.
Fleur Gräper - van Koolwijk, gedeputeerde Provincie Groningen en voorzitter van het OV-bureau is blij met deze ontwikkeling. “Dit is een enorme stap. Hiermee komt het gebruik van waterstof als voertuigbrandstof uit de experimentele fase en wordt het één van de energiedragers waarmee wij gewoon productie draaien. We lopen hiermee voorop in Nederland en bevinden ons in de voorhoede in Europa. Dat willen we ook om onze ambities voor een nieuwe energietoekomst voor Noord-Nederland concreet te maken”
Zo hebben het OV-bureau en Qbuzz al sinds december 2017 een pilotproject in Groningen en Drenthe lopen waarbij twee waterstof-elektrische bussen rijden in de reguliere dienstregeling. Deze worden getankt in Delfzijl, met waterstof dat als restproduct vrijkomt bij Nouryon (voorheen AKZO). De waterstoftechniek ontwikkelt zich zeer snel. Dat geldt ook voor de nieuwe generatie bussen die nu worden aangeschaft. Deze zijn aanzienlijk zuiniger en lichter. Ondanks de snelle ontwikkelingen liggen de kosten nog hoger dan bij diesel. Zowel het project met twee bussen in Delfzijl als de 20 bussen in Groningen, worden ondersteund door het ministerie van IenW, de EU via de FCHJU (HighVLOCity en JIVE2) en de provincies Groningen en Drenthe.
Bron: Persbericht OV Bureau Groningen-Drenthe
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie GD (2020-2029)
Toch zien ze er zo gek uit nog niet.. Mijn mening is dat de C2 mooier is dan de C1 uit 09.Daniel schreef:Had zogauw nog geen plaatje van een omgebouwde Citaro C2 in 't wild in dit topic gezien, dus bij deze maar eentje...
Qbuzz 3330 - Winschoten, Meester D.U. Stikkerlaan by Daniël Bleumink, on Flickr
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 25 jul 2019, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto uit quote gehaald
Reden: foto uit quote gehaald
Re: Concessie GD (2020-2029)
Kwam dit tegen op Twitter, lijkt er toch verdacht veel op dat de eerste Ebusco's al in elkaar zijn geschroefd in China:
https://dmgdeurne.nl/vervoerder-qbuzz-b ... se-ebusco/
https://dmgdeurne.nl/vervoerder-qbuzz-b ... se-ebusco/
Re: Concessie GD (2020-2029)
Ik heb ook gezien op instagram dat ze die rode Duitse Kiel stoelen ook daar in China zetten.
Achtergrond informatie wat ik kon vinden over de onder "aannemer" van ebusco.
Ze worden gemaakt in China bij de Australische busbouwer BCI. Sinds 2006 heeft het bedrijf de productie verplaatst naar China. In 2011 werd er een grote fabriek gebouwd onder naam Xiamen Fengtai Bus and Coach International in Xiamen China. De opbouw vind ik heel erg op deze bus lijken http://ftbcibus.com/product/show-209.aspx#.XTsAWnvgqUk
Achtergrond informatie wat ik kon vinden over de onder "aannemer" van ebusco.
Ze worden gemaakt in China bij de Australische busbouwer BCI. Sinds 2006 heeft het bedrijf de productie verplaatst naar China. In 2011 werd er een grote fabriek gebouwd onder naam Xiamen Fengtai Bus and Coach International in Xiamen China. De opbouw vind ik heel erg op deze bus lijken http://ftbcibus.com/product/show-209.aspx#.XTsAWnvgqUk
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Re: Concessie GD (2020-2029)
Krijgen de nieuwe Ebusco's, Setra's, VDL's en de Heuliezjes ook de nieuwe grijze huisstijl? Ik ga er wel vanuit maar kan me zoiets niet inbeelden als ik naar de groene DMG Ebusco's kijk.
Re: Concessie GD (2020-2029)
De Ebusco's en VDL's worden grijs, de Setra's Qlinerblauw en de Heuliezen krijden de Qlinkkleuren.
Re: Concessie GD (2020-2029)
Cheaplinerblauwgrijslagevloerszwart ;)Lijn 45 schreef:de Setra's Qlinerblauw
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: di 05 jan 2010, 20:53
Re: Concessie GD (2020-2029)
Weinig lagevloers aan de S419UL hoor
Laatst gewijzigd door nv_busfreak op vr 26 jul 2019, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie GD (2020-2029)
Dat is niet wat die bedoeld, maar het bericht waarin stond waar de nu naar verwijst is verwijderd.
Re: Concessie GD (2020-2029)
En de Citaro Hybrides, die op Emmen rijden, gaan die überhaupt mee? Heb ik verder niks over gelezen. (Of ik heb het over het hoofd gezien)
Re: Concessie GD (2020-2029)
Die gaan aan het eind van de huidige concessie retour EvoBus.
Re: Concessie GD (2020-2029)
Eerste Ebusco heeft ook een nieuw jasje, stond vandaag aan de Peizerweg. Het is de 3026, zie de foto (ver ingezoomd dus niet knetterscherp)
De 3027 moet nog, die stond er nog gewoon als Airportlink naast op te laden.
De 3027 moet nog, die stond er nog gewoon als Airportlink naast op te laden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten