Dienstregeling 2016 GD
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Dienstregeling 2016 GD
Eens op een lading reageren:
Lijn 51 (op verzoek van gemeente Haren):
Weekdagen spitsuren: Assen - Groningen, daluren: 12m bus 2x/uur Onnen - Groningen, 1x/uur 15-pers bus Onnen - Assen.
zaterdag: zoals huidig
zondag: zoals huidig
Hopelijk worden korte ritten lijn 50 tot de Punt omgebogen naar Onnen.
Lijn 2: Eerder gemeld in "alledaagse Groningen-topic" is dat de gemeente Eelde geen geledes duldt. Ik weet niet wat de reden is, maar dan zie ik wel iets in 4x/uur in de spits rijden als begin.
Lijn 9: De gemeente Groningen heeft een wethouder die in het DB van OVbureau zit. Dat zal wel invloed hebben.
Lijn 35-6: Combineren van deze lijnen is inderdaad altijd 2x/uur naar Oldehove zoals ik het lees. De Held houdt dan een stadsdienstfrequentie van 2x/uur en ik zie niet waar de bus anders moet keren. In de spits is een gelede denk ik nodig, anders zullen ze het niet voorstellen. Ik vraag me af wat er nu in de avonduren en zondag gaat gebeuren, net als in de zomervakantie. Op deze momenten rijdt lijn 6 namelijk altijd naar Station Noord.
Lijn 51 (op verzoek van gemeente Haren):
Weekdagen spitsuren: Assen - Groningen, daluren: 12m bus 2x/uur Onnen - Groningen, 1x/uur 15-pers bus Onnen - Assen.
zaterdag: zoals huidig
zondag: zoals huidig
Hopelijk worden korte ritten lijn 50 tot de Punt omgebogen naar Onnen.
Lijn 2: Eerder gemeld in "alledaagse Groningen-topic" is dat de gemeente Eelde geen geledes duldt. Ik weet niet wat de reden is, maar dan zie ik wel iets in 4x/uur in de spits rijden als begin.
Lijn 9: De gemeente Groningen heeft een wethouder die in het DB van OVbureau zit. Dat zal wel invloed hebben.
Lijn 35-6: Combineren van deze lijnen is inderdaad altijd 2x/uur naar Oldehove zoals ik het lees. De Held houdt dan een stadsdienstfrequentie van 2x/uur en ik zie niet waar de bus anders moet keren. In de spits is een gelede denk ik nodig, anders zullen ze het niet voorstellen. Ik vraag me af wat er nu in de avonduren en zondag gaat gebeuren, net als in de zomervakantie. Op deze momenten rijdt lijn 6 namelijk altijd naar Station Noord.
Re: Dienstregeling 2016 GD
Op zondag rijdt lijn 35 niet, dus dat ik geen probleem. 's Avonds zou je bijvoorbeeld een rit naar station Noord kunnen laten rijden en de andere naar Oldehove.
Re: Dienstregeling 2016 GD
Is het niet zo dat 's avonds en op zondag alle ritten naar Station Noord rijden? Er staat dat alle ritten tot Vinkhuizen door gaan naar Oldehove dus daar heb je het antwoord denk ik al.
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Dienstregeling 2016 GD
momenteel rijden in de avond doordeweeks ook ritten naar Oldehove als lijn 35. Wat gaat hiermee gebeuren? Gewoon schrappen?
Re: Dienstregeling 2016 GD
Dat lijkt mij niet, in december afgelopen jaar is er in de avond juist nog een rit toegevoegd op aandringen van de reizigers. in de avond en in het weekend blijft lijn 39 wel gewoon rijden dus dan zou je in aansluiting op lijn 39 lijn 36 vaste ritten naar Oldehove kunnen geven.
Re: Dienstregeling 2016 GD
Dus inclusief de LijnBelBus die nu op zaterdag tussen Zuidlaren en Glimmen rijdt? (Deze wordt dan vermoedelijk wel omgebogen naar Ommen.)CamilleKreemers schreef: Lijn 51 (op verzoek van gemeente Haren):
Weekdagen spitsuren: Assen - Groningen, daluren: 12m bus 2x/uur Onnen - Groningen, 1x/uur 15-pers bus Onnen - Assen.
zaterdag: zoals huidig
zondag: zoals huidig
Hopelijk worden korte ritten lijn 50 tot de Punt omgebogen naar Onnen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: Dienstregeling 2016 GD
En de reizigers die vanaf Hereplein, Zuiderdiep, Grote Markt naar Zernike reizen? Daar lijkt nog geen alternatief voor. Hoewel de fiets is voor de meeste mensen ook geschikt. Daarbij komt dat als lijn 11 vanaf de Nieuwe Ebbingestraat en Oude Ebbingestraat niet meer naar station rijdt, dat de bus uit de Korrewegwijk (lijn 2 of straks wellicht 6) dit allemaal moet opvangen.TheRoy-t schreef:Reizigers uit Assen/Emmen/Annen kunnen op het hoofdstation overstappen op de trein naar station Noord en aldaar overstappen op lijn 1 (groen) naar Zernike. Niet dat dat gaat werken ofzo, je hebt straks gewoon een uitpuilende lijn 9 van het hoofdstation naar Zernike. Ik verwacht niet dat lijn 15 nog opgeheven wordtCamilleKreemers schreef:ja, maar iets wat me nu afvraag is, hoe de reizigers uit Assen / Emmen en Annen naar Groningen Zernike gaan als in de toekomst lijn 15 wordt opgeheven als de treinen van Arriva doorgekoppeld zijn. Nu is het een overstap en dan worden het meerdere overstappen.
Wat gaat eigenlijk de route van lijn 5 worden als deze over de Sontwegbrug gaat? Welke haltes worden dan niet meer bediend?
Re: Dienstregeling 2016 GD
Hoe kom je erbij dat het noordelijke deel van lijn 2 omgenummerd worden naar lijn 6? dat is volgens mij nergens genoemd. In de Memo staat dat de route van lijn 2 in Eelde wellicht gestrekt wordt, dus lijn 6 blijft voorlopig rijden tussen (Oldehove) - Vinkhuizen en Hoorsemeer.gebruiker77 schreef: En de reizigers die vanaf Hereplein, Zuiderdiep, Grote Markt naar Zernike reizen? Daar lijkt nog geen alternatief voor. Hoewel de fiets is voor de meeste mensen ook geschikt. Daarbij komt dat als lijn 11 vanaf de Nieuwe Ebbingestraat en Oude Ebbingestraat niet meer naar station rijdt, dat de bus uit de Korrewegwijk (lijn 2 of straks wellicht 6) dit allemaal moet opvangen.
Wat gaat eigenlijk de route van lijn 5 worden als deze over de Sontwegbrug gaat? Welke haltes worden dan niet meer bediend?
Lijn 5 gaat dan na de Oosterhavenbrug linksaf de Sontweg op en via de Sontbrug en de Sint Petersburgweg naar P+R Driebond. Lijn 5 rijdt dan niet meer via de Europaweg, P+R Boumaboulevard en Station Europapark. Dat deel wordt namelijk overgenomen door lijn 1.
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: Dienstregeling 2016 GD
Nee, ik wilde helemaal niet suggereren dat dat zo is. Geen idee wat er precies met de noordelijke tak gebeurt, daarom had ik het maar lijn 2 of lijn 6 genoemd. Ik ga er nog steeds vanuit dat lijn 2 de Korrewegwijk blijft bedienen in 2016 en daarna. Alleen moet lijn 2 dus ook de passagiers van de haltes Korenstraat, Brouwerstraat, Oude Ebbingestraat, Abeelstraat, Station Noord gaan opvangen die naar het Hoofdstation willen met de bus.
Oké dankjewel voor je route info :).
Oké dankjewel voor je route info :).
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: Dienstregeling 2016 GD
Die haltes gaan misschien straks ook wel ander heten (of het is een foutje); in de OVinfoapp zie ik voor lijn 2 nu staan na de Grote Markt, de haltes Nw. Ebbingestraat, Nieuwe Kerkhof, Boteringesingel en daarna de halte Riouwstraat.
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: Dienstregeling 2016 GD
In de app moovit rijdt lijn 2 via de Nieuwe Boteringestraat. Er staan zelfs tijden bij...?
Ook op Qbuzz.nl/GD. Zoeken op halte Nieuwe Ebbingestraat, lijn 2 per 17 mei.
Ook op Qbuzz.nl/GD. Zoeken op halte Nieuwe Ebbingestraat, lijn 2 per 17 mei.
Re: Dienstregeling 2016 GD
P 19 sneldienst Emmen TerApel Stadskanaal wat in het kaartje staat wordt niet in de tekst uitgewerkt, dat is jammer. Iemand daar ideeën bij of weet daar meeeer van?
hej*
Re: Dienstregeling 2016 GD
Schiet mij opeens te binnen dat de gemeente Groningen het Boterdiep wil aanpakken, dus even het een en ander opgezocht: in mei beginnen ze daar dus mee. Dus daarom zal lijn 2 waarschijnlijk een andere route gaan rijden. http://gemeente.groningen.nl/binnenstad ... n-omgeving
Re: Dienstregeling 2016 GD
Die is ook nog in onderzoek, dus misschien is er nog niet veel zinnigs over te vertellen en is het meer een toekomstbeeld. Dit is tenslotte alleen nog maar een ontwerp-dienstregeling.
Wat betreft lijn 2: is slechts ri. Station Noord, dus lijkt me duidelijk :).
Wat betreft lijn 2: is slechts ri. Station Noord, dus lijkt me duidelijk :).
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: Dienstregeling 2016 GD
Vandaar! Lijn 2 richting Station Noord via Oude Boteringestraat en terug via Oude Ebbingestraat. Ik moet zeggen dat ik het best logisch zou vinden als dit ook zo blijft. Zeker ook vanwege een Rug locatie en je iets dieper de noordelijke kant bedient. Lijn 11 kan dan over het Boterdiep blijven rijden. Overigens hebben ze dit voor lijn 11 tijdens de werkzaamheden nog niet aangepast.Nicketick schreef:Schiet mij opeens te binnen dat de gemeente Groningen het Boterdiep wil aanpakken, dus even het een en ander opgezocht: in mei beginnen ze daar dus mee. Dus daarom zal lijn 2 waarschijnlijk een andere route gaan rijden. http://gemeente.groningen.nl/binnenstad ... n-omgeving
-
- Berichten: 244
- Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51
Re: Dienstregeling 2016 GD
Nou ik ben er erg blij om, plaatsen zoals Musselkanaal en Ter Apelkanaal moeten het dan bijvoorbeeld zonder of minder bussen stellen. Dat is iets wat ik geen goede zaak vind. Zoveel directe reizigers naar Stadskanaal zijn er ook weer niet om dit te rechtvaardigen.geert4OV schreef:P 19 sneldienst Emmen TerApel Stadskanaal wat in het kaartje staat wordt niet in de tekst uitgewerkt, dat is jammer. Iemand daar ideeën bij of weet daar meeeer van?
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Dienstregeling 2016 GD
Niels, ben je blij met het feit dat het niet verder uitgewerkt is of het feit dat het voorgesteld wordt?
Re: Dienstregeling 2016 GD
Lijn 11 (dan lijn 1) gaat straks in beide richtingen via het Boterdiep, Kolendrift en UMCG Noord rijden. Ik neem aan dat dit dan ook voor lijn 2 gaat gelden, en dat de Ebbingestraat dan eindelijk vrij van bussen wordt?
Re: Dienstregeling 2016 GD
Ik juich het persoonlijk toe dat lijn 2 door de Nieuwe Boteringestraat blijft rijden, in beide richtingen en vervolgens gaat rijden via bijv. de Diepenring verder de route op. Ik heb toch de indruk dat een bus in die buurt wel gemist wordt, zo bedien je zo'n wijk toch met weinig tijdsverlies en weinig meerkosten.
Re: Dienstregeling 2016 GD
Dan zou ik het wel op 2x per uur houden. Vaker is overkill voor die buurtKevster schreef:Ik juich het persoonlijk toe dat lijn 2 door de Nieuwe Boteringestraat blijft rijden, in beide richtingen en vervolgens gaat rijden via bijv. de Diepenring verder de route op. Ik heb toch de indruk dat een bus in die buurt wel gemist wordt, zo bedien je zo'n wijk toch met weinig tijdsverlies en weinig meerkosten.
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: Dienstregeling 2016 GD
2x zal onhandig zijn. 4x lijn 11 over Boterdiep is ook genoeg. Lijn 2 heeft de tijd binnen de dienstregeling om deze route te rijden, makkelijk!
-
- Berichten: 244
- Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51
Re: Dienstregeling 2016 GD
Nou vooral wat ik er van gehoord heb dat weinig mensen positief zijn over die "snelle" verbinding waar weinig mensen van profiteren en de kostendekking van de Stadskanaal-Musselkanaal -Emmen bundel naar beneden gaat halen. Om toch de betreffende wethouder tevreden te houden vindt ik het onderzoekje niet zo raar..CamilleKreemers schreef:Niels, ben je blij met het feit dat het niet verder uitgewerkt is of het feit dat het voorgesteld wordt?
Re: Dienstregeling 2016 GD
Werken met een Ipad is ook niet alles, daarom nog maar een keer de hele reactie bewerkt :)
En dat weinig mensen positief zijn... Dat schijn je niet zo te moeten formuleren volgens de regels van de feedback ;)
Daarnaast gaat het om de plaatsen Emmen TerApel Stadskanaal, daar kan Musselkanaal ook prima bij hoor! (N366 kan daar bijvoorbeeld een rol in spelen. Wat ik jammer vind is dat de wens van TerApel(Vlagtwedde) voor een doortrekken van Qliner 312 (nog weer)niet worden opgepakt. (Die naar Groningen gaat.)
Misschien kan het te maken hebben met een vooropzetje voor de treinverbinding (Stadskanaal - Emmen/Coevorden) wat zowel door provincie's Groningen en Drenthe een degelijk onderzoek willen.
Een ander onderzoek/wens wat bij Drenthe leeft is vandaag jammer genoeg al gesneuveld, namelijk IC Hoogeveen.
Vreemde reactie Nielsie600, als ik het lees staat er bijvoorbeeld dat het om meerdere gemeenten gaat en dus meerdere wethouders om wat te noemen.nielsie600 schreef: Nou vooral wat ik er van gehoord heb dat weinig mensen positief zijn over die "snelle" verbinding waar weinig mensen van profiteren en de kostendekking van de Stadskanaal-Musselkanaal -Emmen bundel naar beneden gaat halen. Om toch de betreffende wethouder tevreden te houden vindt ik het onderzoekje niet zo raar..
En dat weinig mensen positief zijn... Dat schijn je niet zo te moeten formuleren volgens de regels van de feedback ;)
Daarnaast gaat het om de plaatsen Emmen TerApel Stadskanaal, daar kan Musselkanaal ook prima bij hoor! (N366 kan daar bijvoorbeeld een rol in spelen. Wat ik jammer vind is dat de wens van TerApel(Vlagtwedde) voor een doortrekken van Qliner 312 (nog weer)niet worden opgepakt. (Die naar Groningen gaat.)
Misschien kan het te maken hebben met een vooropzetje voor de treinverbinding (Stadskanaal - Emmen/Coevorden) wat zowel door provincie's Groningen en Drenthe een degelijk onderzoek willen.
Een ander onderzoek/wens wat bij Drenthe leeft is vandaag jammer genoeg al gesneuveld, namelijk IC Hoogeveen.
hej*
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Dienstregeling 2016 GD
De gemeenten Stadskanaal, Vlagtwedde en Emmen willen dit graag zover ik weet. Echter mag het OV niet meer gaan kosten van het OVB en ik betwijfel hoeveel reizigers met de sneldienst.
Momenteel rijdt lijn 73 in de ochtendspits op schooldagen 2x/uur en de overige uren 1x/uur. Deze lijn wil het OVB niet uitbreiden hoorde ik van een taxichauffeur, omdat "er niet genoeg inkomsten zijn op deze lijn voor een uitbreiding". (is een taxichauffeur een goede bron?) De lijn is met name tussen Ter Apel en Emmen druk door asielzoekers en een deel ervan moet door naar Musselkanaal. Ik zie dan meer om met de gemeentes te overleggen dat deze lijn 2x/uur gaat rijden tussen Stadskanaal en Emmen, dan dat er een "snelle verbinding" wordt gerealiseerd. Ik denk namelijk dat dit meer reizigers gaat trekken (haltes dichter bij huis) dan een sneldienst, die bijna overal ver van de huizen rijdt (en wat wordt de frequentie dan? Zal wel 1x/uur wezen). Ook heb je in Emmen dan op elke trein een aansluitende bus naar de AZC Ter Apel en Musselkanaal.
De snelste route die hier behandeld wordt is via N391/N366. Als ik maps moet geloven en nergens halteer/ snelweg afga, is de rit mogelijk in 33 minuten. Ik verwacht dat de sneldienst alleen gaat gelden tussen Emmen en Ter Apel om nog iets van een rendabele lijn te kunnen realiseren. De dorpen liggen namelijk in dit stuk ver van de N-wegen af. Ook zijn alle afritten op de N366 totaal niet geschikt voor kerende bussen, dus moet om dit mogelijk te maken alle afritten (alweer) worden aangepast, zodat je de bus wel draaien kan. Ze zijn net klaar met het stuk Musselkanaal - Stadskanaal en de afritten en denk niet dat je nu weer eraan wil gaan sleutelen.
Momenteel rijdt lijn 73 in de ochtendspits op schooldagen 2x/uur en de overige uren 1x/uur. Deze lijn wil het OVB niet uitbreiden hoorde ik van een taxichauffeur, omdat "er niet genoeg inkomsten zijn op deze lijn voor een uitbreiding". (is een taxichauffeur een goede bron?) De lijn is met name tussen Ter Apel en Emmen druk door asielzoekers en een deel ervan moet door naar Musselkanaal. Ik zie dan meer om met de gemeentes te overleggen dat deze lijn 2x/uur gaat rijden tussen Stadskanaal en Emmen, dan dat er een "snelle verbinding" wordt gerealiseerd. Ik denk namelijk dat dit meer reizigers gaat trekken (haltes dichter bij huis) dan een sneldienst, die bijna overal ver van de huizen rijdt (en wat wordt de frequentie dan? Zal wel 1x/uur wezen). Ook heb je in Emmen dan op elke trein een aansluitende bus naar de AZC Ter Apel en Musselkanaal.
De snelste route die hier behandeld wordt is via N391/N366. Als ik maps moet geloven en nergens halteer/ snelweg afga, is de rit mogelijk in 33 minuten. Ik verwacht dat de sneldienst alleen gaat gelden tussen Emmen en Ter Apel om nog iets van een rendabele lijn te kunnen realiseren. De dorpen liggen namelijk in dit stuk ver van de N-wegen af. Ook zijn alle afritten op de N366 totaal niet geschikt voor kerende bussen, dus moet om dit mogelijk te maken alle afritten (alweer) worden aangepast, zodat je de bus wel draaien kan. Ze zijn net klaar met het stuk Musselkanaal - Stadskanaal en de afritten en denk niet dat je nu weer eraan wil gaan sleutelen.
Re: Dienstregeling 2016 GD
Volgens mij mis ik iets. Hoezo door de Boteringestraat blijven rijden? Daar rijdt lijn 2 nu toch helemaal niet langs?Kevster schreef:Ik juich het persoonlijk toe dat lijn 2 door de Nieuwe Boteringestraat blijft rijden, in beide richtingen en vervolgens gaat rijden via bijv. de Diepenring verder de route op. Ik heb toch de indruk dat een bus in die buurt wel gemist wordt, zo bedien je zo'n wijk toch met weinig tijdsverlies en weinig meerkosten.
Ik ben nooit zo'n voorstander van een route waarbij in beide richtingen via een andere straat gereden wordt. Vandaar dat ik hoop dat lijn 2 in de toekomst, net als lijn 11/1, in beide richtingen via het Boterdiep gaat rijden. Een bijkomend voordeel is dan dat lijn 2 óók UMCG noord aandoet, zodat er ook vanaf deze lijn overgestapt kan worden op een Qlink-lijn.
Wat ik me trouwens ook afvroeg; is het wel eens overwogen om van de succesvolle lijn 140 een Qliner te maken?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten