Pagina 20 van 196

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: ma 06 okt 2014, 11:35
door Jelmer
Soortvanhenk schreef:Zoals een paar reacties terug al te lezen was komen ze per december in dienst.
had ik nog niet gezien, sorry

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: di 07 okt 2014, 16:56
door ov'tje
Rond 15.45 uur is een fiets(st)er geschept bij Station Noord toen bus 3074 als lijn 2 de weg op wilde draaien. Ik heb geen idee hoe het met het slachtoffer is. Wel dat de hulpdiensten er snel bij waren en de bus iets opgetild hebben.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: di 07 okt 2014, 20:24
door rener
3422 op 6. had nog niet eerder een qlink bus op 6 gezien

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: di 07 okt 2014, 22:42
door groningen
en de bus iets opgetild hebben.
Een wiel over het slachtoffer is nooit goed?!

Fietsster bekneld onder bus

Bij een aanrijding met een bus aan de Kastanjelaan in Groningen is dinsdagmiddag een fietsster gewond geraakt. De vrouw raakte bekneld onder de bus en moest uit haar benarde situatie worden bevrijd. Ze is met onbekend letsel naar het ziekenhuis gebracht.

DvhN

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: di 14 okt 2014, 14:47
door Busje
Vandaag waren er weer instructieritten op de dubbelgelede Hess in Groningen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: di 14 okt 2014, 16:36
door Kevster
De Capacity's rijden op dit moment niet op lijn 15, maar gewone geledes. Als ik het goed heb heeft dat te maken met de omleidingsroute via de Friesestraatweg, waar bijvoorbeeld de bocht Aweg/Friesestraatweg een beetje teveel van het goede is met het uitzwenken van een Capacity.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: di 14 okt 2014, 18:37
door Jelmer
Kevster schreef:De Capacity's rijden op dit moment niet op lijn 15, maar gewone geledes. Als ik het goed heb heeft dat te maken met de omleidingsroute via de Friesestraatweg, waar bijvoorbeeld de bocht Aweg/Friesestraatweg een beetje teveel van het goede is met het uitzwenken van een Capacity.
Op het ogenblik rijden op lijn 15: 3073, 3500, 3501 en 3518 (volgens https://ovaub.nl/voertuig/QBUZZ:xxxx)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: di 14 okt 2014, 20:29
door Avanti050
Zag een half uurtje terug bij het UMCG een Mercedes Sprinter (midibus) rijden op lijn 171 naar Veendam. was voor het eerst dat ik, de perspresentatie niet meegerekend, zo'n ding in de stad actief heb gezien.

Is deze materieelinzet planmatig op 171 in de late uurtjes?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: di 14 okt 2014, 23:45
door TheRoy-t
Dat heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met de vakantiedienstregeling. Er reed namelijk ook een midi op 14 en 75 en die zitten officieel ook niet in het pakket voor de midibus. Overigens, voor lijn 14 was die bus te klein, chauffeur zei dat hij op die rit zelfs staanplaatsen had.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: wo 15 okt 2014, 09:16
door groningen
de bocht Aweg/Friesestraatweg een beetje teveel van het goede is met het uitzwenken van een Capacity.
De route is dus Friesestraatweg, Kraneweg, Westersingel en Aweg. Waarbij lijn 39 met dezelfde type bus de kruising van Hoendiep/Friesestraatweg dus wel kan maken. Richting Zernike rijdt lijn 15 via de Westerhaven. Nooit via de binnenstad.

Lijn 3 wil soms ook nog wel eens over de Paterswoldseweg en Eeldersingel rijden.

Gisteren reed 1 bus op buslijn 73 (Emmen - Ter Apel - Stadskanaal - Groningen) via Haren.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: wo 15 okt 2014, 11:37
door Kevster
Jelmer schreef:
Kevster schreef:De Capacity's rijden op dit moment niet op lijn 15, maar gewone geledes. Als ik het goed heb heeft dat te maken met de omleidingsroute via de Friesestraatweg, waar bijvoorbeeld de bocht Aweg/Friesestraatweg een beetje teveel van het goede is met het uitzwenken van een Capacity.
Op het ogenblik rijden op lijn 15: 3073, 3500, 3501 en 3518 (volgens https://ovaub.nl/voertuig/QBUZZ:xxxx)
Geen Capacity's dus...
groningen schreef:
Lijn 3 wil soms ook nog wel eens over de Paterswoldseweg en Eeldersingel rijden.
Bedoel je vanaf het station? Richting het station is dat namelijk de bedoeling...

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: wo 15 okt 2014, 20:08
door TheRoy-t
groningen schreef:
de bocht Aweg/Friesestraatweg een beetje teveel van het goede is met het uitzwenken van een Capacity.
De route is dus Friesestraatweg, Kraneweg, Westersingel en Aweg. Waarbij lijn 39 met dezelfde type bus de kruising van Hoendiep/Friesestraatweg dus wel kan maken. Richting Zernike rijdt lijn 15 via de Westerhaven. Nooit via de binnenstad.
Op lijn 39 rijden geen capacity's en normaal kan lijn 15 ook wel probleemloos over die kruising. maar de bocht vanaf de A-weg naar de Friesestraatweg is wat lastig.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: wo 15 okt 2014, 20:42
door groningen
Bedoel je vanaf het station? Richting het station is dat namelijk de bedoeling...
Er is een bushalte aan de Parkweg ter hoogte van de Kamerling Onnesstraat en raad eens wel buslijnen daar stoppen. Juist!

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: wo 15 okt 2014, 21:31
door Pim-AllianceB95
TheRoy-t schreef:
groningen schreef:
de bocht Aweg/Friesestraatweg een beetje teveel van het goede is met het uitzwenken van een Capacity.
De route is dus Friesestraatweg, Kraneweg, Westersingel en Aweg. Waarbij lijn 39 met dezelfde type bus de kruising van Hoendiep/Friesestraatweg dus wel kan maken. Richting Zernike rijdt lijn 15 via de Westerhaven. Nooit via de binnenstad.
Op lijn 39 rijden geen capacity's en normaal kan lijn 15 ook wel probleemloos over die kruising. maar de bocht vanaf de A-weg naar de Friesestraatweg is wat lastig.
Maar op lijn 35 wel.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: wo 15 okt 2014, 21:41
door Kevster
groningen schreef:
Er is een bushalte aan de Parkweg ter hoogte van de Kamerling Onnesstraat en raad eens wel buslijnen daar stoppen. Juist!
Ik begrijp ook wel dat lijn 3 daar stopt, maar dat is alleen vanaf het station, richting het station gaat de route sinds deze week dus over de Eeldersingel.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: wo 15 okt 2014, 23:00
door TheRoy-t
Pim-AllianceB95 schreef:
TheRoy-t schreef:
groningen schreef:
de bocht Aweg/Friesestraatweg een beetje teveel van het goede is met het uitzwenken van een Capacity.
De route is dus Friesestraatweg, Kraneweg, Westersingel en Aweg. Waarbij lijn 39 met dezelfde type bus de kruising van Hoendiep/Friesestraatweg dus wel kan maken. Richting Zernike rijdt lijn 15 via de Westerhaven. Nooit via de binnenstad.
Op lijn 39 rijden geen capacity's en normaal kan lijn 15 ook wel probleemloos over die kruising. maar de bocht vanaf de A-weg naar de Friesestraatweg is wat lastig.
Maar op lijn 35 wel.
Dat klopt, maar die bocht hoeft lijn 35 normaal gesproken ook niet te maken, die rijdt daar namelijk ook rechtdoor. ivm met de werkzaamheden aan het Hoendiep moet lijn 15 daar wel bochtom. "groningen" had het hier daarnaast ook over lijn 39 en niet over 35.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: vr 17 okt 2014, 17:50
door marcel.nl
Ik zie de Sprinter midibussen voor Oldambt lijnen sinds verleden week geregeld rondrijden.
Aan de rechterzijde gezien zie ik eigenlijk vooral deur :roll:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: vr 17 okt 2014, 19:06
door Suus
Lijkt mij logisch, hoe wil je anders in het voertuig komen. Via het dakluik? :P

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: za 18 okt 2014, 14:46
door Cpt.Iglo
Is het probleem met betrekking tot het geluid van de HESS bussen eigenlijk al opgelost? Heb net twee weken vakantie gehad, dus heb ze niet meer voorbij horen gieren.. ;)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: za 18 okt 2014, 14:58
door rener
1 heeft een nieuwe aandrijfmotor nodig. moet uit zwitserland komen. gaat komende week wel weer op dienst. Voor de rest zou het goed moeten zijn.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: za 18 okt 2014, 15:06
door Cpt.Iglo
Dus we kunnen nu een stille bus verwachten wanneer deze weg rijdt bij een halte? Of blijft de dieselmotor ook altijd draaien bij dit type bus?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: zo 19 okt 2014, 21:54
door Soortvanhenk
Sinds kort zijn alle tijdhaltes (haltes waar de bus zijn vertrektijd af moet wachten, en dus niet te vroeg mag vertrekken) waar ik langs kom voorzien van een rood stickertje met een klok erop. Dit stickertje is naast de haltenaam op de haltepaal geplakt.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: ma 20 okt 2014, 00:11
door TheRoy-t
Ik vraag me af waarom ze dat hebben gedaan. Reizigers hebben er niks aan, die hebben liever dat hun bus direct doorrijdt, en van chauffeurs zou je toch wel mogen verwachten dat ze weten hoe laat ze langs een halte moeten komen?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: ma 20 okt 2014, 01:07
door Somoht
Reizigers die op de bus willen stappen, die willen het liefst zo laat mogelijk van huis. Als je keuze hebt uit twee haltes en een van de twee is tijdhalte zou ik het wel weten ;)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: ma 20 okt 2014, 08:07
door Soortvanhenk
Buschauffeurs vergeten (bijv. bij P+R Hoogkerk) ook nog wel eens te wachten.

Zo'n miniscuul stickertje gaat dat NATUURLIJK voorkomen :-p