'Veerdiensten Waddenzee moeten openbaar worden aanbesteed'

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: 'Veerdiensten Waddenzee moeten openbaar worden aanbestee

Bericht door Vinny »

Ik neem aan dat Doeksen haar tarieven wel zal gaan aanpassen. En anders kun je altijd nog aanmonsteren bij een zeilschip (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: 'Veerdiensten Waddenzee moeten openbaar worden aanbestee

Bericht door Frans F »

Ik hoef niet meer zonodig naar de Waddeneilanden als ik het gevoel krijg dat ik daar "legaal beroofd" wordt. Nu je voor een auto met twee personen meer dan €200 retour kwijt bent zal dat vrees ik voor velen gelden.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: 'Veerdiensten Waddenzee moeten openbaar worden aanbestee

Bericht door Wubbo »

Merk op dat zo'n kaartje bij EVT ook meer dan 150 euro kost. Precieze tarieven zijn lastig te geven omdat ze per afvaart verschillen.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: 'Veerdiensten Waddenzee moeten openbaar worden aanbestee

Bericht door Karl »

Wat moet je met een auto op zo'n eiland?
Het is een spectrum.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: 'Veerdiensten Waddenzee moeten openbaar worden aanbestee

Bericht door Frans F »

Ook met de fiets ben je al zo'n €80 kwijt, maar dan komen er de treinkosten (incl voor de fiets) naar Harlingen nog bij en als je niet om de hoek woont ben je dan dus bijna evenveel kwijt. Je praat over bedragen waarvoor je ook met twee personen met RyanAir naar Spanje vliegt.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: 'Veerdiensten Waddenzee moeten openbaar worden aanbestee

Bericht door Vinny »

oh ja, ik ga meestal als voetganger naar de overzijde. Dan vallen de prijzen wel mee - al ben ik nog nooit op Terschelling geweest en Vlieland is ook al heel lang geleden. Texel, Ameland en Schiermonnikoog waren m.i. niet erg duur. Ameland was 20 euro als ik me niet vergis. Toch een weekendje weg. Vliegen vanuit Hilversum naar Ameland heb ik ook wel eens gedaan, voor 180 euro. Leuk om mee te maken, maar om zo eens even te doen is het wel wat prijzig ja.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 'Veerdiensten Waddenzee moeten openbaar worden aanbestee

Bericht door Geert »

De meeste mensen gaan als voetganger naar de overkant en huren daar een fiets, dat is veruit het goedkoopste en je kunt je toch goed verplaatsen over de wadden. (En wandelen kan natuurlijk ook perfect op die eilanden.)

Ik vind het wel jammer dat de zaak op deze manier afgelopen is, niet zozeer omdat ik (als toerist) ontevreden ben over de veerdienst van Doeksen, maar wel omdat er nu geen juridische duidelijkheid ontstaat. Wie weet speelt deze discussie over 15 jaar weer...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: 'Veerdiensten Waddenzee moeten openbaar worden aanbestee

Bericht door Hainje »

Frans F schreef:Ook met de fiets ben je al zo'n €80 kwijt, maar dan komen er de treinkosten (incl voor de fiets) naar Harlingen nog bij en als je niet om de hoek woont ben je dan dus bijna evenveel kwijt. Je praat over bedragen waarvoor je ook met twee personen met RyanAir naar Spanje vliegt.
Mja, het wonen op een eiland heeft zijn voor en zijn nadelen. Ik werkte ook niet om de hoek, dus ik was ook zo'n € 120,-- per maand aan brandstof kwijt. Terwijl ik daarvoor ook wel naar Spanje kan vliegen. Maar het is het een of het ander hé. ;)
🍉
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: 'Veerdiensten Waddenzee moeten openbaar worden aanbestee

Bericht door Frans F »

@hainje
Jij moet die €120 om op je werk te komen zelf betalen. De eilanders betalen voor de boot echter vrijwel niets omdat ze hun kosten laten betalen door de toeristen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: 'Veerdiensten Waddenzee moeten openbaar worden aanbestee

Bericht door Hainje »

Reiskostenvergoeding? :P
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten