Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Kevster
Berichten: 976
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Kevster »

Dan zou ik de Bloemstraat -> Boterdiep -> Kolendrift pakken
CamilleKreemers
Berichten: 4392
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door CamilleKreemers »

Past dat uberhaupt in een omloop?
geert4OV
Berichten: 151
Lid geworden op: wo 25 jun 2014, 09:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door geert4OV »

Als ik dit zo lees http://www.dvhn.nl/groningen/NS-dupeert ... 24849.html voorlopig maar geen "Kruidvat" kaartjes meer in het weekeinde op het traject van / naar Groningen.

En voor de treinspotters tel eens hoeveel passagiers er in een trein zitten zo rond 11:00 uur s'ochtends of rond 14:00 uur in de middag als je bij bijvoorbeeld station Europapark gaat staan. Maar goed de trieste aantallen die dan in de trein zitten die halen natuurlijk niet de krant...
hej*
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door groningen »

Eh sorry; reizigers bepalen zelf wanneer ze gaan reizen. Waarom denk je dat ik met de eerste trein vertrek en met de laatste trein weer in Groningen aankom. Mensen die in Assen instappen. Ik wens ze altijd veel succes met het vinden van een zitplaats.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50920
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Suus »

Treinstellen uit de Randstad halen? Als die er al zijn dan worden ze in ieder geval in het weekend niet ingezet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8865
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door ArrivaBas »

In Heerlen staan er nog altijd vier ICM's (4212, 4034, 4024 en 4061) te niksen... :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
CamilleKreemers
Berichten: 4392
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door CamilleKreemers »

Stuur maar naar Leeuwarden en Groningen..
Dennenboom
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Dennenboom »

Is er geen ruimte meer voor "voortreinen"? Die werden in het verleden wel op vrijdag en zondag ingezet tussen Groningen en Zwolle. Voordeel is dat je daarvoor niet zo beperkt bent in de keuze van het materieel.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Dat is helemaal niet nodig, zeker op zondag staan er door het hele land hordes ICM te niksen, en de hele week door staan er een hoop stellen in Limburg (en Hlm?) te niksen.
Dennenboom
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Dennenboom »

En een tekort aan bevoegde machinisten kan ook niet als argument worden aangedragen want het gaat slechts om versterking...
Klaasje
Berichten: 7129
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Klaasje »

Icm7 is vaak al genoeg en daar is net zoveel personeel voor nodig als voor icm3.
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door ov'tje »

De reservebus 3458 dook vandaag op lijn 1 op.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door groningen »

Een automobilist moest vanmorgen maar weer eens zijn/haar auto op het spoor neerzetten tussen Hoogeveen en Meppel. Foto van DvhN.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12834
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Hainje »

Goeiendagschotel, de bestuurder mag van geluk spreken dat deze zelfstandig uit het wrak heeft kunnen stappen. :shock:
🍉
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door groningen »

Ik vind wel dat er de laatste tijd wel veel aanrijdingen zijn op het NS-traject vanaf Groningen naar het zuiden.
CamilleKreemers
Berichten: 4392
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door CamilleKreemers »

geert4OV schreef:Als ik dit zo lees http://www.dvhn.nl/groningen/NS-dupeert ... 24849.html voorlopig maar geen "Kruidvat" kaartjes meer in het weekeinde op het traject van / naar Groningen.

En voor de treinspotters tel eens hoeveel passagiers er in een trein zitten zo rond 11:00 uur s'ochtends of rond 14:00 uur in de middag als je bij bijvoorbeeld station Europapark gaat staan. Maar goed de trieste aantallen die dan in de trein zitten die halen natuurlijk niet de krant...
Ik vind dat de inzet van het materieel de vraag moet volgen. Er is allang bekend uit eerdere acties welke treinen drukker worden van deze acties, maar de inzet wordt er niet op aangepast.

Vanuit de periferie zullen de treinen in de ochtend naar de Randstad drukker zijn. De treinen rijden echter dan op minimale lengte, omdat dat voor NS voordeliger is. Zo kun je ook donder erop zeggen dat de treinen in de zondagavond drukker zijn, maar dan wordt er regelmatig ICM3 uit Zwolle gestuurd. Kun je niet mee, pak je maar de volgende trein. Zet dan langer materieel in, zodat iedereen mee kan. Het beeld van de NS kan wellicht dan ook verbeteren.
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JP13357 »

Vrijdag middag heb ik iets leuks gezien bij P+R hoogkerk.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Martijnm88
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 27 mar 2017, 09:38

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Martijnm88 »

Vrijdag reed de capacity L al door leek heen, niet als instructie maar gewoon als lijn 3
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JP13357 »

vandaag weer naar school. Ik ben benieuwd hoe snel de routes zijn van 133 39 139 vanwege dat Grootegast en Doezem zijn gedempt.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5826
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door isadora »

Dat zijn twee plassen, waardoor nu een mooi stuk asfalt is gelegd?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Kevster
Berichten: 976
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Kevster »

Bij Arriva Touring aan de Bornholmstraat staan meerde Qbuzz-bussen. Onder meer de Ebusco. Geen flauw idee wat daar de reden van is. De Peizerweg is toch niet te klein lijkt me?
Nicketick
Berichten: 715
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Er heeft gisteren een blauwe C2 tegen de spelersbus van De Graafschap aan gezeten, forse schade aan beide bussen:
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/176623/Sc ... ng-in-Stad
nielsie600
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door nielsie600 »

Kevster schreef:Bij Arriva Touring aan de Bornholmstraat staan meerde Qbuzz-bussen. Onder meer de Ebusco. Geen flauw idee wat daar de reden van is. De Peizerweg is toch niet te klein lijkt me?
Nee, dit is ook de werkplaats van Wensink die de bussen onderhoud en af en toe ze een nieuw stickertje geeft.
Nicketick
Berichten: 715
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Zou wel logisch zijn, hoorde namelijk dat de Ebusco defect was en laatst zelfs afgesleept is
JeroenSpock
Berichten: 525
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

Nicketick schreef:Er heeft gisteren een blauwe C2 tegen de spelersbus van De Graafschap aan gezeten, forse schade aan beide bussen:
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/176623/Sc ... ng-in-Stad
Waarom er dan weer bij verteld moet worden dat het om een spelersbus gaat snap ik niet helemaal... Misschien zat mijn buurman wel in de stadsbus, maar daar lees ik niets over. Blijkbaar ben je heel belangrijk als je goed tegen een bal aan kan trappen.

Oke, dan over die bus: Die touringcar reed achteruit, de C2 reed er achterlangs.
Dan krijg je een touringcar die de beugel van zo'n koffer gebruikt als blikopener.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten